REGULAMENTUL din 2018 de organizare si functionare a penitenciarelor
Publicat in Monitorul Oficial numarul 715 din data de 17 august 2018
h) Compartimentul managementul situatiilor de urgenta;
i) Compartimentul sanatate si securitate in munca si protectia mediului;
j) Compartimentul informatii clasificate;
k) Cabinetul medical;
l) Compartimentul cooperare si programe;
m) Compartimentul secretariat.
(2) In cadrul penitenciarelor anume desemnate functioneaza grupe de interventie in conformitate cu dispozitiile Ordinului ministrului justitiei nr. 2.748/C/2010 pentru aprobarea Manualului de proceduri utilizat de negociatori in gestionarea incidentelor critice si a Manualului pentru gestionarea incidentelor, care pot fi organizate la nivel de birou sau compartiment.
(3) Atributiile sectoarelor de activitate si ale structurilor prevazute la alin. (1) se stabilesc prin prezentul regulament.
(4) Sectoarele de activitate si celelalte structuri prevazute la alin. (1) au urmatoarele atributii generale comune:
a) participa la perfectionarea pregatirii de specialitate a functionarilor publici cu statut special din domeniul de competenta si la evaluarea pregatirii profesionale a personalului debutant;
b) pastreaza corespondenta si documentatiile structurii potrivit Nomenclatorului de documente referitoare la fondul arhivistic si materiale preconstituite;
c) intocmesc proceduri operationale sau propun modificarea lor, dupa caz;
d) furnizeaza, spre a fi comunicate din oficiu de catre unitate, informatiile de interes public stabilite in conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.
(5) Atributiile si responsabilitatile specifice functiilor din structura penitenciarului se stabilesc prin fisele posturilor.
(6) Fisele posturilor se intocmesc in 3 (trei) exemplare, dintre care un exemplar la titularul postului, un exemplar la seful structurii si unul la structura de resurse umane.
(7) Pentru posturile vacante, fisele posturilor se intocmesc in 2 (doua) exemplare, un exemplar ramanand la seful structurii, iar un exemplar se inainteaza structurii de resurse umane. La momentul ocuparii postului respectiv, devin aplicabile prevederile alin. (6) .
(8) Fisele posturilor vor fi elaborate sau modificate, dupa caz, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, in conformitate cu prevederile prezentului regulament, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a acestuia. Rubrica "Avizat" se va completa doar acolo unde exista o treapta ierarhica corespunzatoare.
(9) In cazul modificarii prezentului regulament, fisele posturilor se vor actualiza corespunzator, in termen de 30 de zile de la data modificarii.
CAPITOLUL II: Compartimentul juridic
Articolul 18
Consilierul juridic asigura apararea drepturilor si intereselor legitime ale unitatii in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Articolul 19
Consilierul juridic are urmatoarele atributii generale:
a) reprezinta institutia, pe baza imputernicirii date de catre director, si apara drepturile si interesele acesteia in fata instantelor judecatoresti si a altor organe de jurisdictie, precum si in raporturile cu alte institutii publice, cu persoane fizice sau juridice;
b) formuleaza si prezinta conducerii unitatii, in scris, ori de cate ori apreciaza ca este necesar, propuneri de solutionare pe cale amiabila a litigiilor aflate pe rol;
c) formuleaza si prezinta conducerii unitatii, in scris, ori de cate ori apreciaza ca este necesar, propuneri privind neexercitarea cailor de atac impotriva hotararilor judecatoresti nefavorabile unitatii;
d) propune directorului sesizarea parchetului in cazul savarsirii unor infractiuni in legatura cu serviciul de catre personalul din unitate;
e) documenteaza juridic, redacteaza si depune in termenele prevazute de lege cererile de chemare in judecata, intampinarile, cererile reconventionale, notele de sedinta, probele si concluziile scrise, motivele care stau la baza exercitarii cailor de atac, in dosarele in care unitatea este parte;
f) urmareste, in conditiile legii, obtinerea titlurilor executorii si ia masurile necesare de punere in executare a acestora;
g) avizeaza, exclusiv sub aspectul legalitatii, orice document de natura sa angajeze raspunderea patrimoniala a penitenciarului;
h) avizeaza, din punctul de vedere al legalitatii, orice masura care ar putea aduce atingere drepturilor penitenciarului;
1) avizeaza sub aspectul legalitatii clauzele contractelor incheiate de penitenciar, conventiile si actele administrative emise de catre directorul unitatii;
j) colaboreaza cu celelalte compartimente ale unitatii pentru rezolvarea solicitarilor primite din sfera de competenta a acestora, formuland puncte de vedere referitoare la modul de interpretare si aplicare a unor prevederi legale. Pentru emiterea opiniei, structurile pun la dispozitia consilierului juridic intreaga documentatie, iar in cuprinsul solicitarii trebuie sa se regaseasca rezultatul propriei analize de specialitate si motivatia pentru care se impune interpretarea juridica;
k) semnaleaza cazurile de aplicare neuniforma a actelor normative si, cand este cazul, face propuneri corespunzatoare, inclusiv propuneri de modificare si completare a legislatiei;
l) intocmeste orice alte acte procedurale legate de reprezentarea unitatii in fata instantelor judecatoresti si a altor organe de jurisdictie;
m) participa, in baza dispozitiei conducerii, la negocierea contractelor/acordurilor care urmeaza sa fie incheiate de unitatea penitenciara;
n) gestioneaza informatiile clasificate secrete de stat si de serviciu, conform prevederilor legale in vigoare;
o) indeplineste alte atributii prevazute de dispozitiile legale in vigoare sau primite din partea directorului unitatii ori din partea superiorilor ierarhici din cadrul unitatii sau ai Administratiei Nationale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competenta .
Articolul 20
In cadrul Biroului/Compartimentului juridic se constituite evidente potrivit specificului activitatii desfasurate, necesitatilor si conform prevederilor legale in vigoare.
CAPITOLUL III: Compartimentul secretariat
Articolul 21
(1) Structura secretariat se afla in directa subordonare a directorului unitatii, asigurand primirea corespondentei, transmiterea informatiei si relationarea cu alte autoritati si institutii publice, precum si gestionarea relatiei cu publicul.
(2) In indeplinirea atributiilor care ii revin, structura secretariat colaboreaza cu celelalte structuri si cu unitatile sistemului administratiei penitenciare, in vederea solutionarii in termen legal a tuturor solicitarilor care ii sunt adresate.
(3) Structura secretariat gestioneaza corespondenta la nivelul unitatii, in functie de obiectul acesteia sau rezolutia conducerii penitenciarului.
(4) In cadrul structurii secretariat, inregistrarea corespondentei adresate penitenciarului se realizeaza prin intermediul unei aplicatii informatice de evidenta a documentelor, respectandu-se prevederile legale in vigoare.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















