CAPITOLUL VII: Contractele de concesiuneSECTIUNEA 1: Principii si reguli generale de atribuire a contractului de concesiune Articolul 217 Principiile care stau la baza atribuirii contractului de concesiune sunt cele prevazute la art. 2 alin. (2). Articolul 218 (1)Autoritatea contractanta are obligatia de a atribui contractul de concesiune potrivit prevederilor prezentei sectiuni.(2)Modul de fundamentare a deciziei de realizare a proiectului, modul de transfer si de recuperare a obiectului concesiunii, modul de pregatire a documentatiei de atribuire si de aplicare a procedurilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se stabilesc prin hotarare a Guvernului. Articolul 2181 Autoritatea contractanta are dreptul de a atribui contractul de concesiune de lucrari publice sau contractul de concesiune de servicii prin aplicarea uneia dintre procedurile prevazute la art. 18 alin. (1) lit. a)-c), precum si a negocierii cu publicarea prealabila a unui anunt de participare in situatiile prevazute la art. 110 sau in cele prevazute la art. 251 alin. (1). Articolul 219 (1)Regulile de estimare prevazute la cap. II sectiunea a 2-a se aplica in mod corespunzator pentru determinarea valorii estimate a contractului de concesiune.(2)Modul de solutionare a contestatiilor depuse pe parcursul aplicarii procedurii de atribuire a contractului de concesiune este cel prevazut la cap. IX. Articolul 220 Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica in cazul in care contractul de concesiune:a)este atribuit intr-una dintre situatiile prevazute la art. 12-14;b)se atribuie de catre o autoritate contractanta ce desfasoara intre activitatile sale una sau mai multe dintre activitatile relevante prevazute la art. 232-241, in cazul in care contractul de concesiune are ca obiect efectuarea respectivelor activitati; sauc)are ca scop concesionarea bunurilor publice, dar numai in cazul in care, prin obiectul respectivului contract, autoritatea contractanta nu urmareste dobandirea executiei unei lucrari sau a unui serviciu, fapt care ar incadra contractul respectiv fie in categoria contractelor de achizitie publica, fie in categoria contractelor de concesiune a caror atribuire este reglementata de prezenta ordonanta de urgenta . Articolul 221 Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica atunci cand este necesara achizitionarea unor lucrari sau servicii suplimentare/aditionale care nu au fost incluse in contractul de concesiune initial, dar care datorita unor circumstante neprevazute au devenit necesare pentru indeplinirea contractului in cauza, daca se respecta, in mod cumulativ, urmatoarele conditii:a)atribuirea sa fie facuta contractantului initial;b)lucrarile sau serviciile suplimentare/aditionale nu pot fi, din punct de vedere tehnic si economic, separate de contractul initial fara aparitia unor inconveniente majore pentru autoritatea contractanta sau, desi separabile de contractul initial, sunt strict necesare in vederea indeplinirii acestuia;c)valoarea cumulata a contractelor atribuite pentru lucrari si servicii suplimentare/aditionale nu depaseste 50% din valoarea contractului initial. Articolul 222 (1)Autoritatea contractanta are obligatia de a asigura transparenta atribuirii contractelor de concesiune.(2)Procedura de atribuire a unui contract de concesiune se initiaza prin publicarea unui anunt de participare.(3)Autoritatea contractanta are obligatia de a include in anuntul prevazut la alin. (2) cel putin informatiile cuprinse in anexa nr. 3B si, daca este necesar, alte informatii considerate utile de catre autoritatea contractanta, in conformitate cu formularul standard adoptat de Comisia Europeana.(4)In cazul anunturilor de participare pentru care, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta, nu este obligatorie transmiterea spre publicare catre Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, continutul acestora se stabileste prin hotarare a Guvernului.(5)Prevederile art. 48-50 si ale art. 56 se aplica in mod corespunzator. Articolul 223 (1)Anuntul de participare se publica in SEAP si, dupa caz, in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, precum si, optional, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, Achizitii publice.(2)Publicarea in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene este obligatorie pentru contractul de concesiune de lucrari publice, in situatiile in care valoarea estimata a acestuia este egala sau mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 5.000.000 euro. Articolul 224 (1)Autoritatea contractanta are obligatia de a stabili numarul de zile dintre data publicarii anuntului de participare si data depunerii aplicatiilor, astfel incat operatorii economici sa beneficieze de o perioada adecvata si suficienta pentru elaborarea aplicatiilor.(2)Indiferent de procedura aplicata si fara a aduce atingere prevederilor alin. (1), autoritatea contractanta are obligatia de a transmite spre publicare anuntul de participare cu cel putin 52 de zile inainte de data limita de depunere a aplicatiilor.(3)In cazul in care anuntul de participare este transmis, in format electronic, spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, perioada prevazuta la alin. (2) se poate reduce cu 7 zile.(4)Prevederile art. 72 se aplica in mod corespunzator. Articolul 225 Atunci cand atribuie un contract de concesiune de lucrari publice, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita:a)concesionarul sa atribuie contracte unor terte parti, intr-un procent de minimum 30% din valoarea totala a lucrarilor care fac obiectul concesiunii, lasand candidatilor posibilitatea de a majora partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze;b)candidatilor sa precizeze, in cadrul aplicatiei depuse, valoarea lucrarilor din cadrul contractului de concesiune pe care acestia intentioneaza sa le atribuie unor terte parti.SECTIUNEA 2: Reguli pentru atribuirea contractelor de achizitie publica de catre concesionari Articolul 226 In cazul in care concesionarul are calitatea de autoritate contractanta in sensul prevederilor art. 8 lit. a)-c), acesta are obligatia de a respecta prevederile cap. I-VI atunci cand atribuie un contract de achizitie publica unei terte parti. Articolul 227 (1)In cazul in care concesionarul nu are calitatea de autoritate contractanta in sensul prevederilor art. 8 lit. a)-c), acesta, atunci cand atribuie un contract de lucrari sau de servicii unei terte parti, publica un anunt de participare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, in SEAP si, optional, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, Achizitii publice, in toate situatiile in care valoarea estimata a contractului care urmeaza sa fie atribuit este egala sau mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 5.000.000 euro, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 122. Determinarea valorii estimate a contractului se realizeaza conform regulilor prevazute la art. 23 si la cap. II sectiunea a 2-a.(2)Concesionarul are obligatia de a respecta si urmatoarele conditii:a)numarul de zile dintre data transmiterii spre publicare a anuntului de participare si data depunerii candidaturilor trebuie sa fie de cel putin 37 de zile; sib)numarul de zile dintre data transmiterii spre publicare a anuntului de participare sau transmiterii invitatiei de participare si data depunerii ofertelor trebuie sa fie de cel putin 40 de zile.(3)In cazul in care anuntul de participare este transmis, in format electronic, spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, perioadele prevazute la alin. (2) se pot reduce cu 7 zile.
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020
Prejudiciul cauzat de mai multi salariati angajatorului.Dovedirea masurii in care fiecare salariat a contribuit la cauzarea prejudiciului Pronuntaţă de: Curtea de Apel ALBA IULIA � Decizia nr. 755/30.05.2019
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Contract de achizitie publica. Aprecierea indeplinirii conditiei referitoare la existenta unor �circumstante imprevizibile� Pronuntaţă de: I.C.C.J , Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 468 din 29 ianuarie 2020
Data expirarii contractului individual de munca incheiat pe durata determinata. Determinarea imprejurarii daca s-a implinit ori nu termenul pentru care s-a incheiat contractul Pronuntaţă de: Curtea de Apel ORADEA - DECIZIA CIVILa NR. 453 din 15 iulie 2020
Recurs admis (cu opinie separata). Casare hotarare pronuntata in apel. Rejudecare. Reparare prejudiciu produs UAT Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 760/2020 Sedinta publica din data de 17 martie 2020
ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Nu constituie o conduita abuziva a autoritatii contractante solicitarea prezentarii de catre ofertanti a certificatului ISO din partea producatorilor dispozitivelor medicale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019
Decizia nr. 620/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69 din Legea nr. 101/2016 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
GDPR: Dezvaluirea datelor cu caracter personal ale pacientilor pe un site Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
[Av. muncii] Concediu fara plata pentru rezolvare situatii personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Munca la negru � definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Procedura privind tragerea la raspundere penala a persoanei juridice. Art. 489 - 503 - NCPP Sursa: EuroAvocatura.ro
Decizia CE ref. existenta unui acord anticoncurential este obligatorie pentru autoritatile publice Sursa: EuroAvocatura.ro
Dreptul Uniunii nu se opune, in principiu, unui contract de achizitii publice de produse ecologice Sursa: EuroAvocatura.ro