Legea achizitiilor publice, Actualizata 2014. OUG 34/2006
(4)In cazul in care concesionarul publica in SEAP intreaga documentatie de atribuire si permite, incepand cu data publicarii anuntului de participare, accesul direct si nerestrictionat al operatorilor economici la aceasta documentatie, atunci aceasta are dreptul de a reduce perioada prevazuta la alin. (2) lit. b) cu inca 5 zile.
(5)Prevederile art. 72 se aplica in mod corespunzator.
(6)Concesionarul are obligatia de a include in anuntul prevazut la alin. (1) cel putin informatiile cuprinse in anexa nr. 3C si, daca este necesar, alte informatii considerate utile de catre acesta, in conformitate cu formularul standard adoptat de Comisia Europeana .
(7)Prevederile art. 48-50 se aplica in mod corespunzator.
Articolul 228
(1)Grupurile de intreprinderi care s-au constituit pentru obtinerea concesiunii sau intreprinderile afiliate acestora nu sunt considerate a fi terte parti.
(2)In sensul prevederilor alin. (1), prin intreprindere afiliata se intelege orice persoana care desfasoara activitati economice si:
a)asupra careia concesionarul poate exercita, direct sau indirect, o influenta dominanta; sau
b)care poate exercita asupra concesionarului o influenta dominanta; sau
c)care, la fel ca si concesionarul, face obiectul influentei dominante a unei alte persoane . Pentru notiunea de influenta dominanta, prevederile art. 3 lit. m) se aplica in mod corespunzator.
(3)Operatorul economic care participa la procedura de atribuire a unui contract de concesiune are obligatia de a include in aplicatie lista cuprinzand persoanele care au calitatea de intreprinderi afiliate acestuia; concesionarul are obligatia de a actualiza aceasta lista in mod permanent, pana la finalizarea contractului de concesiune.
CAPITOLUL VIII: Contracte sectoriale
SECTIUNEA 1: Activitati relevante
SUBSECTIUNEA 1: PARAGRAFUL 1 Domeniu de aplicare
Articolul 229
(1)Dispozitiile cap. I-VI sunt aplicabile contractelor sectoriale in masura in care prezentul capitol nu prevede altfel.
(2)In sensul prevederilor alin. (1), prin contract sectorial se intelege contractul de achizitie publica care se atribuie in scopul efectuarii unei activitati relevante in sectoarele de utilitate publica:
a)apa;
b)energie;
c)transport;
d)posta.
Articolul 230
Autoritatea contractanta are obligatia de a atribui un contract sectorial destinat efectuarii mai multor activitati relevante, in conformitate cu regulile aplicabile activitatii careia ii este destinat in principal.
Articolul 231
(1)In cazul in care autoritatea contractanta care se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 8 lit. a)-c) atribuie un contract de achizitie publica destinat mai multor tipuri de activitati, dintre care cel putin una este activitate relevanta, iar o alta activitate intra sub incidenta prevederilor de la cap. I-VI si, in mod obiectiv, este imposibil sa se determine carei activitati ii este destinat in principal contractul in cauza, atunci autoritatea contractanta nu are dreptul de a incadra contractul respectiv in categoria contractelor sectoriale, avand obligatia de a respecta prevederile de la cap. I-VI.
(2)In cazul in care autoritatea contractanta care se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 8 lit. a)-c) atribuie un contract de achizitie publica destinat mai multor tipuri de activitati, dintre care cel putin una este activitate relevanta, iar o alta activitate nu intra sub incidenta prevederilor prezentei ordonante de urgenta si, in mod obiectiv, este imposibil sa se determine carei activitati ii este destinat in principal contractul in cauza, atunci autoritatea contractanta are obligatia de a incadra contractul respectiv in categoria contractelor sectoriale.
(3)In cazul in care autoritatea contractanta care se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 8 lit. d) sau e) atribuie un contract de achizitie publica destinat mai multor tipuri de activitati, dintre care cel putin una este activitate relevanta, si, in mod obiectiv, este imposibil sa se determine carei activitati ii este destinat in principal contractul in cauza, atunci aceasta are obligatia de a incadra contractul respectiv in categoria contractelor sectoriale.
SUBSECTIUNEA 2: PARAGRAFUL 2 Apa
Articolul 232
Sunt considerate activitati relevante in sectorul de utilitate publica prevazut la art. 229 alin. (2) lit. a) urmatoarele:
a)punerea la dispozitie sau exploatarea de retele fixe destinate sa asigure, in beneficiul publicului, servicii de productie, transport sau distributie de apa potabila;
b)furnizarea de apa potabila unor retele de natura celor prevazute la lit. a).
Articolul 233
Autoritatea contractanta care efectueaza una dintre activitatile prevazute la art. 232 are obligatia de a respecta prevederile prezentului capitol si atunci cand atribuie un contract sau organizeaza un concurs de solutii care este in legatura:
a)cu proiecte de tehnologie hidraulica, irigatii sau ameliorare a solului, daca volumul de apa utilizat pentru furnizarea de apa potabila reprezinta mai mult de 20% din volumul total de apa pus la dispozitie prin astfel de proiecte ori prin instalatiile de irigare ori drenaj; sau
b)cu evacuarea sau tratarea apelor uzate.
Articolul 234
Furnizarea apei potabile catre retelele publice de o autoritate contractanta din categoria celor definite la art. 8 lit. d) sau e) nu se considera activitate relevanta in sensul art. 232, daca se indeplinesc, in mod cumulativ, urmatoarele conditii:
a)furnizorul produce apa potabila al carei consum este necesar in scopul efectuarii unei alte activitati decat cele considerate de prezenta ordonanta de urgenta ca fiind activitati relevante;
b)furnizarea de apa potabila catre retelele publice depinde doar de consumul propriu al furnizorului, iar cantitatea furnizata retelelor respective nu depaseste 30% din productia totala de apa potabila a acestuia, avandu-se in vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul in curs.
SUBSECTIUNEA 3: PARAGRAFUL 3 Energie
Articolul 235
Sunt considerate activitati relevante in sectorul de utilitate publica prevazut la art. 229 alin. (2) lit. b) urmatoarele:
a)punerea la dispozitie sau exploatarea de retele fixe destinate sa asigure, in beneficiul publicului, servicii de productie, transport sau distributie de combustibili gazosi, energie termica sau energie electrica;
b)livrarea de combustibili gazosi, energie termica sau energie electrica prin retele de natura celor prevazute la lit. a).
Articolul 236
Livrarea combustibililor gazosi sau a energiei termice prin retelele publice de o autoritate contractanta din categoria celor definite la art. 8 lit. d) sau e) nu se considera activitate relevanta in sensul art. 235, daca se indeplinesc in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a)operatorul economic produce energia termica sau combustibilii gazosi ca o consecinta inevitabila a unei alte activitati decat cele considerate de prezenta ordonanta de urgenta ca fiind activitati relevante;
b)livrarea de combustibili gazosi sau de energie termica prin retelele publice este facuta numai cu scopul de a exploata in mod economic aceasta productie, iar cifra de afaceri rezultata din alimentarea retelelor respective nu depaseste 20% din cifra de afaceri totala realizata, avandu-se in vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul in curs.
Articolul 237

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















