din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1693 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019

OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019

  Publicat: 30 Dec 2018       107185 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
OUG_114_2018_PDF_integral_mcp_avocati_buc.pdf
Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene

Publicata in Monitorul oficial nr. 1116 din 29.12.2018

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI

Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Persoanele, altele decat cele care apartin familiei extinse, care,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Sume de bani (in lei sau in valuta) ale titularilor, aflate in conturi deschise la diverse banci.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Denumire data monedei unice europene.
Act adoptat de organele de stat,
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
A fost promulgat la 11.09.1865
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.

avand in vedere riscul afectarii bugetelor organele fiscale competente care realizeaza operatiunile de restituire prin cresterea cuantumului dobanzilor calculate si, implicit, afectarea colectarii veniturilor bugetare, respectiv a executiei bugetare, avand in vedere prevederile din Acordul dintre Guvernul Romaniei si Federatia Patronatelor Societatilor din Constructii privind masuri pentru o crestere economica sustenabila a Romaniei, bazata pe investitii, in urmatorii 10 ani, precum si cu multiplele situatii in care excesul de activitati in care se poate utiliza munca ziliera a condus la utilizarea de forta de munca care nu beneficiaza de asigurari sociale, fara a fi vorba de munca necalificata cu caracter ocazional, tinand cont ca este necesara limitarea imediata a posibilitatilor de utilizare abuziva a muncii ziliere pentru evitarea consecintelor sociale grave generate de lipsirea cetatenilor de prestatii de asigurari sociale;
luand in considerare precaritatea sau lipsa unor sisteme informatice la nivelul politiilor locale care sa permita emiterea si transmiterea titlurilor de creanta electronice pentru amenzile contraventionale la regimul circulatiei pe drumurile publice catre Sistemul informatic de gestionare a titlurilor de creanta electronice,
tinand cont ca neadoptarea masurii in regim de urgenta conduce la imposibilitatea aplicarii prevederilor art. 1- 17 din Legea nr. 203/2018 privind masuri de eficientizare a achitarii amenzilor contraventionale, avand in vedere ca, potrivit Acordului intre Guvernul Romaniei si Federatiile Sindicale Reprezentative din Invatamant, pana la data de 31 decembrie 2018 va fi adoptat un act normativ care sa reglementeze aplicarea devansata, in trei etape, a nivelului de salarizare stabilit pentru anul 2022 in Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, personalul didactic de conducere, de indrumare si control din invatamant, luand in considerare necesitatea respectarii acestor angajamente asumate de Guvernul Romaniei, tinand cont de necesitatea asigurarii unei climat educational corect si sustenabil, avand in vedere ca majorarea dobanzilor ROBOR la 3 luni si ROBOR la 6 luni afecteaza segmentul de populatie care a utilizat aceasta forma de finantare, se impune instituirea unei taxe pe active financiare datorata de institutiile bancare, diferentiata in functie de depasirea unei anumite valori procentuale.
Avand in vedere majorarea in anul 2018 a veniturilor populatiei, in special cele destinate persoanelor varstnice, cum ar fi valoarea punctului de pensie de la 1.000 lei la 1.100 lei si nivelul indemnizatiei sociale pentru pensionari de la 520 lei la 640 lei, o parte dintre aceste persoane nu mai beneficiaza de dreptul la ajutorul pentru incalzirea locuintei cu gaze naturale, energie electrica si lemne, carbuni, combustibili petrolieri, beneficii sociale pentru care plafonul maxim al veniturilor pana la care se acorda fiind de 615 lei/membru de familie . In aceasta situatie, prin suportarea integrala a cheltuielilor legate de incalzirea locuintei veniturile familiilor, in special ale persoanelor varstnice, nu ar mai putea asigura necesarul de trai.
Fata de numarul de familii beneficiare ale ajutorului pentru incalzirea locuintei cu lemne, carbuni, combustibili petrolieri in luna decembrie 2017, pentru sezonul rece 2017-2018, de 236.355 familii si persoane singure, in luna decembrie 2018, numarul beneficiarilor de ajutor pentru incalzirea locuintei cu lemne, carbuni, combustibili petrolieri a scazut la 129.104 familii si persoane singure. Majoritatea celor care nu mai beneficiaza de acest drept au venituri care depasesc cu putin plafonul maxim de venituri de 615 lei.
Pentru a asigura o protectie sociala adecvata pentru aceste familii, in special pentru persoanele varstnice, este necesara modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece, cu modificarile si completarile ulterioare, prin majorarea nivelului de venituri pana la care se acorda acest drept, in cazul incalzirii cu gaze naturale, energie electrica si lemne, carbuni, combustibili petrolieri. Aceasta majorare nu se impune in cazul incalzirii cu energie termica in sistem centralizat, pentru acest sistem de incalzire, nivelul maxim de venituri fiind stabilit la 786 lei/persoana in cazul familiei si la 1.082 lei in cazul persoanei singure.
Majorarea nivelului maxim al veniturilor nu va conduce la impact bugetar, cheltuielile mentinanduse la acelasi nivel ca in sezonul rece anterior.
In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .


Capitolul I
Instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice


Sectiunea 1
Infiintarea Fondului de Dezvoltare si Investitii


Articolul 1
(1) Se infiinteaza Fondul de Dezvoltare si Investitii, denumit in continuare Fond, fara personalitate juridica, gestionat de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP), printrun cont de disponibil .
(2) Fondul se utilizeaza pentru finantarea proiectelor de investitii ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale in domenii prioritare, dupa cum urmeaza:
1. Domeniul prioritar principal:
a)sanatate, respectiv dispensar medical rural, centru medical de permanenta, spitale judetene, municipale si orasenesti;
b)educatie, respectiv scoli, gradinite, crese, campusuri scolare;
c)apa si canalizare, inclusiv tratarea si epurarea apelor uzate;
d)retea de energie electrica si retea de gaze, inclusiv extinderea acestora;
e)transport, drumuri, respectiv modernizare/reabilitare drumuri comunale si locale, judetene, strazi, zone pietonale, poduri, pasaje; f)salubrizare.
2. Domeniul prioritar secundar:
a)cultura, respectiv camin cultural;
b)culte, respectiv reabilitare lacas de cult;
c)retea de iluminat public;
d)sport, respectiv constructie/modernizare baze sportive pentru sport de masa si performanta;
e)locuinte, respectiv locuinte sociale, locuinte pentru tineri, locuinte de serviciu pentru specialisti, reabilitarea cladirilor cu risc seismic.
(3) Fondul se utilizeaza si pentru finantarea proiectelor de investitii ale universitatilor, in domenii prioritare, dupa cum urmeaza:
a)constructia/modernizarea infrastructurii didactice, respectiv amfiteatre, laboratoare, sali de cursuri si sali de sport;
b)constructia/modernizarea infrastructurii de cercetare;
c)constructia/modernizarea infrastructurii unor spatii de cazare si masa pentru studenti;
d)constructia/modernizarea infrastructurii unor centre de conferinta, pentru diseminarea informatiilor stiintifice.
(4) Finantarea proiectelor se asigura sub forma de granturi, acordate din Fond .
(5) Plafoanele de contractare si tragerile anuale aferente granturilor acordate din Fond se aproba anual prin legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal bugetar, potrivit prevederilor art. 26 alin. (2) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata.

Articolul 2
(1) Sursa de finantare a Fondului o reprezinta imprumuturile in lei, acordate din disponibilitatile contului curent general al Trezoreriei Statului in limita si intervalul prevazute la alin. (2).
(2) Valoarea totala a imprumuturilor acordate Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza pe un interval de 20 ani este in limita sumei de 10.000 mil. euro echivalent lei calculat la cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) Imprumuturile se acorda la solicitarea Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza prin hotarare de Guvern emisa anual in limita plafoanelor aprobate potrivit art. 1 alin. (5), pe o perioada de 5 ani cu tragere integrala si o dobanda de 1% pe an. Sumele ramase neutilizate din valoarea imprumutului acordat se restituie de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza in primele 30 de zile calendaristice ale anului urmator acordarii.
(4) Dobanda aferenta imprumuturilor acordate se calculeaza pe fiecare an calendaristic, la soldul imprumutului, incepand cu data tragerii, cu conventia numar de zile calendaristice/360. Dobanda astfel calculata se comunica Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, care are obligatia de a o plati in 30 de zile calendaristice de la data comunicarii.
(5) Dobanda se asigura din bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin bugetul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, si reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.
(6) Rambursarea imprumuturilor se efectueaza integral de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza la finele perioadei mentionate la alin. (3), din sumele prevazute cu aceasta destinatie in bugetul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza.
(7) Pentru neplata la termen a imprumutului se calculeaza o dobanda, pentru fiecare zi de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda astfel calculata reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

Articolul 3
(1) Fondul poate angaja sume pentru finantarea proiectelor de investitii ale beneficiarilor prevazuti la art. 1 alin (2) si (3), in limita plafoanelor de trageri, prevazute la art. 1 alin. (5), disponibile la data solicitarii finantarii.
(2) Unitatile/Subdiviziunile administrative-teritoriale pot solicita finantare din Fond pentru obiectivele de investitii ce se incadreaza in domeniile prevazute la art. 1 alin (2), in urmatoarele conditii:





Documente Atasate
OUG_114_2018_PDF_integral_mcp_avocati_buc.pdf

Afişează OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul muncii    Salariu    OUG 114/2018    OUG 19/2019    Taxa pe lacomie    Codul fiscal 2019    Taxe constructii 2019    CAS constructii 2019    Fondul de Dezvoltare si Investitii    Programul de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare    Salarizare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro

O conventie colectiva care micsoreaza remuneratia lucratorilor care isi desfasoara activitatea prin agent de munca temporara fata de lucratorii recrutati direct trebuie sa prevada avantaje compensatorii
Sursa: MCP Cabinet avocati

Cand il preceda in mod direct repausul zilnic se adauga la repausul saptamanal
Sursa: MCP Cabinet avocati

Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto
Sursa: MCP Cabinet avocati

Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Interdictia suprapunerii programului de lucru in cazul salariatilor cu mai multe locuri de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut