Legea achizitiilor publice, Actualizata 2014. OUG 34/2006
(4)In cazul in care, in functie de data la care o intreprindere afiliata a fost infiintata sau si-a inceput activitatea, cifra de afaceri nu este disponibila pentru ultimii 3 ani, este suficient ca intreprinderea sa arate ca cifra de afaceri prevazuta la alin. (2) lit. a), b) sau c) este credibila, acest lucru demonstrandu-se pe baza unui plan de afaceri.
(5)In cazul in care mai mult de o intreprindere afiliata la autoritatea contractanta furnizeaza servicii, produse sau lucrari similare, procentajele prevazute la alin. (2) se calculeaza luand in considerare cifra totala de afaceri care rezulta din furnizarea de produse, prestarea de servicii sau, dupa caz, executia de lucrari, de catre respectivele intreprinderi afiliate.
Articolul 247
(1)Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica pentru atribuirea contractului sectorial:
a)de catre o asociere de mai multe autoritati contractante, formata exclusiv cu scopul de a derula o activitate relevanta, uneia dintre autoritatile contractante respective;
b)de catre o autoritate contractanta unei asocieri de autoritati contractante din care ea insasi face parte si care a fost formata exclusiv cu scopul de a derula o activitate relevanta.
(2)Prevederile alin. (1) sunt aplicabile numai daca asocierea a fost infiintata pentru efectuarea activitatii relevante pe o perioada de cel putin 3 ani, iar instrumentul juridic prin care s-a infiintat asocierea prevede ca autoritatile contractante in cauza vor face parte din asocierea respectiva pentru o perioada cel putin egala cu cea mentionata.
Articolul 248
(1)Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica pentru atribuirea contractelor sectoriale in cazul in care activitatea relevanta pentru care sunt destinate este expusa direct concurentei pe o piata la care accesul nu este restrictionat.
(2)In sensul prevederilor alin. (1), constatarea faptului ca o anumita activitate relevanta este sau nu expusa direct concurentei se stabileste de catre Comisia Europeana pe baza unei notificari/cereri formulate in acest sens de autoritatea contractanta interesata, care va cuprinde toate informatiile necesare pentru adoptarea unei decizii pertinente in legatura cu situatia existenta.
(3)Procedura specifica pentru elaborarea si transmiterea notificarii/cererii prevazute la alin. (2) se stabileste prin hotarare a Guvernului.
Articolul 249
Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice orice informatii pe care aceasta le solicita cu privire la contractele pentru care s-au considerat aplicabile prevederile art. 242 si 243, precum si ale art. 246 si 247.
SECTIUNEA 3: Reguli specifice de atribuire a contractelor sectoriale
Articolul 250
(1)Procedurile de atribuire a contractelor sectoriale sunt:
a)licitatia deschisa;
b)licitatia restransa;
c)negocierea cu publicarea prealabila a unui anunt de participare;
d)negocierea fara publicarea prealabila a unui anunt de participare;
e)cererea de oferte.
(2)Prevederile art. 18 alin. (2) sunt aplicabile si in cazul atribuirii contractelor sectoriale.
(3)In vederea atribuirii contractelor sectoriale, autoritatea contractanta poate utiliza si modalitatile speciale de atribuire prevazute la cap. IV, cu respectarea prevederilor prezentei sectiuni.
Articolul 251
(1)Autoritatea contractanta are obligatia de a atribui contractul sectorial, de regula, prin aplicarea procedurilor de licitatie deschisa, licitatie restransa sau negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare.
(2)Prin exceptie de la prevederile alin. (1), autoritatea contractanta are dreptul de a aplica celelalte proceduri prevazute la art. 250 alin. (1), dupa caz, numai in circumstantele specifice prevazute la art. 252 sau 124.
Articolul 252
Pentru atribuirea contractului sectorial, autoritatea contractanta are dreptul de a aplica procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare numai in urmatoarele cazuri:
a)atunci cand, in urma aplicarii licitatiei deschise, licitatiei restranse sau negocierii cu publicarea prealabila a unui anunt de participare sau a cererii de oferte, nu a fost prezentata nicio oferta sau au fost prezentate numai oferte necorespunzatoare datorita faptului ca acestea sunt complet irelevante in raport cu obiectul contractului. Aplicarea procedurii de negociere in acest caz este posibila numai dupa anularea procedurii initiale si numai daca cerintele initiale prevazute in documentatia de atribuire nu sunt modificate substantial;
b)atunci cand, din motive tehnice, artistice sau pentru motive legate de protectia unor drepturi de exclusivitate, contractul de achizitie publica poate fi atribuit numai unui anumit operator economic;
c)ca o masura strict necesara, atunci cand perioadele de aplicare a licitatiei deschise, a licitatiei restranse, a negocierii cu publicarea prealabila a unui anunt de participare sau a cererii de oferte nu pot fi respectate din motive de extrema urgenta, determinate de evenimente imprevizibile si care nu se datoreaza sub nicio forma unei actiuni sau inactiuni a autoritatii contractante. Autoritatea contractanta nu are dreptul de a stabili durata contractului pe o perioada mai mare decat cea necesara, pentru a face fata situatiei de urgenta care a determinat aplicarea procedurii de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare;
d)atunci cand contractul care urmeaza sa fie atribuit este destinat exclusiv in scopul cercetarii stiintifice, experimentarii, studiilor sau dezvoltarii tehnologice si numai daca acesta nu este destinat obtinerii unui profit si nici acoperirii costurilor aferente, iar atribuirea sa nu afecteze atribuirea ulterioara pe baze concurentiale a contractelor subsecvente care sunt destinate indeplinirii scopului propus;
e)atunci cand este necesara achizitionarea de la furnizorul initial a unor cantitati suplimentare de produse destinate inlocuirii partiale sau extinderii echipamentelor/ instalatiilor livrate anterior si numai daca schimbarea furnizorului initial ar pune autoritatea contractanta in situatia de a achizitiona produse care, datorita caracteristicilor tehnice diferite de cele deja existente, determina incompatibilitati sau dificultati tehnice disproportionate de operare si intretinere;
f)pentru achizitionarea de materii prime cotate la bursele de marfuri, achizitia acestora realizandu-se ca urmare a tranzactiilor de pe piata la disponibil .
g)atunci cand produsele pot fi achizitionate in conditii deosebit de avantajoase de la un operator economic care isi lichideaza definitiv afacerile, de la un administrator judiciar care administreaza afacerile unui operator economic in stare de faliment sau lichidare, printr-un aranjament cu creditorii unui operator economic in stare de faliment sau lichidare ori printr-o alta procedura similara cu cele anterioare, reglementata prin lege;
h)atunci cand este posibila achizitionarea de produse la un pret considerabil mai scazut decat preturile practicate in mod normal pe piata, ca urmare a aparitiei unei ocazii deosebit de avantajoase, disponibile doar pentru o perioada foarte scurta de timp;
i)atunci cand, ca urmare a unui concurs de solutii, contractul de servicii trebuie sa fie atribuit, conform regulilor stabilite initial, concurentului castigator sau unuia dintre concurentii castigatori ai concursului respectiv, in acest din urma caz autoritatea contractanta avand obligatia de a transmite invitatie la negocieri tuturor concurentilor castigatori;
j) atunci cand este necesara achizitionarea unor lucrari sau servicii suplimentare/aditionale, care nu au fost incluse in contractul initial, dar care datorita unor circumstante imprevizibile au devenit necesare pentru indeplinirea contractului in cauza, si numai daca se respecta, in mod cumulativ, urmatoarele conditii:
- atribuirea sa fie facuta contractantului initial;
- lucrarile sau serviciile suplimentare/aditionale nu pot fi, din punct de vedere tehnic si economic, separate de contractul initial fara aparitia unor inconveniente majore pentru autoritatea contractanta sau, desi separabile de contractul initial, sunt strict necesare in vederea indeplinirii acestuia;
k)atunci cand, ulterior atribuirii unui contract de lucrari, autoritatea contractanta isi propune sa achizitioneze noi lucrari care sunt similare lucrarilor achizitionate prin atribuirea contractului initial si numai daca se respecta, in mod cumulativ, urmatoarele conditii:
- atribuirea se face contractantului initial, iar noile lucrari constau in repetarea unor lucrari similare celor prevazute in contractul atribuit initial si sunt conforme cu cerintele prevazute in caietul de sarcini elaborat cu ocazia atribuirii respectivului contract;
- contractul de lucrari initial a fost atribuit prin procedura de cerere de oferte/licitatie deschisa, licitatie restransa sau negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare;
- valoarea estimata a contractului initial de lucrari s-a determinat prin luarea in considerare inclusiv a lucrarilor similare care pot fi achizitionate ulterior;
- in anuntul de participare la procedura aplicata pentru atribuirea contractului initial s-a precizat faptul ca autoritatea contractanta are dreptul de a opta pentru achizitionarea ulterioara de noi lucrari similare de la operatorul economic a carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul procedurii respective.
Articolul 253
In cazul in care acest lucru este posibil, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 252 lit. b), e), g), i), j) si k), autoritatea contractanta are obligatia de a invita la negocieri un numar de operatori economici care sa asigure o concurenta reala.
Articolul 254
(1)In cazul in care ofertele prezentate in cadrul unei proceduri de atribuire a unui contract de furnizare contin produse originare din tari terte cu care Uniunea Europeana nu a incheiat niciun acord intr-un cadru multilateral sau bilateral care sa asigure accesul efectiv al entitatilor comunitare la pietele acestor tari terte, aceste oferte pot fi respinse daca proportia produselor originare din tarile terte depaseste 50% din valoarea totala a produselor care constituie oferta. In sensul prezentului alineat, programele de calculator utilizate in echipamentele pentru retele de telecomunicatii sunt considerate produse.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















