Avand in vedere:
- necesitatea cresterii eficientei colectarii veniturilor la bugetul general consolidat si pentru asigurarea unei coordonari integrate a activitatii administratiei fiscale in actiunea de combatere a fraudei si evaziunii fiscale;
- imperativul respectarii tintei de deficit bugetar;
- obligatia Guvernului de a conduce politica fiscal-bugetara intr-un mod care sa asigure predictibilitatea acesteia pe termen mediu, in scopul mentinerii stabilitatii macroeconomice, instituita prin Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010;
- necesitatea accelerarii procesului de implementare a programului de guvernare in sensul cresterii eficientei administratiei publice prin refacerea capacitatii administrative a institutiilor statului,
tinand seama ca ducerea la indeplinire a politicilor macroeconomice si masurilor de mentinere a stabilitatii financiare vor crea premisele pentru incadrarea in tintele de deficit stabilite,
tinand cont de necesitatea accelerarii masurilor care sa vizeze atat majorarea veniturilor bugetare, cat si reducerea unora dintre cheltuielile bugetare, pentru evitarea riscului unor posibile presiuni asupra veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat,
in vederea evitarii efectelor negative directe asupra colectarii veniturilor bugetare aflate in competenta de administrare a ANAF ca urmare a intarzierii punerii in aplicare a reformarii agentiei, respectiv alocarii deficitare a resurselor umane si materiale, concomitent cu intarirea rolului fiscal al structurii de antifrauda fiscala,
tinand cont ca neadoptarea in regim de urgenta a masurilor propuse:
- ar mentine nivelul prezent al capacitatii administrative a ANAF, fara posibilitatea de a crea impactul pozitiv necesar majorarii veniturilor bugetare;
- ar mentine riscul de depasire a pragului de deficit bugetar,
intrucat durata de implementare a masurilor propuse este de 2-4 luni, fiind necesara si adoptarea actelor normative de nivel secundar,
avand in vedere Planul de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat, care cuprinde ca obiective: simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale; sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale; masuri de prevenire si combatere a evaziunii fiscale; asigurarea unui tratament fiscal diferentiat in functie de comportamentul fiscal al contribuabililor; ANAF o institutie eficienta si transparenta,
tinand seama ca elementele sus-mentionate constituie premisele unei situatii extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ adecvat si ca neadoptarea acestor masuri ar avea consecinte negative asupra bugetului consolidat, fiind absolut necesare pentru implementarea unor solutii viabile de administrare care sa conduca la o capacitate administrativa sporita necesara pentru o mai buna colectare a veniturilor statului, reducerea evaziunii si fraudei fiscale si vamale, precum si asigurarea de servicii mai bune pentru cetateni,
in considerarea faptului ca toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .
Art. I. -
Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 31 august 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 609/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 18, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Agentia este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului."
2. La articolul 18, alineatul (41) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(41) Presedintele Agentiei este ajutat in activitatea sa de 3 vicepresedinti cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a prim-ministrului. Vicepresedintii exercita atributiile delegate de presedintele Agentiei. Raspunderile si atributiile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei."
3. La articolul 18, alineatul (42) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(42) Cabinetele demnitarilor se organizeaza si functioneaza potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare. Personalul din cadrul cabinetelor demnitarilor are statut de personal contractual."
4. La articolul 18, alineatul (43) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(43) Numarul maxim de posturi din cabinetul presedintelui si vicepresedintilor Agentiei este cel prevazut de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare."
5. La articolul 18, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) Prin ordin al presedintelui Agentiei unele atributii ale acestuia pot fi delegate vicepresedintilor, secretarului general, secretarului general adjunct sau functionarilor publici de conducere, in conditiile legii. Prin actul de delegare se vor preciza limitele si conditiile delegarii."
Art. II. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 389 din 29 iunie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, alineatul (2) se abroga.
2. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. -
(1) Functiile utilizate de Directia generala antifrauda fiscala in realizarea atributiilor stabilite de lege sunt functii publice generale si functii contractuale."
3. La articolul 4, alineatele (2) - (9) se abroga.
4. La articolul 5, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 5. -
(1) Personalul Agentiei care ocupa functii publice in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala poarta, in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane si, dupa caz, armament si alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de aparare, protectie si comunicare, care se atribuie gratuit. In anumite situatii, in realizarea atributiilor de serviciu, personalul mentionat poate imbraca tinuta civila.
. . . . . . . . . .
(4) Normele generale si speciale de dotare a personalului care ocupa functii publice in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala, insemnele distinctive, modelul ecusonului, uniformei, al legitimatiei de control/serviciu si al ordinului de serviciu se stabilesc prin hotarare a Guvernului."
5. La articolul 6, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6. -
(1) In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul din cadrul Agentiei care ocupa functii publice in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala este investit cu exercitiul autoritatii publice si beneficiaza de protectie, potrivit legii."
6. La articolul 7, alineatele (3) - (6) se abroga.
7. La articolul 8, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8. -
(1) La orice actiune de control participa minimum 2 inspectori."
Art. III. -
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Cerere de suspendare a executarii. Stabilirea cuantumului sumei datorate cu titlu de cautiune Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 5099 din 18 noiembrie 2010
Determinarea bazei de impunere prin estimare. Contestarea cuantumului obligatiilor fiscale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr.1737 din 25 martie 2010
Suspendarea judecatii cand dezlegarea pricinii atarna, in totul sau in parte, de existenta sau neexistenta unui drept Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2331 din 19 aprilie 2011
Suspendare act administrativ Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 442/2013
Evaziune fiscala. Termenul pana la care persoana vatamata prin comiterea unei fapte penale se poate constitui parte civila Pronuntaţă de: Curtea de Apel - Decizia nr. 266 din 16-mar-2012
ANAF. Debite restante. Majorari de intarziere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1090 din data 16.05.2011
Contestatie impotriva raportului asupra fondurilor obtinute din lichidare si a planului de distribuire Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr. 94 din data 16.01.2012
Procedura de restituire catre contribuabili a sumelor de la buget Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 476 din 2 februarie 2012
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal – o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului „Prima casa” in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Aplicarea sistemului TVA la incasare Sursa: EuroAvocatura.ro
Stabilirea rezidentei fiscale in Romania de catre persoanele fizice Sursa: EuroAvocatura.ro