Legea nr. 363/2018 privind protectia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de catre autoritatile competente in scopul prevenirii, descoperirii, cercetarii, urmaririi penale si combaterii infractiunilor sau al executarii pedepselor, masurilor educative si de siguranta, precum si privind libera circulatie a acestor date
Publicata in Monitorul Partea I nr. 13 din 07.01.2019
Articolul 58. - Fara a se aduce atingere posibilitatii de a se adresa cu plangere autoritatii de supraveghere, persoanele vizate au dreptul de a se adresa instantei pentru apararea oricaror drepturi garantate de prezenta lege, care le-au fost incalcate.
Articolul 59. -
In scopul apararii drepturilor sale, persoana vizata are dreptul de a mandata un organism, o organizatie sau o asociatie, care nu are scop lucrativ, constituita in conditiile legii, ale carei obiective statutare sunt de interes public si care este activa in domeniul protectiei drepturilor si libertatilor persoanelor vizate in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal, sa depuna plangerea in numele sau si sa exercite in numele sau drepturile prevazute de prezenta lege.
Articolul 60. - (1) Orice persoana care a suferit prejudicii materiale sau morale ca urmare a unei operatiuni de prelucrare ilegale sau a oricarei actiuni care incalca dispozitiile prezentei legi are dreptul de a obtine despagubiri, in conditiile legii, pentru prejudiciul cauzat de operator sau de o alta autoritate competenta .
(2) Daca, in situatia prelucrarilor automate de date cu caracter personal, nu este posibila determinarea operatorului de date cu caracter personal care a cauzat prejudiciul, fiecare dintre operatorii de date cu caracter personal implicati in operatiunea de prelucrare este considerat a fi responsabil.
Articolul 61. - (1) Constituie contraventie incalcarea de catre operator sau, dupa caz, de catre persoana imputernicita de operator a obligatiilor acestora in conformitate cu art. 11 si 22-42 din prezenta lege.
(2) Constituie contraventie incalcarea de catre operator sau, dupa caz, de catre persoana imputernicita de operator a dispozitiilor art. 10 din prezenta lege.
(3) Contraventiile prevazute la alin. (1) si (2) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei pana la 100.000 lei.
(4) Constituie contraventie incalcarea de catre operator sau, dupa caz, de catre persoana imputernicita de operator a normelor prevazute la art. 5.
(5) Constituie contraventie incalcarea de catre operator sau, dupa caz, de catre persoana imputernicita de operator a drepturilor persoanelor vizate in conformitate cu art. 12-21.
(6) Constituie contraventie incalcarea de catre operator sau, dupa caz, de catre persoana imputernicita de operator a dispozitiilor referitoare la transferurile de date cu caracter personal catre un destinatar dintr-o tara terta sau o organizatie internationala, in conformitate cu art. 44-49.
(7) Constituie contraventie incalcarea de catre operator sau, dupa caz, de catre persoana imputernicita de operator a dispozitiilor emise de catre autoritatea de supraveghere in temeiul art. 53 alin. (2) sau neacordarea accesului autoritatii de supraveghere, prin incalcarea dispozitiilor art. 53 alin. (1).
(8) Contraventiile prevazute la alin. (4) - (7) se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei pana la 200.000 lei.
Articolul 62. - (1) In cazul constatarii incalcarii prevederilor prezentei legi de catre operator sau, dupa caz, de catre persoana imputernicita de operator, autoritatea de supraveghere incheie un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei prin care se aplica sanctiunea avertismentului, conform art. 58 alin. (2) lit. b) din Regulamentul general privind protectia datelor, si la care anexeaza un plan de remediere.
(2) Termenul de remediere se stabileste in functie de riscurile asociate prelucrarii, precum si demersurile necesar a fi indeplinite pentru asigurarea conformitatii prelucrarii.
(3) In termen de 10 zile de la data expirarii termenului de remediere, autoritatea de supraveghere poate sa reia controlul .
(4) In cazul in care operatorul sau, dupa caz, persoana imputernicita de operator constata ca nu poate indeplini in termenul stabilit, din motive intemeiate, o parte din masurile dispuse prin planul de remediere, notifica autoritatea de supraveghere cu privire la acest aspect cu cel putin 10 zile inainte de expirarea termenului, putand solicita totodata prelungirea termenului initial.
(5) Autoritatea de supraveghere analizeaza solicitarea de prelungire a termenului si comunica raspunsul operatorului sau, dupa caz, persoanei imputernicite de catre operator, in termen de 7 zile de la primirea cererii.
(6) Daca autoritatea de supraveghere considera justificata cererea operatorului sau, dupa caz, a persoanei imputernicite de catre operator, poate prelungi termenul de remediere cu pana la 30 de zile. In caz contrar, se aplica prevederile de la alin. (3).
(7) Responsabilitatea indeplinirii masurilor de remediere revine operatorului sau, dupa caz, persoanei imputernicite de operator, care, potrivit legii, poarta raspunderea contraventionala pentru faptele constatate.
(8) Modelul planului de remediere care se anexeaza la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei este prevazut in anexa la prezenta lege.
Articolul 63. - Daca, la reluarea controlului, autoritatea de supraveghere constata faptul ca operatorul nu a adus la indeplinire in totalitate masurile prevazute in planul de remediere, aceasta, in functie de circumstantele fiecarui caz in parte, poate aplica sanctiunea contraventionala a amenzii.
Articolul 64. - La data intrarii in vigoare a prezentei legi, Legea nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile Ministerului Administratiei si Internelor in activitatile de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 474 din 12 iulie 2012, se abroga.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















