Codul Fiscal, Actualizat 2017
Actualizat prin:
Ordonanta de urgenta 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal (publicata in M. Oficial nr. 977 din 06 decembrie 2016)
(3) Dispozitiile prezentului capitol se completeaza cu cele ale Codului de procedura fiscala.
Articolul 246: Perioada de tranzitie
(1) In cursul unei perioade de tranzitie, incepand cu data la care se face referire la alin. (2) si (3) , Austria va primi informatii din Romania. In cursul perioadei de tranzitie, scopul prezentului capitol este de a garanta un minimum de impozitare efective a veniturilor din economii sub forma platilor de dobanda efectuate in favoarea beneficiarilor efectivi persoane fizice rezidenti romani.
(2) Beneficiarii efective persoane fizice rezidenti romani vor avea in vedere perioada de tranzitie stabilita pentru Austria, perioada care se va termina la sfarsitul primului an fiscal incheiat care urmeaza dupa definitivarea ultimului dintre urmatoarele evenimente: a)
data de intrare in vigoare a acordului dintre Uniunea Europeana, dupa decizia in unanimitate a Consiliului, si Confederatia Elvetiana, Principatul Liechtenstein, Republica San Marino, Principatul Monaco si Principatul Andorra, care prevede informatii la cerere, asa cum este definit in Modelul Acordului OECD privind schimbul de informatii in materie fiscala. , publicat la data de 18 aprilie 2002, denumit in continuare Modelul Acordului OECD, in ceea ce priveste platile de dobanda, asa cum sunt definite in prezentul capitol, efectuate de agentii platitori stabiliti pe teritoriul acestor tari catre beneficiarii efectivi rezidenti pe teritoriul pentru care se aplica prezentul capitol, in plus fata de aplicarea simultana a acestor tari a unei retineri la sursa cu o cota definita pentru perioadele corespunzatoare prevazute la art. 247;
b) data la care Consiliul convine, in unanimitate, ca Statele Unite ale Americii sa schimbe informatii, la cerere, in conformitate cu Modelul Acordului OECD, in ceea ce priveste platile de dobanzi efectuate de agentii platitori stabiliti pe teritoriul lor catre beneficiarii efectivi rezidenti pe. teritoriul in care se aplica prevederile privind efectuarea schimbului automat de informatii privind veniturile din economii .
(3) La sfarsitul perioadei de tranzitie, beneficiarii efectivi persoane fizice rezidenti romani nu vor fi supusi impozitarii prin retinere asupra veniturilor din economii distribuite la sursa in Austria, intrucat acest stat va efectua schimbul automat de informatii privind veniturile din economii cu Romania.
Articolul 247: Retinerea la sursa
(1) In decursul perioadei de tranzitie prevazute la art. 246, beneficiarilor efectivi persoane fizice rezidenti romani li se va percepe sau retine la sursa de 35% in Austria.
(2) Retinerea la sursa asupra veniturilor din economii obtinute din Austria de catre beneficiari efectivi persoane fizice rezidenti romani se va face dupa cum urmeaza: be) in cazul exercitarii de catre Austria a optiunii prevazute la art. 242 alin. (5) - pe suma dobanzii anualizate.
a) in cazul unei plati de dobanda, in intelesul art. 242 alin. (1) lit. a) - la suma dobanzii platite sau creditate;
b) in cazul unei plati de dobanda, in intelesul art. 242 alin. (1) lit. b) sau d) - la suma dobanzii sau venitului prevazute/prevazut la aceste litere sau prin perceperea unui efect echivalent care sa fie suportat de primitor pe suma totala a venitului din cesiune, rascumparare si rambursare;
c) in cazul platii de dobanda, in intelesul art. 242 alin. (1) lit. c) - pe suma venitului prevazut la respectivul alineat;
d) in cazul platii de dobanda, in intelesul art. 242 alin. (4) - pe suma dobanzii care revine fiecarui membru al entitatii la care sa facut referire la art. 240 alin. (2) , care indeplineste conditiile art. 238 alin. (1) ; (3) In scopul aplicarii prevederilor alin. (2) lit. a) si b) , retinerea la sursa este perceputa la pro rata pentru perioada de detinere a creantei de catre beneficiarul efectiv. (4) Perceperea unei retineri la sursa de catre Austria nu impiedica Romania, ca stat de rezidenta fiscala al beneficiarului efectiv al veniturilor din economii sa impoziteze venitul, conform prevederilor prezentului Cod. Articolul 248: Distribuirea venitului (1) Romania va primi prin transfer 75% din venitul obtinut de Austria din retinerea la sursa efectuata de agentii platitori rezidenti ai acestor state asupra veniturilor din economii ale beneficiarilor efectivi persoane fizice rezidenti romani. (2) Romania primeste veniturile mentionate la alin. (1) prin transfer din Austria nu mai tarziu de 6 luni de la sfarsitul anului fiscal. Articolul 249: Exceptii de la sistemul de retinere la sursa (1) Beneficiarii efective persoane fizice rezidenti romani care obtin venituri din economii din Austria pot cere in acest stat ca retinerea la sursa sa nu fie aplicata atunci cand urmeaza in acest stat una dintre procedurile de mai jos: a) o procedura care permite beneficiarului efectiv rezident roman sa autorizeze in mod expres agentul platitor rezident in Austria sa comunice informatiile, in conformitate cu art. 244 si 245. Aceasta autorizatie acopera toate dobanzile platite de catre respectivul agent platitor catre beneficiarul efectiv persoana fizica rezident roman. In acest caz se aplica prevederile art. 245; b) o procedura care garanteaza ca retinerea la sursa nu este perceputa atunci cand beneficiarul efectiv rezident roman prezinta agentului sau platitor din Austria un certificat emis pe numele sau de autoritatile competente romane, in concordanta cu prevederile alin. (2) . (2) La cererea beneficiarului efectiv persoana fizica rezident roman, autoritatea fiscala competenta romana emite un certificat care indica: a) numele, adresa si numarul de identificare fiscala sau alt numere ori, in lipsa acestuia, data si locul nasterii beneficiarului efectiv; b) numele si adresa agentului platitor;
c) numarul de cont al beneficiarului efectiv sau, in lipsa acestuia, identificarea garantiei.
(3) Acest certificat este valabil pentru o perioada care nu depaseste 3 ani. Certificatul este eliberat fiecarui beneficiar efectiv care il solicita, in termen de doua luni de la solicitare.
Articolul 250: Masuri luate de Romania pentru efectuarea schimbului de informatii cu state care au perioada de tranzitie la impozitarea
/>economiilor Finantelor Publice sau ANAF, dupa caz.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
