din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3278 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulara

Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulara

  Publicat: 19 Apr 2019       6708 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 299 din 18.04.2019

Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Veniturile si cheltuielile Uniunii Europene sunt prevazute in bugetul comunitatii, in baza unor prognoze anuale. Cheltuielile operationale determinate de transpunerea in practica a Titlurilor V si VI ale Tratatului asupra Uniunii Europene constituie o exceptie de la regula, fiind in sarcina statelor membre.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
A fost promulgat la 11.09.1865
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Persoana apartinand unui stat/teritoriu guvernat de un alt stat.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
1. Totalitatea atributelor si calitatilor unor persoane, izvorate din apartenenta acesteia la o familie, cum sunt calitatea de copil, de sot, de divortat etc.,

(3) In cadrul demersurilor de protectie consulara pentru gestionarea crizelor consulare, Ministerul Afacerilor Externe poate dispune deplasarea de urgenta in strainatate, la fata locului, a unor echipe consulare mobile compuse din angajati din Centrala ministerului sau din membri ai personalului consular de la alte misiuni diplomatice sau oficii consulare de cariera.
(4) Organizarea si functionarea Centrului de crize consulare se reglementeaza prin ordin al ministrului afacerilor externe.

Articolul 44
In situatiile deosebite prevazute la art. 41 alin. (2) lit. b), actiunile prin care diplomatii cu atributii consulare si functionarii consulari acorda protectie consulara includ, in limitele legii, dupa caz:
a) sprijin pentru repatriere;
b) sesizarea autoritatilor competente din statele acreditare si din Romania;
c) obtinerea de la autoritatile locale competente a unor informatii oficiale privind procedurile declansate de catre acestea pentru investigarea si solutionarea situatiilor semnalate;
d) consilierea cetatenilor romani cu privire la procedurile legale necesare;
e) punerea la dispozitia cetatenilor romani, cu titlu de recomandare, a coordonatelor de contact ale unor avocati specializati pe legislatia locala si cu licenta de practica la autoritatile locale, precum si a unor traducatori si interpreti autorizati pe plan local;
f) sprijin pentru identificarea si instiintarea, prin intermediul autoritatilor abilitate, a familiilor din tara ale cetatenilor romani in cauza.

Articolul 45
In cazul decesului unui cetatean roman in strainatate, pe langa demersurile prevazute la art. 44, diplomatii cu atributii consulare si functionarii consulari intervin, dupa caz, la autoritatile locale competente pentru indeplinirea formalitatilor legale aferente, inclusiv pentru procurarea certificatului medical constatator al decesului sau a raportului de autopsie si pentru inregistrarea decesului la autoritatile locale competente, iar la cerere, pun la dispozitia familiei persoanei decedate, cu titlu de recomandare, coordonatele de contact ale unor societati de pompe funebre autorizate sa efectueze transporturi funerare internationale.

Articolul 46
In cazul unui cetatean roman spitalizat in strainatate, diplomatii cu atributii consulare si functionarii consulari efectueaza demersuri pentru facilitarea transferului pacientului in Romania printr-un transport asistat medical, in vederea internarii intr-o unitate spitaliceasca din tara, numai cu acordul personalului medical curant si cu aprobarea autoritatilor si institutiilor medicale competente din Romania si din strainatate.

Articolul 47
(1) Atunci cand cetatenii romani nu isi pot apara drepturile sau interesele intr-o procedura judiciara derulata in statul acreditar, din cauza absentei sau din orice alta cauza, diplomatii cu atributii consulare si functionarii consulari sprijina, sub rezerva si in limitele impuse de reglementarile interne ale statului acreditar, reprezentarea adecvata in fata instantelor judecatoresti, prin urmatoarele demersuri:
a) punerea la dispozitie, cu titlu de recomandare, a coordonatelor de contact ale unor avocati specializati pe legislatia locala si cu licenta de practica in statul acreditar;
b) asigurarea, in calitatea oficiala pe care o detin, a reprezentarii directe, exclusiv pentru a solicita adoptarea de masuri provizorii in vederea apararii drepturilor si intereselor cetatenilor romani.
(2) Reprezentarea in conditiile prevazute la alin. (1) inceteaza de indata ce cetateanul roman in cauza si-a desemnat un mandatar sau isi asigura personal apararea propriilor drepturi si interese.

Articolul 48
(1) Diplomatii cu atributii consulare si functionarii consulari comunica direct cu cetatenii romani supusi unor masuri sau pedepse privative de libertate in strainatate, cu respectarea conventiilor internationale si a reglementarilor interne ale statelor acreditare, precum si cu acordul cetatenilor romani in cauza.
(2) Diplomatii cu atributii consulare si functionarii consulari pot vizita cetatenii romani supusi unor masuri sau pedepse privative si pot interveni la autoritatile locale pentru numirea de avocati din oficiu si de interpreti, precum si pentru ca acestia sa se bucure de drepturile procesuale prevazute de legislatia locala si de un regim de detentie adecvat si nediscriminatoriu.

Articolul 49
(1) Diplomatii cu atributii consulare si functionarii consulari intervin la autoritatile locale pentru instituirea masurilor de protectie corespunzatoare in beneficiul minorilor si al incapabililor, cetateni romani aflati pe teritoriul statelor acreditare.
(2) Diplomatii cu atributii consulare si functionarii consulari sesizeaza autoritatile romane competente cu privire la situatia minorilor de cetatenie romana aflati neinsotiti sau supusi unor masuri de protectie institutionala pe teritoriul statelor acreditante, iar atunci cand autoritatile romane competente decid repatrierea minorilor in cauza, comunica deciziile respective autoritatilor statelor acreditante si, in cooperare cu acestea, iau masurile necesare pentru organizarea repatrierii.

Articolul 50
Ministerul Afacerilor Externe asigura, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului afacerilor externe, finantarea actiunilor de reactie rapida si a altor operatiuni necesare in vederea gestionarii crizelor consulare prevazute la art. 41 alin. (2) lit. a), precum si a alertelor consulare instituite in mod preventiv, vizand situatiile cu potential de risc major, specific crizelor consulare, pentru cetatenii romani care calatoresc in strainatate, in limita fondurilor aprobate cu aceasta destinatie in buget .

Articolul 51
(1) La cererea cetatenilor romani aflati in situatiile prevazute la art. 41 alin. (2) lit. b), care nu dispun de mijloace financiare si nu pot primi in timp util ajutor material de la familii, asiguratori, angajatori sau alte persoane, misiunile diplomatice si oficiile consulare pot suporta cheltuielile strict necesare pentru gestionarea situatiilor respective, la care se adauga, dupa caz, taxele si celelalte tarife aferente serviciilor consulare, prevazute de lege, pe baza unui angajament de rambursare scris, in forma autentica, prin care solicitantii se obliga sa restituie ulterior sumele in cauza. Dispozitiile art. 731 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt aplicabile in mod corespunzator.
(2) Misiunile diplomatice si oficiile consulare nu pot suporta cheltuieli avand ca obiect:
a) despagubiri civile, pensii alimentare, amenzi contraventionale sau penale si orice alte obligatii stabilite in sarcina persoanelor in cauza;
b) repararea mijloacelor de transport sau tractarea acestora;
c) spitalizare si alte ingrijiri medicale, in situatia in care astfel de cheltuieli revin in sarcina unor parteneri externi.
(3) Angajamentul de rambursare prevazut la alin. (1) poate fi dat si de un membru al familiei solicitantului sau de o alta persoana domiciliata in Romania.
(4) Angajamentul de rambursare se autentifica, in strainatate, de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare de cariera, iar in tara, de catre notarii publici.
(5) Sumele avansate sau cheltuite de misiunile diplomatice si de oficiile consulare, in conditiile prezentului articol, se recupereaza in Romania, in valuta, in maximum 60 de zile de la data semnarii angajamentului de plata, astfel:
a) de la beneficiari;
b) de la alte persoane domiciliate in Romania care s-au obligat prin angajamentul de rambursare sa restituie sumele respective.
(6) Cu sumele in valuta, recuperate in conditiile prevazute la alin. (5), Ministerul Afacerilor Externe isi reintregeste fondurile alocate in acest scop, pentru anul calendaristic respectiv. In cazul in care recuperarea sumelor se face in anii urmatori, acestea se recupereaza potrivit prevederilor art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Daca persoanele in cauza nu restituie sumele datorate in termenul prevazut la alin. (5), Ministerul Afacerilor Externe va transmite organelor fiscale centrale angajamentul de rambursare, care constituie titlu executoriu, insotit de o cerere de recuperare in care se face conversia in lei a sumei de recuperat, in vederea recuperarii debitului in conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Debitul va fi calculat la cursul in lei al valutei de referinta din ziua transmiterii titlului executoriu catre organele fiscale centrale.
(8) Sumele recuperate potrivit alin. (7) de catre organele fiscale centrale se fac venit la bugetul de stat .
(9) Concomitent cu transmiterea debitului la organele fiscale centrale, Ministerul Afacerilor Externe inregistreaza suma respectiva in contul de cheltuieli .

SECTIUNEA a 4-a
Protectia consulara acordata cetatenilor celorlalte state membre ale Uniunii Europene, nereprezentati in state terte, si membrilor de familie insotitori ai acestora

Articolul 52
(1) Misiunile diplomatice si oficiile consulare de cariera ale Romaniei acorda protectie consulara cetatenilor nereprezentati, in intelesul art. 2 lit. m), in aceleasi conditii ca si cetatenilor romani. Protectia consulara acordata in astfel de cazuri include prestarea serviciului consular de eliberare a documentelor de calatorie provizorii, potrivit prevederilor Deciziei 96/409/PESC a reprezentantilor guvernelor statelor membre, reuniti in cadrul Consiliului, din 25 iunie 1996 de instituire a unui document de calatorie provizoriu, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 168 din 6 iulie 1996.
(2) Misiunile diplomatice si oficiile consulare de cariera ale Romaniei acorda protectie consulara membrilor de familie ai cetatenilor nereprezentati ai statelor membre ale Uniunii Europene, care nu sunt ei insisi cetateni ai Uniunii Europene si care ii insotesc pe cetatenii nereprezentati in state terte, in aceleasi conditii ca si membrilor de familie ai cetatenilor romani, care nu sunt ei insisi cetateni ai Uniunii Europene, conform legislatiei in vigoare.
(3) Cetatenii nereprezentati, solicitanti ai protectiei consulare, fac dovada cetateniei unui stat membru al Uniunii Europene prin prezentarea unui pasaport valabil sau a unei carti de identitate valabile.
(4) Daca cetateanul nereprezentat nu poate prezenta un pasaport valabil sau o carte de identitate valabila, cetatenia sa poate fi dovedita prin orice alte mijloace, dupa caz, inclusiv prin consultarea autoritatilor din statul membru al carui resortisant sustine ca este solicitantul.
(5) Pentru membrii de familie mentionati la alin. (2), identitatea si existenta relatiei de familie pot fi dovedite prin prezentarea unui pasaport valabil sau a unei carti de identitate valabile, insotite de certificatul de stare civila corespunzator, sau, dupa caz, prin orice alte mijloace, inclusiv prin consultarea autoritatilor din statul de origine sau din statul membru ai caror resortisanti sunt cetatenii nereprezentati.





Afişează Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulara pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 62/2019    Activitate consulara    Ministerul Afacerilor Externe    Misiune diplomatica    Birou consular    HG 780/1995    HG 760/1999    HG 868/2008

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.