Codul administrativ, actualizat 2024 - OUG 57/2019
Documente atasate
| Anexe_Codul_Administrativ_2024.docx |
Actualizat prin:
- Legea 387/2023 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum si pentru completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale
- Legea 348/2023 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ
(3) Prin legi speciale se pot institui alte exceptii de la procedura licitatiei publice.
Art. 3641
(1) Donatiile si legatele facute catre stat sau catre unitatile administrativ-teritoriale care au ca obiect bunuri ce intra in proprietatea privata a statului, respectiv in proprietatea privata a unitatilor administrativ-teritoriale se accepta conform dispozitiilor art. 291.
(2) Prin exceptie de la dispozitiile art. 291 alin. (4) , pentru donatiile facute catre stat pentru o institutie publica, ca operatiuni compensatorii, care au ca obiect bunuri ce intra in proprietatea privata a statului, determinarea valorii de piata se realizeaza potrivit dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la contractele de achizitii pentru nevoi de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 354/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la stabilirea valorii efective a unei tranzactii prin compensare.
(3) Prin exceptie de la dispozitiile art. 291 alin. (4) , pentru donatiile de produse militare, asa cum sunt definite la art. 3 pct. 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achizitii publice in domeniile apararii si securitatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, facute catre stat pentru o institutie publica si care au ca obiect astfel de bunuri ce intra in proprietatea privata a statului, altele decat cele prevazute la alin. (2) , valoarea de inregistrare a bunului la donator este asimilata valorii de piata a bunului, cu conditia sa fi fost acceptata pentru statul roman de catre institutia publica competenta dupa obiectul sau scopul donatiei.
(4) Prin exceptie de la prevederile art. 291 alin. (1) lit. b) si c) , acceptarea donatiilor si a legatelor facute statului de catre Organizatia Tratatului Atlanticului de Nord sau de alte institutii ori organizatii internationale, care au ca obiect bunuri mobile necesare gestionarii situatiilor de urgenta, se aproba prin ordin al sefului Departamentului pentru Situatii de Urgenta, in baza hotararii Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, iar valoarea de piata este asimilata valorii de inregistrare a bunului la donator.
(5) Prin exceptie de la art. 291 alin. (2) , prin ordinul prevazut la alin. (4) se stabileste persoana care indeplineste formalitatile de acceptare a donatiilor si a legatelor in numele statului pentru bunurile prevazute la alin. (4) .
(6) In baza hotararii Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, dreptul de administrare asupra bunurilor mobile acceptate potrivit alin. (4) se constituie prin hotarare a Guvernului, care cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
a) indicarea bunurilor;
b) destinatia acestora;
c) termenul de predare-primire a bunurilor.
PARTEA VI: Statutul functionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administratia publica si evidenta personalului platit din fonduri publice
TITLUL I: Dispozitii generale
Art. 365: Obiectul reglementarii
(1) Prezenta parte reglementeaza normele generale privind:
a) regimul general al raporturilor juridice dintre functionarii publici si autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 369;
b) regimul specific al personalului contractual din administratia publica;
c) asigurarea evidentei personalului platit din fonduri publice.
(2) Dispozitiile cuprinse in prezenta parte se aplica:
a) autoritatilor si institutiilor publice, precum si altor persoane juridice in cadrul carora isi desfasoara activitatea categoriile de personal prevazute in legislatia-cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice;
b) functionarilor publici, personalului angajat cu contract individual de munca sau cu contract de management, precum si altor categorii de personal platit din fonduri publice.
Art. 366: Dispozitii privind completarea cu normele speciale
Prezenta parte constituie cadrul general in materia functiei publice si a functionarilor publici si se aplica si functionarilor publici cu statut special, acolo unde legea speciala nu prevede altfel.
Art. 367: Dispozitii privind completarea cu alte categorii de norme
Dispozitiile prezentei parti se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz.
Art. 368: Principii aplicabile conduitei profesionale a functionarilor publici si personalului contractual din administratia publica
Principiile care guverneaza conduita profesionala a functionarilor publici si a personalului contractual din administratia publica sunt:
a) suprematia Constitutiei si a legii, principiu conform caruia persoanele care ocupa diferite categorii de functii au indatorirea de a respecta Constitutia si legile tarii;
b) prioritatea interesului public, in exercitarea functiei detinute;
c) asigurarea egalitatii de tratament a cetatenilor in fata autoritatilor si institutiilor publice, principiu conform caruia persoanele care ocupa diferite categorii de functii au indatorirea de a aplica acelasi regim juridic in situatii identice sau similare;
d) profesionalismul, principiu conform caruia persoanele care ocupa diferite categorii de functii au obligatia de a indeplini atributiile de serviciu cu responsabilitate, competenta, eficienta, corectitudine si constiinciozitate;
e) impartialitatea si independenta, principiu conform caruia persoanele care ocupa diferite categorii de functii sunt obligate sa aiba o atitudine obiectiva, neutra fata de orice interes altul decat interesul public, in exercitarea functiei detinute;
f) integritatea morala, principiu conform caruia persoanelor care ocupa diferite categorii de functii le este interzis sa solicite sau sa accepte, direct ori indirect, pentru ei sau pentru altii, vreun avantaj ori beneficiu in considerarea functiei pe care o detin sau sa abuzeze in vreun fel de aceasta functie;
g) libertatea gandirii si a exprimarii, principiu conform caruia persoanele care ocupa diferite categorii de functii pot sa-si exprime si sa-si fundamenteze opiniile, cu respectarea ordinii de drept si a bunelor moravuri;
h) cinstea si corectitudinea, principiu conform caruia in exercitarea diferitelor categorii de functii ocupantii acestora trebuie sa fie de buna-credinta;
i) deschiderea si transparenta, principiu conform caruia activitatile desfasurate in exercitarea diferitelor categorii de functii sunt publice si pot fi supuse monitorizarii cetatenilor;
j) responsabilitatea si raspunderea, principiu potrivit caruia persoanele care ocupa diferite categorii de functii raspund in conformitate cu prevederile legale atunci cand atributiile de serviciu nu au fost indeplinite corespunzator.
TITLUL II: Statutul functionarilor publici
CAPITOLUL I: Dispozitii generale
Art. 369: Infiintarea de functii publice in cadrul autoritatilor si institutiilor publice
Autoritatile si institutiile publice in cadrul carora sunt infiintate functii publice sunt:
a) autoritati si institutii publice ale administratiei publice centrale, inclusiv autoritati administrative autonome prevazute de Constitutie sau infiintate prin lege organica;
b) autoritati si institutii publice ale administratiei publice locale;
c) structurile de specialitate ale Administratiei Prezidentiale;
d) structurile de specialitate ale Parlamentului Romaniei;
e) structurile autoritatii judecatoresti.
Art. 370: Prerogative de putere publica
(1) Prerogativele de putere publica sunt exercitate prin activitati cu caracter general si prin activitati cu caracter special.
(2) Activitatile cu caracter general care implica exercitarea prerogativelor de putere publica, de catre autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 369, sunt urmatoarele:
a) elaborarea proiectelor de acte normative si a altor reglementari specifice autoritatii sau institutiei publice, precum si asigurarea avizarii acestora;

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
