din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4779 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019

OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019

  Publicat: 30 Dec 2018       107244 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
OUG_114_2018_PDF_integral_mcp_avocati_buc.pdf
Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene

Publicata in Monitorul oficial nr. 1116 din 29.12.2018

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Clasificarea activitatilor din economia nationala.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Clasificarea activitatilor din economia nationala.
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Clasificarea activitatilor din economia nationala.
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Clasificarea activitatilor din economia nationala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

6. Articolul 8 se abroga.
7. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Articolul 9
(1) Autoritatea contractanta solicitanta a controlului ex ante va formula cererea de introducere a procedurii in programul de verificare ex ante al ANAP odata cu incarcarea documentatiei de atribuire in SEAP/transmiterea notificarii privind intentia de a realiza o negociere fara publicare prealabila si va fi instiintata in termen de 2 zile lucratoare de la acest moment cu privire la acceptarea sau neacceptarea respectivei cereri.
8. La articolul 9, alineatul (2) se abroga.
9. La articolul 10 alineatul (1), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Articolul 10
(1) Autoritatea contractanta solicitanta a controlului ex ante are obligatia de a pune la dispozitia ANAP urmatoarele informatii si/sau documente:
10. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Articolul 15
Procesul de control ex ante voluntar este limitat la aspectele verificate si constatate in baza listelor de verificare ale ANAP si nu exonereaza de raspundere autoritatea contractanta in raport cu actiunile si deciziile adoptate de aceasta in procesul de atribuire si/sau modificare a contractului in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile.
11. La articolul 16, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

Articolul 16
(1) In cazul in care autoritatea contractanta are obiectii cu privire la abaterile de la aspectele de calitate, identificate de catre ANAP ca urmare a activitatii de control ex ante voluntar al procesului de atribuire si/sau a masurilor dispuse de ANAP pentru remedierea respectivelor abateri, se poate demara procedura de conciliere.
(2) Procedura de conciliere poate fi declansata de autoritatea contractanta numai cu privire la aspectele de calitate prevazute in avizul conform conditionat emis de ANAP in legatura cu care autoritatea contractanta are obiectii, nefiind aplicabila rezultatelor verificarilor aspectelor de calitate care au fost acceptate de autoritatea contractanta in cadrul controlului ex ante voluntar si rezultatelor verificarilor aspectelor de regularitate.

Articolul 76
In termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, elaboreaza normele metodologice de aplicare a modificarilor si completarilor aduse Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 98/2017, aprobata prin Legea nr. 186/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit art. 75, care se aproba prin hotarare a Guvernului.

Articolul 77
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 925 din 27 decembrie 2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 140/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 28, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: Articolul 28
(1) Acordarea licentelor de utilizare a frecventelor radio prin intermediul unor proceduri de selectie competitiva sau comparativa se realizeaza dupa cum urmeaza:
a)in cazul licentelor pentru benzile de frecventa radio 703-733 MHz/758-788 MHz (2x30 MHz), 738-753 MHz (1x15 MHz), 880- 915 MHz/925-960 MHz (2x35 MHz) se stabileste o valoarea minimala in cuantum de 4% din cifra de afaceri din anul precedent prelungirii, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice, inmultita cu numarul de ani pentru care se acorda licenta;
b)in cazul licentelor pentru benzile de frecventa radio 791-821 MHz/832-862 MHz (2x30 MHz), 19201980/2110-2170 MHz (2x60 MHz), 3400- 3800 MHz (400 MHz) se stabileste o valoarea minimala in cuantum de 2% din cifra de afaceri din anul precedent, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice, inmultita cu numarul de ani pentru care se acorda licenta .
2. La articolul 28, alineatul (2) se abroga.
3. La articolul 31, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(6) Prelungirea perioadei de valabilitate a licentei de utilizare a frecventelor radio acordate prin procedura de selectie este conditionata de plata catre bugetul de stat a unei taxe de licenta in cuantum de 4% din cifra de afaceri din anul precedent prelungirii, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice, inmultita cu numarul de ani pentru care se acorda licenta .
4. La articolul 124, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Procentul prevazut la alin. (1) si (2) se stabileste in cuantum de 3%, cu exceptia serviciilor postale si de curierat.
5. La articolul 143 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
b)prin derogare de la dispozitiile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru persoanele cu o cifra de afaceri de peste 3.000.000 lei, cu amenda in cuantum de pana la 5% din cifra de afaceri, iar, in cazul unor incalcari repetate, cu amenda in cuantum de pana la 10% din cifra de afaceri.
6. La articolul 143 se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
(6) In cazul utilizarii de frecvente radio fara licenta sau dupa expirarea perioadei de valabilitate, se calculeaza penalitati pentru fiecare zi de utilizare fara licenta, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scandenta, reprezentand 0,1% pentru fiecare zi de intarziere din cifra de afaceri din anul precedent, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice.

Articolul 78
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din 18 mai 2007, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Nivelul tarifelor si contributiilor prevazute la alin. (2) se stabileste anual prin ordin al presedintelui ANRE, cu exceptia contributiei banesti percepute de la titularii de licente in domeniul energiei electrice, al energiei electrice si termice in cogenerare, al gazelor naturale, si se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I.
2. La articolul 2, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins:
(31) Contributia baneasca perceputa de la titularii de licente in domeniul energiei electrice, al energiei electrice si termice in cogenerare pentru componenta energia electrica, al gazelor naturale este egala cu 2% din cifra de afaceri realizata de acestia din activitatile ce fac obiectul licentelor acordate de
ANRE, cifra de afaceri calculata conform reglementarilor ANRE aprobate prin ordin al presedintelui ANRE cu avizul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza.

Articolul 79
Dupa alineatul (17) al articolului 63 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (18), cu urmatorul cuprins:




Documente Atasate
OUG_114_2018_PDF_integral_mcp_avocati_buc.pdf

Afişează OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul muncii    Salariu    OUG 114/2018    OUG 19/2019    Taxa pe lacomie    Codul fiscal 2019    Taxe constructii 2019    CAS constructii 2019    Fondul de Dezvoltare si Investitii    Programul de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare    Salarizare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Obligatiile, drepturile si diligentele angajatorului pe parcursul evaluarii profesionale a salariatului
Sursa: MCP avocati

Perioada de proba si abuzul de drept in relatiile de munca. Sarcina probei
Sursa: MCP avocati

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro

O conventie colectiva care micsoreaza remuneratia lucratorilor care isi desfasoara activitatea prin agent de munca temporara fata de lucratorii recrutati direct trebuie sa prevada avantaje compensatorii
Sursa: MCP Cabinet avocati

Cand il preceda in mod direct repausul zilnic se adauga la repausul saptamanal
Sursa: MCP Cabinet avocati

Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto
Sursa: MCP Cabinet avocati