Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)
Articolul 39
Persoane cu drept de semnatura
BCE se angajeaza din punct de vedere juridic fata de terti prin presedinte sau doi membri ai Comitetului Director, ori prin semnatura a doi membri ai personalului sau, autorizati in mod corespunzator de presedinte sa semneze in numele BCE.
Articolul 40
Privilegii si imunitati
BCE se bucura pe teritoriul statelor membre de privilegiile si imunitatile necesare indeplinirii misiunilor sale, in conditiile stabilite de Protocolul privind privilegiile si imunitatile Comunitatilor Europene anexat la tratatul de instituire a unui Consiliu unic si a unei Comisii unice a Comunitatilor Europene.
Capitolul VIII
REVIZUIrea statutului si legislatia complementara
Articolul 41
Procedura simplificata de revizuire
41.1. In conformitate cu articolul 106 alineatul (5) din tratat, articolele 5.1., 5.2., 5.3., 17, 18, 19.1., 22, 23, 24, 26, 32.2., 32.3., 32.4. si 32.6., articolul 33.1. litera (a) si articolul 36 din prezentul statut pot fi revizuite de Consiliu, hotarand fie cu majoritate calificata la recomandarea BCE, dupa consultarea Comisiei, fie in unanimitate la propunerea Comisiei si dupa consultarea BCE. In ambele cazuri este necesar avizul conform al Parlamentului European.
41.2. Pentru ca BCE sa faca o recomandare in temeiul prezentului articol, este necesara decizia unanima a Consiliului Guvernatorilor.
Articolul 42
Legislatia complementara
In conformitate cu articolul 106 alineatul (6) din tratat, si imediat dupa decizia privind data de incepere a celei de-a treia etape, Consiliul, hotarand cu majoritate calificata, fie la propunerea Comisiei si dupa consultarea Parlamentului European si a BCE, fie la recomandarea BCE si dupa consultarea Parlamentului European si a Comisiei, adopta dispozitiile mentionate la articolele 4, 5.4., 19.2., 20, 28.1., 29.2., 30.4. si 34.3. din prezentul statut .
Capitolul IX
Dispozitii tranzitorii si alte dispozitii privind SEBC
Articolul 43
Dispozitii generale
43.1. Derogarea mentionata la articolul 109k alineatul (1) din tratat are ca efect faptul ca urmatoarele articole din prezentul statut nu confera nici un drept si nu impun nici o obligatie statului membru respectiv: 3, 6, 9.2., 12.1., 14.3., 16, 18, 19, 20, 22, 23, 26.2., 27, 30, 31, 32, 33, 34, 50 si 52.
43.2. Bancile centrale ale statelor membre, care fac obiectul unei derogari, asa cum sunt definite in articolul 109k alineatul (1) din tratat, isi pastreaza competentele in domeniul politicii monetare, in conformitate cu dreptul intern.
43.3. In conformitate cu articolul 109k alineatul (4) din tratat, prin "state membre" se intelege statele membre care nu fac obiectul unei derogari de la articolele urmatoare din prezentul statut: 3, 11.2., 19, 34.2. si 50.
43.4. Prin "banci centrale nationale" se intelege bancile centrale ale statelor membre care nu fac obiectul unei derogari de la articolele urmatoare din prezentul statut: 9.2., 10.1., 10.3., 12.1., 16, 17, 18, 22, 23, 27, 30, 31, 32, 33.2. si 52.
43.5. In articolele 10.3. si 33. l., prin "actionari" se intelege bancile centrale ale statelor membre care nu fac obiectul unei derogari.
43.6. In articolele 10.3. si 30.2., prin "capital subscris" se intelege capitalul BCE subscris de bancile centrale ale statelor membre care nu fac obiectul unei derogari.
Articolul 44
Misiuni tranzitorii ale BCE
BCE indeplineste sarcinile IME care, datorita derogarilor privind unul sau mai multe state membre, trebuie sa fie executate si in etapa a treia.
BCE da avize in cursul perioadei de pregatire privind abrogarea derogarilor mentionate la articolul 109k din tratat.
Articolul 45
Consiliul General al BCE
45.1. Fara a aduce atingere articolului 106 alineatul (3) din tratat, Consiliul General se constituie ca cel de-al treilea organ de decizie al BCE.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
