din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3104 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea 504/2002, actualizata 2024, a audiovizualului

Legea 504/2002, actualizata 2024, a audiovizualului

  Publicat: 10 Dec 2023       1592 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Legea 504/2002, actualizata 2024, a audiovizualului

Actualizata prin Legea 217/2023 pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala, precum si a Legii audiovizualului nr. 504/2002

Persoana fizica sau juridica care garanteaza cu veniturile sau cu bunurile sale o obligatie a unui debitor fata de creditorul sau.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
(termen CNA). Actul juridic prin care Consiliul National al Audiovizualului acorda unui radiodifuzor aflat �n jurisdictia Rom�niei dreptul de a difuza, �ntr-o zona determinata, un anume serviciu de programe.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.

(3) In calitate de garant al interesului public in domeniul comunicarii audiovizuale, Consiliul are obligatia sa asigure:

a) respectarea exprimarii pluraliste de idei si de opinii in cadrul continutului serviciilor media audiovizuale transmise de furnizorii de servicii media audiovizuale aflati sub jurisdictia Romaniei;

b) pluralismul surselor de informare a publicului;

c) incurajarea liberei concurente;

d) un raport echilibrat intre serviciile de programe cu acoperire nationala si serviciile locale, regionale ori tematice;

e) protejarea demnitatii umane, a dreptului la propria imagine si protejarea minorilor;

f) protejarea culturii si a limbii romane, a culturii si limbilor minoritatilor nationale;

g) transparenta organizarii, functionarii si finantarii mijloacelor de comunicare in masa din sectorul audiovizual;

h) transparenta activitatii proprii;

i) cresterea nivelului de sensibilizare a opiniei publice in legatura cu utilizarea serviciilor media audiovizuale, prin dezvoltarea si promovarea educatiei pentru media la nivelul tuturor categoriilor sociale, inclusiv prin intermediul sau in parteneriat cu Ministerul Educatiei;

j) incurajarea coreglementarii si autoreglementarii in domeniul audiovizual;

k) incurajarea furnizorilor de servicii media audiovizuale in vederea asigurarii de conditii ca serviciile furnizate sa devina accesibile persoanelor cu deficiente de vaz sau de auz;

l) monitorizarea serviciilor de programe si a serviciilor media audiovizuale, inclusiv a celor la cerere, in vederea respectarii de catre acestea a prevederilor legale in materie.

m) schimbul de informatii, de experienta si de bune practici cu autoritatile competente din statele membre si Comisia Europeana, in cadrul Comitetului de contact si in cadrul ERGA, cu privire la procedura de restrictionare a serviciilor media audiovizuale, precum si mentinerea si dezvoltarea relatiilor cu organismele si forurile internationale si cu autoritatile de reglementare din statele membre ale Uniunii Europene si participarea la evenimentele organizate de acestea;

n) incurajarea furnizorilor de servicii media audiovizuale sa elaboreze planuri de actiune privind accesibilitatea in vederea imbunatatirii continue si treptate a accesibilitatii serviciilor lor pentru persoanele cu dizabilitati, pe care sa le comunice catre Consiliu;

o) schimbul de informatii, de experienta si de bune practici cu Comisia Europeana si autoritatile similare din alte state in ceea ce priveste aplicarea cadrului de reglementare privind serviciile media audiovizuale, inclusiv cu privire la accesibilitate si la competentele in domeniul audiovizual.

(31) Pana la data de 19 decembrie 2022 si, ulterior, o data la trei ani, Consiliul inainteaza Comisiei Europene un raport cu privire la punerea in aplicare a obligatiei prevazute la alin. (3) lit. i) .

(4) Consiliul isi exercita dreptul de control asupra continutului programelor oferite de furnizorii de servicii media audiovizuale numai dupa comunicarea publica a acestor programe .

(5) Controlul exercitat de Consiliu asupra continutului serviciilor de programe oferite de furnizorii de servicii media audiovizuale si asupra ofertei de servicii de programe asigurate de distribuitorii de servicii se realizeaza periodic si ori de cate ori Consiliul considera ca este necesar sau primeste o plangere cu privire la nerespectarea de catre un furnizor a prevederilor legale, a normelor de reglementare in domeniu ori a obligatiilor inscrise in licenta audiovizuala.

(6) Consiliul este obligat sa sesizeze autoritatile competente cu privire la aparitia sau existenta unor practici restrictive de concurenta, a abuzului de pozitie dominanta sau a concentrarilor economice supuse controlului Consiliului Concurentei, precum si cu privire la orice alte incalcari ale prevederilor legale care nu intra in competenta sa, cum ar fi practicile incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii, incalcari ale prevederilor legale in domeniul protectiei datelor personale, precum si ale drepturilor de autor si drepturilor conexe. Consiliul poate incheia cu autoritatile competente un protocol de colaborare prin care se vizeaza asigurarea schimbului de informatii in vederea imbunatatirii masurilor de identificare si intreprinderii actiunilor necesare respectarii prevederilor prezentei legi.

(7) Consiliul informeaza Comisia Europeana, fara intarzieri nejustificate, cu privire la conflictele de jurisdictie, care nu s-au putut rezolva printr-un acord valabil, dintre Romania si un alt stat membru al Uniunii Europene. Deciziile Comisiei Europene in astfel de cazuri, cu privire la stabilirea jurisdictiei, sunt obligatorii.

(8) Consiliul este autorizat sa infiinteze si sa gestioneze un punct de contact online unic, usor accesibil, inclusiv pentru persoanele cu dizabilitati, precum si disponibil publicului pentru furnizarea de informatii si primirea de plangeri cu privire la oricare dintre chestiunile legate de accesibilitatea serviciilor media audiovizuale.

(9) Consiliul raporteaza Comisiei Europene pana la data de 19 decembrie 2022 si, ulterior, o data la doi ani, cu privire la indeplinirea obligatiei prevazute la art. 23 alin. (1) si art. 24 alin. (1) si (2) , precum si cu privire la contributiile financiare impuse furnizorilor in temeiul art. 13 alin. (1) lit. h) si h1) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 328/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

(10) Consiliul informeaza autoritatea si/sau organismul national de reglementare al statului membru al Uniunii Europene cand primeste de la un furnizor de servicii media audiovizuale aflat in jurisdictia Romaniei informatii potrivit carora acesta urmeaza sa furnizeze un serviciu orientat in intregime sau in cea mai mare parte catre publicul statului membru respectiv.

(11) Cererile venite din partea autoritatii competente si/sau organismului national de reglementare al unui stat membru al Uniunii Europene privind activitatile unui furnizor de servicii media audiovizuale aflat in jurisdictia Romaniei, care furnizeaza un serviciu ce vizeaza teritoriul statului membru respectiv, sunt solutionate de catre Consiliu in termen de cel mult 60 de zile de la primire. Consiliul este autorizat sa solicite autoritatii si/sau organismului national de reglementare al statului membru care a formulat cererea orice informatii pe care le considera utile in solutionarea acesteia.

(12) Pana la data de 19 decembrie 2022 si, ulterior, o data la trei ani, Consiliul inainteaza un raport Comisiei Europene cu privire la punerea in aplicare a prevederilor art. 411 alin. (1) .

(13) Raportul mentionat la alin. (12) se publica pe pagina de internet a Consiliului.

(14) Consiliul furnizeaza Comisiei Europene sau autoritatii de reglementare din alt stat informatiile solicitate de aceasta privind aspecte legate de domeniul gestionat de acesta.

Art. 11

(1) Consiliul este compus din 11 membri si este numit de Parlament, la propunerea:

a) Senatului: 3 membri;

b) Camerei Deputatilor: 3 membri;

c) Presedintelui Romaniei: 2 membri;

d) Guvernului: 3 membri .

(2) Propunerile nominalizeaza candidatul pentru postul de titular, precum si candidatul pentru postul de supleant si se inainteaza birourilor permanente ale celor doua Camere, in termen de 15 zile de la data declansarii procedurii de numire.

(3) Birourile permanente ale celor doua Camere inainteaza propunerile comisiilor permanente de specialitate, in vederea audierii candidatilor in sedinta comuna.

(4) In urma audierii comisiile permanente de specialitate intocmesc un aviz comun pe care il prezinta in sedinta comuna a Camerei Deputatilor si Senatului.

(5) Candidaturile se aproba cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor prezenti, in conditiile intrunirii cvorumului celor doua Camere. Numirea de catre Parlament a noilor membri ai Consiliului se face cu cel putin 90 de zile inainte de expirarea mandatelor.

(6) Membrii Consiliului sunt garanti ai interesului public si nu reprezinta autoritatea care i-a propus.

(7) Durata mandatului membrilor Consiliului este de 6 ani, iar numirea acestora se face esalonat, in functie de expirarea mandatului.

(8) In cazul in care un loc in Consiliu devine vacant inaintea expirarii mandatului, acesta va fi ocupat de supleant pana la expirarea mandatului initial de 6 ani.

Art. 12

(1) Membrii Consiliului au functie de demnitate publica asimilata functiei de secretar de stat .

(2) Calitatea de membru al Consiliului este incompatibila cu functiile publice sau private, cu exceptia celor didactice, daca nu dau nastere unor conflicte de interese.

(3) In timpul exercitarii mandatului membrii Consiliului nu pot face parte din partide sau din alte structuri politice.

(4) Membrii Consiliului nu au dreptul sa detina actiuni sau parti sociale, direct sau indirect, la societati comerciale cu activitati in domenii in care ei s-ar afla in conflict de interese cu calitatea de membru al Consiliului.

(5) Membrii Consiliului care, in momentul numirii, se afla in una dintre situatiile prevazute la alin. (2) -(4) au la dispozitie un termen de cel mult 60 de zile pentru renuntarea la calitatea sau la actiunile respective, perioada in care nu au drept de vot in cadrul Consiliului.

(6) In cazul nerespectarii prevederilor prezentului articol persoana in cauza este demisa de drept, locul sau devenind vacant, urmand sa fie ocupat de supleant, la propunerea comisiilor permanente de specialitate ale Parlamentului.

Art. 13

(1) Membrii Consiliului pot fi demisi, la propunerea comisiilor de specialitate ale Parlamentului, in urmatoarele situatii:





Afişează Legea 504/2002, actualizata 2024, a audiovizualului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 504/2002    Legea 504/2002 actualizata    Legea 504/2002 actualizata 2024    Codul audiovizualului

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Hotararea CEDO in Cauza Catana impotriva Romaniei
Pronuntaţă de: CEDO

Competenta materiala. Cerere de efectuare a perchezitiei domiciliare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti, sectia I penala, sentinta nr. 689 din 6 iunie 2006