Titlul III - Dispozitii aplicabile marfurilor introduse pe teritoriul vamal al Romaniei pana la stabilirea unei destinatii vamale
Capitolul I - Introducerea marfurilor pe teritoriul vamal al Romaniei
Art. 60 (1) Marfurile introduse pe teritoriul vamal al Romaniei fac obiectul unei declaratii sumare, cu exceptia celor incarcate in mijloace de transport care trec, fara oprire, prin apele teritoriale sau prin spatiul aerian al teritoriului vamal. (2) Declaratia sumara se depune la biroul vamal de intrare. Autoritatea vamala poate permite ca declaratia sumara sa fie depusa la alt birou vamal, cu conditia ca acesta sa comunice imediat sau sa puna la dispozitie pe cale electronica informatiile necesare biroului vamal de intrare. Autoritatea vamala poate accepta, in locul declaratiei sumare, depunerea unei notificari si accesul la datele din declaratia sumara in sistemul informatic al operatorului economic. (3) Declaratia sumara se depune inainte ca marfurile sa fie introduse pe teritoriul vamal al Romaniei. (4) In anumite cazuri, si in functie de anumite tipuri de transport al marfurilor, de modul de transport sau agentul economic ori in conformitate cu acordurile internationale care prevad dispozitii specifice in materie de securitate, prin regulamentul vamal se stabilesc: a) termenul limita pana la care este depusa declaratia sumara, inainte ca marfurile sa fie introduse pe teritoriul vamal al Romaniei; b) modalitatile de derogare de la termenul limita prevazut la lit.a) si de modificare a acestuia; c) conditiile in care se poate renunta la declaratia sumara sau in care aceasta poate fi adaptata. Art. 61 (1) Prin regulamentul vamal se stabilesc formatul declaratiei sumare si datele care sa contina elementele necesare analizei de risc si aplicarii corespunzatoare a controalelor vamale, in principal privind securitatea si siguranta. (2) Declaratia sumara se intocmeste prin utilizarea tehnicii de procesare a datelor. Se pot folosi informatii comerciale, portuare sau de transport, cu conditia sa contina detaliile necesare. Autoritatea vamala poate accepta declaratia sumara pe suport de hartie in cazuri exceptionale, cu conditia aplicarii aceluiasi nivel de gestionare a riscului cu cel folosit la declaratiile sumare intocmite prin tehnica de procesare a datelor. (3) Declaratia sumara se depune de persoana care introduce marfurile pe teritoriul vamal al Romaniei sau care isi asuma responsabilitatea pentru transportul lor catre acest teritoriu . (4) Declaratia sumara poate fi depusa si de: a) persoana in numele careia actioneaza persoana prevazuta la alin.(3); b) orice persoana care este in masura sa prezinte marfurile sau sa dispuna prezentarea acestora la autoritatea vamala competenta; c) un reprezentant al persoanei prevazute la alin. (3) sau al celei mentionate la lit. a) sau b). (5) Persoana prevazuta la alin. (3) si (4) are dreptul, la cerere, sa modifice una sau mai multe date din declaratia sumara, dupa depunerea acesteia. Modificarea nu mai este posibila dupa ce autoritatea vamala fie: a) a informat persoana care a depus declaratia sumara de intentia de a verifica marfurile;
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Planul de imbunatatire a performantei (PIP) � intre intentia de sprijin si riscul de abuz. Perspective legale si practice Sursa: MCP avocati
Tardivitatea contestatiei impotriva incetarii contractului individual de munca in perioada de proba � intre notificare si decizie Sursa: MCP avocati
Sporul pentru conditii vatamatoare intre obligatia de compensare si imperativele crizei bugetare Sursa: MCP avocati
Casa locala vs. casa teritoriala de pensii: cine are calitate procesuala in fata instantei? Sursa: MCP avocati
Participarea la greva si efectul automat al suspendarii contractului individual de munca: o clarificare necesara din partea Inaltei Curti Sursa: MCP avocati
Legea austeritatii - pachetul II. Concediile medicale, CASS-ul si drepturile sociale modificate de la 1 august 2025 Sursa: MCP avocati
Termenul de implementare si importanta inregistrarii in Registrul Comertului a actualizarii obiectului de activitate potrivit CAEN Rev.3 Sursa: Avocat Andreea Deaconu