Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a ICCJ
Forma Republicata si Actualizata de la 17 februarie 2020
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Articolul 1
Inalta Curte de Casatie si Justitie este organizata si functioneaza in temeiul art. 126 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 18-34 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si al prezentului regulament.
Articolul 2
(1) Inalta Curte de Casatie si Justitie este organizata in 4 sectii - Sectia I civila, Sectia a II-a civila, Sectia penala, Sectia de contencios administrativ si fiscal - si Sectiile Unite.
(2) In cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie functioneaza Completul pentru solutionarea recursului in interesul legii, Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, precum si completurile de 5 judecatori.
(3) In structura Inaltei Curti de Casatie si Justitie functioneaza urmatoarele compartimente:
a) Directia legislatie, studii, documentare si informatica juridica;
b) Cancelaria;
c) Departamentul economico-financiar si administrativ;
d) Biroul de informare si relatii publice;
e) Compartimentul de audit public intern;
f) Compartimentul arhiva generala.
Articolul 3
In cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, activitatea de judecata se desfasoara cu respectarea principiilor distribuirii aleatorii a dosarelor si al continuitatii, cu exceptia situatiilor in care judecatorul nu poate participa la judecata din motive obiective.
Articolul 4
(1) Distribuirea aleatorie a dosarelor se efectueaza prin programul ECRIS, atat la nivelul sectiilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cat si la nivelul completurilor de 5 judecatori, cu exceptia cauzelor care se solutioneaza de judecatorii din planificarea de permanenta.
(2) La nivelul Inaltei Curti de Casatie si Justitie se genereaza, prin programul ECRIS, numarul unic de dosar la nivel national, format din numarul din registrul general electronic al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, numarul identificator al instantei - (1) - si anul inregistrarii dosarului.
(3) Dovezile de repartizare aleatorie a cauzei se ataseaza la dosar si constau in:
a) rezolutia tipizata prin care se dispune repartizarea, semnata de presedintele sectiei ori de judecatorul desemnat (se vor mentiona in intregime numele si prenumele), iar pentru dosarele inregistrate la Completurile de 5 judecatori, de vicepresedintele cu atributii in materie civila sau penala, dupa caz;
b) rezolutia prin care se atesta repartizarea aleatorie, semnata de persoana desemnata in acest scop (se vor mentiona in intregime numele si prenumele);
c) lista cauzelor repartizate in ziua respectiva, generata de programul ECRIS.
(4) Toate modificarile aduse repartizarii dosarelor vor fi evidentiate in sistemul informatic si vor fi consemnate in procese-verbale care se pastreaza in mape separate.
Articolul 5
(1) Inalta Curte de Casatie si Justitie se compune din: presedinte, 2 vicepresedinti, 4 presedinti de sectii si judecatori.
(2) In cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie functioneaza magistrati-asistenti, stabiliti prin statul de functii.
(3) Inalta Curte de Casatie si Justitie se incadreaza cu personal auxiliar de specialitate, personal conex, functionari publici si personal contractual.
CAPITOLUL II
Conducerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie
Articolul 6
Conducerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie se exercita de presedinte, 2 vicepresedinti si Colegiul de conducere .
SECTIUNEA 1
Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie
Articolul 7
(1) Presedintele reprezinta Inalta Curte de Casatie si Justitie in relatiile interne si internationale.
(2) Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie are calitatea de ordonator principal de credite, putand delega aceasta calitate oricaruia dintre vicepresedinti sau managerului economic.
(3) In exercitarea atributiilor de conducere, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie emite ordine si decizii.
Articolul 8
Presedintele are urmatoarele atributii privind activitatea structurilor de conducere ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie:
a) convoaca Colegiul de conducere trimestrial sau ori de cate ori este necesar;
b) prezideaza Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
c) convoaca adunarea generala a judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
d) prezideaza adunarea generala a judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu exceptia cazului in care adunarea generala se intruneste pentru alegerea celor 2 membri ai Consiliului Superior al Magistraturii;
e) supune Colegiului de conducere, spre dezbatere si aprobare sau avizare, masurile necesare pentru buna desfasurare a activitatii Inaltei Curti de Casatie si Justitie si poate consulta adunarea generala a judecatorilor in privinta acestora.
Articolul 9
(1) Presedintele exercita urmatoarele atributii privind activitatea Sectiilor Unite, a Completului pentru solutionarea recursului in interesul legii, a Completului pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, a completurilor de 5 judecatori, a sectiilor si a compartimentelor din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie:
a) conduce activitatea Sectiilor Unite si prezideaza sedintele acestora;
b) prezideaza Completul pentru solutionarea recursului in interesul legii, Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, in cazul prevazut la art. 520 alin. (8) din Codul de procedura civila si in cazul prevazut la art. 476 alin. (8) din Codul de procedura penala, si completul de 5 judecatori, in cazul in care a fost desemnat sa faca parte din complet prin tragere la sorti, iar in cadrul sectiilor, orice complet, cand participa la judecata, potrivit legii;

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















