Articolul 1(1) In vederea acordarii avizului obligatoriu al Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale, denumita in continuare Administratia Nationala, privind incadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare, concedentul intocmeste, constituie si transmite urmatoarea documentatie:a) cerere de acordare a avizului conform formularului prevazut in anexa nr. 1 la prezentul ghid; cererea inregistrata, semnata si stampilata de catre concedent trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu:1. denumirea bunului care urmeaza sa fie concesionat, identificat, dupa caz, conform:1.1. pozitiei din hotararea Guvernului privind atestarea domeniului public al statului, respectiv al unitatii administrativ- teritoriale, aflat in administrarea concedentului;1.2. pozitiei din inventarul:1.2.1. aprobat pentru bunurile proprietate publica si privata a statului;1.2.2. atestat pentru bunurile proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale;1.2.3. aprobat pentru bunurile proprietate privata a unitatilor administrativ-teritoriale;2. precizarea ca bunul care urmeaza sa fie concesionat nu face obiectul procedurii de revendicare, potrivit legii;3. durata estimata a concesiunii;4. destinatia bunului ce face obiectul concesiunii, dupa concesionare;b) documente care atesta apartenenta bunului la proprietatea publica/privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale:1. pentru bunul proprietate publica:1.1. hotararea Guvernului privind atestarea domeniului public al statului, respectiv al unitatii administrativ-teritoriale;1.2. hotararea Guvernului privind aprobarea inventarului bunurilor proprietate publica si privata a statului;1.3. hotararea consiliului local/judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti de atestare a inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public al unitatii administrativ-teritoriale;2. pentru bunul proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale:2.1. dovada dobandirii dreptului de proprietate, astfel cum prevede art. 557 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare;2.2. extras din Inventarul centralizat al bunurilor imobile proprietate privata a statului si a drepturilor reale supuse inventarierii, conform formularului P 4000 pe anul in curs;2.3. extras din inventarul bunurilor care alcatuiesc domeniul privat al unitatii administrativ-teritoriale, aprobat prin hotararea autoritatii deliberative a unitatii administrativ-teritoriale;2.4. hotararea Guvernului prin care bunul din domeniul privat al statului a trecut in domeniul privat al unitatii administrativ- teritoriale;2.5. hotararea consiliului local/judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti prin care un bun a trecut din domeniul privat al unitatii administrativ-teritoriale in domeniul privat al statului sau din domeniul privat al unei unitati administrativ- teritoriale in domeniul privat al unei alte unitati administrativ-teritoriale;2.6. hotararea Guvernului prin care un bun din domeniul public al statului a trecut in domeniul privat al acestuia;2.7. hotararea consiliului local/judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti privind trecerea unui bun din domeniul public al unei unitati administrativ-teritoriale in domeniul privat al acesteia.3.1. Pentru hotararile consiliului local/judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public/privat al unitatii administrativ-teritoriale este obligatoriu avizul pentru legalitate de catre institutia prefectului, conform art. 255 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.3.2. Dispozitiile art. 1 alin. (1) lit. a) subpct. 1.1, lit. b) subpct. 1.1 se pun in aplicare cu caracter tranzitoriu pana la data intrarii in vigoare a actelor normative prevazute la art. 606 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019.4. hotarare referitoare la dreptul de administrare a bunului supus concesiunii - in cazul altor autoritati publice centrale sau locale, institutii publice si altele asemenea;c) extras de carte funciara pentru informare - copie certificata pentru conformitate;d) planul de incadrare in zona a bunului care urmeaza sa fie concesionat, la o scara convenabila, astfel incat acesta sa poata fi localizat - copie certificata pentru conformitate sau extrasul de plan cadastral de carte funciara .(2) In situatia initiativei de concesionare a unei parti dintr-un bun, concedentul solicita aviz pentru intreg bunul proprietate publica/privata, cu exceptia situatiei in care acea parte din bun a fost transcrisa in carte funciara noua cu mentionarea unui nou numar cadastral, ca urmare a existentei unui act de dezmembrare pentru intreg bunul.(3) Copiile care fac parte din documentatie se certifica prin semnatura si stampila de catre persoana imputernicita legal sa reprezinte concedentul.(4) In cazul in care urmeaza sa fie concesionate mai multe bunuri proprietate publica aflate in administrarea aceluiasi concedent, se intocmesc cereri de acordare a avizului pentru fiecare bun in parte .
Articolul 2(1) In cazul in care calitatea de concedent o are unul dintre consiliile judetene, consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau una dintre institutiile publice de interes local, documentatia de acordare a avizului este transmisa la structura teritoriala pentru probleme speciale, denumita in continuare STPS, in a carui raza teritoriala functioneaza.(2) In cazul in care calitatea de concedent o are una dintre autoritatile publice centrale, institutii publice de la nivel central, ministere sau dintre celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, documentatia de acordare a avizului este transmisa la Administratia Nationala.
Articolul 3In situatia initiativei de concesionare a unor bunuri proprietate publica/privata din zonele libere, documentele de concesionare trebuie sa apartina titularului dreptului de administrare a bunurilor din zona respectiva.
Articolul 4(1) Identificarea incadrarii obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare se realizeaza pe baza:a) Situatiei obiectivelor de infrastructura teritoriala importante pentru sistemul national de aparare, denumita in continuare Situatia obiectivelor, document intocmit potrivit prevederilor art. 41 alin. (1) lit. d) si h) din Legea nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, republicata, ale art. 51 si 54 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 370/2004, si ale Catalogului-cadru cu obiectivele de infrastructura teritoriala importante pentru sistemul national de aparare, in vigoare;b) informatiilor solicitate structurilor fortelor sistemului national de aparare cu atributii in domeniu, denumite in continuare FSNA, respectiv structurile teritoriale ale Ministerului Apararii Nationale (MApN - centre militare zonale, centre militare judetene), Ministerului Afacerilor Interne (MAI), Serviciului Roman de Informatii (SRI), Serviciului de Protectie si Paza (SPP), Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), pe plan local sau central, dupa caz.(2) Structurile FSNA de la care au fost solicitate informatiile prevazute la alin. (1) lit. b) iau masuri pentru transmiterea raspunsurilor cu celeritate, de regula in 5 zile lucratoare, astfel incat Administratia Nationala sa se poata incadra in termenul legal general de emitere/transmitere a avizului.
Articolul 5(1) In cazul prevazut la art. 2 alin. (1), STPS procedeaza astfel:a) inregistreaza documentatia in "Registrul pentru evidenta documentelor";b) verifica indeplinirea concomitenta de catre solicitant a calitatii de concedent si celei de titular al dreptului de administrare a bunului proprietate publica/privata ce urmeaza a fi concesionat;c) analizeaza documentatia privind veridicitatea si concordanta datelor inscrise in aceasta;d) verifica daca cererea concedentului vizeaza bunuri pentru care deja s-a acordat aviz, precum si daca a expirat perioada de valabilitate a avizului anterior;
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 3. Ghid practic si aspecte juridice Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Recuperarea creantelor constructorului: Cum se inscrie ipoteca legala a constructorului in cartea funciara Sursa: Societatea de avocatura Pavel, Margarit si Asociatii
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Libera prestare a serviciilor si a celor ale lucratorilor lor detasati intr-un stat membru gazda. Respectarea conditii de concurenta echitabile intre Statele UE Sursa: EuroAvocatura.ro
Paradigmele muncii in contextul noilor schimbari sociale Sursa: Alexandra Florescu, internship MCP Cabinet avocati