LEGEA nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii
Publicata in Monitorul Oficial nr. 392 din data de 23 mai 2016
c) etapa a treia - depunerea ofertelor finale de catre candidatii ramasi in urma etapei de dialog si evaluarea acestora, prin aplicarea criteriilor de atribuire.
Articolul 58
(1) Entitatea contractanta are obligatia de a indica in anuntul de concesionare criteriile de calificare si de selectie si regulile aplicabile, numarul minim de candidati pe care intentioneaza sa ii invite in etapa a doua si, daca este cazul, numarul maxim al acestora.
(2) Numarul minim de candidati indicat in anuntul de concesionare trebuie sa fie suficient pentru a asigura o concurenta reala si, in orice situatie, nu poate fi mai mic de 3.
(3) Atunci cand selecteaza candidatii pentru etapele urmatoare, entitatea contractanta are obligatia de a aplica numai criteriile de selectie si calificare prevazute in anuntul de concesionare, care trebuie sa fie obiective si nediscriminatorii.
Articolul 59
(1) In urma finalizarii primei etape, entitatea contractanta transmite simultan tuturor candidatilor selectati o invitatie de participare la etapa a doua.
(2) Entitatea contractanta are obligatia de a transmite invitatia de participare insotita de un exemplar al documentatiei de atribuire, care va include si un document descriptiv.
(3) Documentul descriptiv prevazut la alin. (2) contine detalii referitoare la necesitatile si cerintele entitatii contractante, criteriile de atribuire alese, modul de repartizare a riscurilor, termenul orientativ pentru desfasurarea procedurii de atribuire, precum si, daca este cazul, primele care vor fi acordate participantilor la dialog.
(4) Entitatea contractanta are obligatia de a invita in etapa a doua un numar de candidati cel putin egal cu numarul minim de candidati indicat in anuntul de concesionare, conform dispozitiilor art. 58 alin. (2) .
(5) In cazul in care numarul de candidati care indeplinesc criteriile de calificare si selectie este mai mic decat numarul minim indicat in anuntul de concesionare, conform dispozitiilor art. 58 alin. (2) , entitatea contractanta are dreptul de a continua procedura de atribuire numai cu acei candidati care indeplinesc cerintele solicitate sau de a anula procedura .
(6) Entitatea contractanta nu are dreptul de a invita in etapa a doua un operator economic care nu a depus o solicitare de participare in prima etapa sau nu a indeplinit criteriile de calificare si de selectie solicitate.
Articolul 60
(1) Entitatea contractanta desfasoara etapa dialogului cu fiecare candidat selectat in parte, in scopul identificarii si definirii celor mai bune mijloace pentru satisfacerea necesitatilor sale.
(2) In cadrul dialogului, entitatea contractanta si candidatii selectati pot discuta toate aspectele referitoare la concesiune, indicate in documentatia de atribuire, cu exceptia obiectului concesiunii, criteriilor de atribuire si a cerintelor minime, care nu se pot modifica in cursul dialogului.
(3) Pe durata dialogului, entitatea contractanta are obligatia de a asigura respectarea principiului tratamentului egal si de a nu furniza informatii intr-o maniera discriminatorie, care ar putea crea unuia/unora dintre candidati un avantaj in raport cu ceilalti.
(4) Entitatea contractanta are obligatia de a nu dezvalui celorlalti candidati solutiile propuse sau alte informatii confidentiale comunicate de un candidat care participa la dialog, fara acordul acestuia, exprimat in scris, cu privire la fiecare intentie de comunicare a anumitor informatii specifice.
(5) Entitatea contractanta are dreptul de a desfasura dialogul in runde succesive, cu scopul de a reduce numarul de solutii care urmeaza sa fie discutate in etapa dialogului.
(6) Aplicarea optiunii prevazute la alin. (5) trebuie indicata de entitatea contractanta in cadrul anuntului de concesionare si al documentului descriptiv prevazut la art. 59 alin. (2) .
(7) Entitatea contractanta continua dialogul pana cand este in masura sa identifice solutia/solutiile apta/apte sa satisfaca necesitatile sale.
(8) In urma finalizarii etapei dialogului, entitatea contractanta transmite simultan tuturor candidatilor ramasi in competitie o invitatie de depunere a ofertelor finale, insotita de solutia/solutiile, in urma finalizarii etapei dialogului, identificata/identificate in acord cu prevederile alin. (7) .
Articolul 61
(1) Ofertele finale cuprind toate elementele solicitate si necesare entitatii contractante pentru realizarea obiectului concesiunii de lucrari sau al concesiunii de servicii si sunt elaborate pe baza solutiei sau solutiilor prezentate si negociate cu candidatul respectiv in cursul etapei dialogului.
(2) Perioada acordata pentru elaborarea si depunerea ofertei finale nu trebuie sa fie mai mica decat perioada stabilita de comun acord cu candidatii selectati pe parcursul derularii etapei dialogului.
(3) Entitatea contractanta are dreptul de a solicita clarificari, precizari si imbunatatiri ale ofertelor finale.
(4) Clarificarile, precizarile si imbunatatirile prevazute la alin. (3) , precum si orice informatii suplimentare transmise de ofertant nu pot sa conduca la modificarea elementelor esentiale ale procedurii de atribuire, inclusiv ale necesitatilor si cerintelor stabilite in anuntul de concesionare si/sau documentul descriptiv prevazut la art. 59 alin. (2) , in cazul in care modificarea acestor elemente, necesitati si cerinte este susceptibila a denatura concurenta sau a avea un efect discriminatoriu.
(5) Entitatea contractanta evalueaza ofertele primite pe baza criteriilor de atribuire stabilite prin anuntul de concesionare si/sau in documentul descriptiv prevazut la art. 59 alin. (2) .
SECTIUNEA 4: Reguli de publicitate si transparenta
Articolul 62
Entitatea contractanta are obligatia de a asigura transparenta procedurii de atribuire a contractelor de concesiune prin publicarea, in conformitate cu dispozitiile prezentei legi, a anunturilor de concesionare, anunturilor de intentie si a anunturilor de atribuire.
Articolul 63
(1) Entitatea contractanta are obligatia de a transmite spre publicare un anunt de concesionare atunci cand initiaza una dintre procedurile reglementate de prezenta lege, respectiv licitatia deschisa sau dialogul competitiv.
(2) Entitatea contractanta are obligatia de a transmite spre publicare un anunt de intentie atunci cand initiaza procedura de atribuire a unui contract de concesiune de servicii sociale sau alte servicii specifice prevazute in anexa nr. 3.
Articolul 64
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 63 alin. (1) , entitatile contractante nu au obligatia de a publica un anunt de concesionare daca lucrarile/serviciile respective pot fi furnizate numai de catre un anumit operator economic, pentru unul dintre urmatoarele motive:
a) scopul concesiunii de lucrari sau al concesiunii de servicii este crearea sau achizitionarea unei opere de arta sau a unei reprezentatii artistice unice;
b) concurenta lipseste din motive tehnice;
c) existenta unui drept exclusiv;
d) protectia unor drepturi de proprietate intelectuala si a altor drepturi exclusive, altele decat cele definite la art. 5 alin. (1) lit. o) .
(2) Motivele prevazute la alin. (1) lit. b) -d) se aplica doar in cazul in care nu exista o solutie alternativa sau inlocuitoare rezonabila, iar absenta concurentei nu este rezultatul unei restrangeri artificiale a parametrilor concesiunii de lucrari sau ai concesiunii de servicii .
Articolul 65
Prin exceptie de la prevederile art. 63 alin. (1) , entitatile contractante nu au obligatia de a publica un nou anunt de concesionare daca, in cadrul unei proceduri de atribuire initiale, prevazute in prezenta lege, nu a fost depusa nicio oferta/solicitare de participare sau au fost depuse numai oferte/solicitari de participare neconforme, cu conditia sa nu se modifice in mod substantial conditiile initiale ale concesiunii de lucrari sau ale concesiunii de servicii si, daca la solicitarea Comisiei Europene, s-a transmis un raport in acest sens.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















