din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3903 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei

  Publicat: 13 Sep 2011       46717 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Republicata in Monitorul Oficial nr. 650 din 12 septembrie 2011

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Puterile publice existente in stat.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Operatiune asiguratoare prin care o persoana fizica sau juridica dispune pastrarea unei sume de bani in contul altei persoane, care renunta sa o primeasca.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Act adoptat de organele de stat,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Puterile publice existente in stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

(1) Cel mai tarziu in termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Guvernul stabileste prin hotarare, la propunerea Autoritatii Electorale Permanente si a Ministerului Administratiei si Internelor, programul calendaristic pentru realizarea actiunilor necesare pentru alegerea Presedintelui Romaniei, bugetul si cheltuielile necesare in vederea pregatirii, organizarii si desfasurarii scrutinului, modelul copiei de pe lista electorala permanenta, modelele tabelelor prevazute la art. 9, modelul stampilei Biroului Electoral Central, a biroului electoral judetean, a biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, a biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, modelul stampilei de control a sectiei de votare si modelul stampilei cu mentiunea ``VOTAT``, modelul buletinului de vot, modelul timbrului autocolant, conditiile de tiparire, gestionare si utilizare a acestora, masurile care trebuie luate de autoritatile publice centrale si locale pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor.
(2) In cel mult 15 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Autoritatea Electorala Permanenta stabileste prin hotarare, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, modelul cererii de inregistrare a candidaturii, modelul cererii de renuntare la candidatura si modelul declaratiei de acceptare a candidaturii.
(3) In cel mult 15 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Guvernul stabileste prin hotarare, la propunerea Institutului National de Statistica si a Autoritatii Electorale Permanente, modelele proceselor-verbale de consemnare si centralizare a rezultatelor votarii.

Art.66
(1) Cheltuielile pentru efectuarea operatiunilor electorale se suporta de la bugetul de stat .
(2) Sediul Biroului Electoral Central se asigura de Guvern, al biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate de Ministerul Afacerilor Externe, sediile birourilor electorale judetene de prefecti si de presedintii consiliilor judetene, sediile birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si ale birourilor electorale ale sectiilor de votare de primari, impreuna cu prefectii, iar sediile birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate de catre Ministerul Afacerilor Externe.
(3) Cheltuielile pentru dotarea sediilor birourilor electorale prevazute la alin. (2) se asigura de la bugetul de stat .
(4) Actele intocmite in exercitarea drepturilor electorale prevazute in prezenta lege sunt scutite de taxa de timbru.
(5) Autoritatea Electorala Permanenta asigura achizitionarea programelor de calculator care vor fi utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votarii.
(6) Guvernul asigura Autoritatii Electorale Permanente sumele necesare pentru achizitionarea programelor de calculator care vor fi utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votarii, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activitatea de verificare a copiilor de pe listele electorale permanente si a tabelelor utilizate la sectiile de votare, precum si de arhivarea electronica a acestora si a documentelor primite de la Biroul Electoral Central.
(7) Guvernul asigura spatiul necesar depozitarii de catre Autoritatea Electorala Permanenta a copiilor de pe listele electorale permanente si a tabelelor utilizate la sectiile de votare, precum si a celorlalte materiale rezultate din procesul electoral care se pastreaza in arhiva acesteia.

Art.67
(1) Pentru sprijinirea activitatii Biroului Electoral Central, a birourilor electorale judetene si a birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, Ministerul Administratiei si Internelor, impreuna cu Autoritatea Electorala Permanenta, Institutul National de Statistica si orice alta autoritate publica desemnata, asigura personalul tehnic auxiliar necesar. Ministerul Afacerilor Externe, impreuna cu Autoritatea Electorala Permanenta, cu sprijinul Institutului National de Statistica si al oricarei alte autoritati publice desemnate, asigura personalul tehnic auxiliar necesar biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate.
(2) Pe perioada cat functioneaza birourile electorale, membrii acestora, statisticienii si personalul tehnic auxiliar se considera detasati si primesc o indemnizatie pe zi de activitate, stabilita prin hotarare a Guvernului.
(3) Pentru indemnizatia prevazuta la alin. (2) se datoreaza, se retine si se vireaza numai impozitul pe venit, conform legii.
(4) Pe toata perioada exercitarii atributiilor privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Presedintele Romaniei, institutiile la care sunt angajati salariatii prevazuti la alin. (2) le asigura acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.

Art.68
(1) Judecarea de catre instante a cererilor prevazute de prezenta lege se face potrivit regulilor stabilite de lege pentru ordonanta presedintiala, cu participarea obligatorie a procurorului.
(2) Impotriva hotararilor definitive si irevocabile pronuntate de instantele judecatoresti potrivit prezentei legi nu exista cale de atac.
(3) Hotararile definitive si irevocabile ale instantelor judecatoresti pronuntate ca urmare a cererilor prevazute de prezenta lege se comunica de indata Autoritatii Electorale Permanente si birourilor electorale interesate.

Art.69
(1) Termenele pe zile, prevazute de prezenta lege, cuprind ziua cand incep sa curga si se termina la ora 24,00 a zilei cand se implinesc, chiar daca acestea nu sunt zile lucratoare.
(2) Pe intreaga perioada electorala, birourile electorale functioneaza conform programului stabilit de Biroul Electoral Central prin regulamentul de organizare si functionare a birourilor electorale si a aparatului de lucru al acestora. Instantele judecatoresti asigura permanenta activitatii in vederea exercitarii de catre cetateni a drepturilor electorale.

Art.70
(1) Buletinele de vot intrebuintate sau neintrebuintate, cele nule, procesele-verbale si stampilele necesare votarii, celelalte materiale utilizate in procesul electoral, primite de instantele judecatoresti de la birourile electorale judetene, birourile sectoarelor municipiului Bucuresti, de la biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, dupa caz, sau de la birourile electorale ale sectiilor de votare, documentele primite de Curtea Constitutionala de la Biroul Electoral Central, precum si listele de sustinatori aflate la Curtea Constitutionala si cele primite de Autoritatea Electorala Permanenta de la Biroul Electoral Central sunt pastrate in arhiva, separat de celelalte documente, timp de 3 luni de la data publicarii rezultatului alegerilor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Dupa expirarea termenului prevazut la alin. (1), instantele judecatoresti, cu sprijinul institutiilor prefectului, respectiv Curtea Constitutionala si Autoritatea Electorala Permanenta vor preda pe baza de proces-verbal, pentru topire, operatorilor economici specializati buletinele de vot intrebuintate sau neintrebuintate, cele nule, procesele-verbale si stampilele necesare votarii, celelalte materiale utilizate in procesul electoral, precum si listele de sustinatori.
(3) Autoritatea Electorala Permanenta asigura arhivarea electronica a documentelor primite de la Biroul Electoral Central, de catre un furnizor de servicii de arhivare electronica, conform Legii nr. 135/2007, apoi preda spre topire materialele si documentele primite de la Biroul Electoral Central operatorilor economici specializati.
(4) Listele de sustinatori de la alegerile anterioare pentru Presedintele Romaniei se predau de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie, spre topire, operatorilor economici specializati.
(5) La primirea listelor electorale permanente de catre primarii si judecatorii, potrivit art. 7 alin. (5), orice alte exemplare ale listelor electorale permanente aflate la primarii si judecatorii se predau spre topire operatorilor economici specializati.

Art.71
(1) Regia Autonoma ``Monitorul Oficial`` realizeaza imprimarea buletinelor de vot, modelele tabelelor prevazute la art. 9 si celelalte imprimate si materiale necesare desfasurarii procesului electoral, pana cel mai tarziu cu 10 zile inainte de data alegerilor.
(2) Regia Autonoma ``Monitorul Oficial`` asigura editarea si tiparirea de brosuri cuprinzand variante actualizate ale reglementarilor legale privind alegerile prezidentiale, inclusiv in limbi de circulatie internationala, precum si alte materiale de informare realizate de Autoritatea Electorala Permanenta.

Art.72
In cel mult 45 de zile de la publicarea rezultatului alegerilor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, autoritatile publice implicate in organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Presedintele Romaniei au obligatia de a informa Autoritatea Electorala Permanenta asupra modalitatii de realizare a atributiilor in domeniul electoral, precum si asupra abaterilor si neajunsurilor, inclusiv de ordin legislativ, constatate in organizarea si desfasurarea scrutinului.

Art.73




Afişează Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Alegeri prezidentiale    Legea 370/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro