din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4617 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019

OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019

  Publicat: 30 Dec 2018       107246 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
OUG_114_2018_PDF_integral_mcp_avocati_buc.pdf
Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene

Publicata in Monitorul oficial nr. 1116 din 29.12.2018

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI

Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Confirmare intr-o anumita functie
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Structurile de cooperare cu personalitate juridica, de drept privat si de utilitate publica, infiintate, in conditiile legii,
Comune, orase, municipii si judete.
A fost promulgat la 11.09.1865
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
A fost promulgat la 11.09.1865
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.

c)evaluarea scopului si naturii dorite a relatiei de afaceri;
d)monitorizarea relatiei de afaceri;
e)evidentele tranzactiilor.
2. La articolul 194 alineatul (1), litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
e)sa se achite obligatiile fiscale administrate de organul fiscal, nestinse la data comunicarii deciziei de esalonare la plata si care nu fac obiectul esalonarii la plata, in termen de cel mult 180 de zile de la data comunicarii acestei decizii sau pana la finalizarea esalonarii la plata, cu exceptia situatiei in care debitorul a solicitat esalonarea la plata potrivit art. 195;
3. La articolul 195, alineatele (1)-(3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
(1) Pe perioada de valabilitate a esalonarii, decizia de esalonare la plata poate fi modificata la cererea debitorului prin includerea in esalonare a urmatoarelor obligatii fiscale cuprinse in certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent:
a)obligatiile fiscale de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii esalonarii la plata, prevazute la art. 194 alin. (1) lit. a)-c), e)-i) si n);
b)obligatiile fiscale exigibile la data comunicarii deciziei de mentinere a valabilitatii esalonarii, prevazute la art. 200 alin. (2), cu exceptia sumelor de natura celor prevazute la art. 194 alin. (1) lit. j).
(2) Contribuabilul poate depune cel mult doua cereri de modificare a deciziei de esalonare la plata intr-un an calendaristic sau, dupa caz, fractie de an calendaristic. Pentru obligatiile fiscale prevazute la alin. (11) si la art. 194 alin. (1) lit. h) si i) debitorul poate depune cererea de modificare a deciziei de esalonare la plata ori de cate ori este necesar. Printro cerere se poate solicita modificarea deciziei de esalonare la plata prin includerea tuturor obligatiilor fiscale ce reprezinta conditie de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata la data depunerii cererii.
(3) Cererea se depune pana la implinirea termenului prevazut la art. 194 alin. (1) lit. a)-c), e)-i) sau n), dupa caz, ori pana la implinirea termenului prevazut la art. 200 alin. (2) si se solutioneaza de organul fiscal competent prin decizie de modificare a deciziei de esalonare la plata sau decizie de respingere, dupa caz.
4. La articolul 195, dupa alineatul (81) se introduce un nou alineat, alineatul (82), cu urmatorul cuprins:
(82) In cazul debitorilor pentru care s-a acordat esalonare la plata potrivit prevederilor art. 186 alin.
(4) , la cererea acestora, penalitatile de intarziere ramase de plata din graficul de esalonare se amana la plata in situatia in care garantiile constituite odata cu acordarea esalonarii sau ulterior acesteia acopera cuantumul prevazut la art. 193 alin. (13) sau (15), dupa caz.
5. La articolul 200, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Debitorul poate solicita organului fiscal competent mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta din cauza nerespectarii conditiilor prevazute la alin. (2) si la art. 194 alin. (1), cu exceptia cazului in care esalonarea a fost pierduta ca urmare a nerespectarii conditiei prevazute la art. 194 alin.
(1) lit. k), de doua ori intr-un an calendaristic, sau fractie de an calendaristic, daca depune o cerere in acest scop inainte de executarea garantiei de catre organul fiscal competent sau inainte de stingerea tuturor obligatiilor fiscale care au facut obiectul esalonarii la plata, dupa caz. Cererea se solutioneaza prin emiterea unei decizii de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu pastrarea perioadei de esalonare deja aprobate.

Articolul 73
Prevederile art. 72 pct. 2-5 se aplica si pentru esalonarile in curs la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Articolul 74
Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 din 5 martie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 10, dupa alineatul (11) se introduc patru noi alineate, alineatele (12)-(15), cu urmatorul cuprins:
(12) Autoritatile deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale pot aproba taxe pentru serviciile comunitare de utilitati publice, indiferent de modalitatea de gestiune stabilita.
(13) Taxele colectate la bugetele locale pentru serviciile comunitare de utilitati publice stabilite potrivit alin. (12) colectate la bugetele locale de autoritatile administratiei publice locale pot fi virate, in functie de modalitatea de gestiune aleasa, in bugetele asociatiilor de dezvoltare intercomunitara avand ca scop plata serviciilor comunitare de utilitati publice, in situatia in care serviciile comunitare de utilitati publice sunt asigurate prin intermediul asociatiei de dezvoltare intercomunitara. Diferentele dintre nivelul taxei colectate la bugetul local si cel al facturii emise de operator/operator regional/asociatia de dezvoltare intercomunitara pot fi suportate din veniturile proprii ale unitatilor administrativ-teritoriale, urmand a fi incasate ulterior de la beneficiarii serviciului.
(14) Asociatiile de dezvoltare intercomunitara au calitatea de persoane impozabile din punctul de vedere al TVA pentru asigurarea serviciilor de utilitati publice pentru unitatile administrativ-teritoriale membre, atunci cand actioneaza conform art. 271 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(15) Taxele pentru serviciile comunitare de utilitati publice stabilite potrivit alin. (12) se recupereaza de la beneficiari, iar, in caz de neplata, actul administrativ fiscal prin care au fost stabilite si comunicate taxele devine titlu executoriu la data scadentei. Prevederile referitoare la executarea silita din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.
2. La articolul 47 alineatul (2), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(2) Constituie contraventie in domeniul serviciilor de utilitati publice si se sanctioneaza cu amenda de
La 10.000 lei la 20.000 lei urmatoarele fapte:
3. La articolul 47 alineatul (3), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Constituie contraventie in domeniul serviciilor de utilitati publice si se sanctioneaza cu amenda de
La 20.000 lei la 50.000 lei urmatoarele fapte:
4. La articolul 47, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
(41) Prin derogare de la dispozitiile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru incalcarea repetata a faptelor prevazute la alin. (3) si (4) operatorii economici se sanctioneaza cu amenda in cuantum de 5% din cifra de afaceri.

Articolul 75
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/2017 privind functia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica, a contractelor/acordurilorcadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.004 din 18 decembrie 2017, aprobata prin Legea nr. 186/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera g) se introduce o noua litera, litera h), cu urmatorul cuprins:
h)control ex ante voluntar - control privind aspectele de calitate si aspectele de regularitate, asa cum sunt definite de prezenta ordonanta de urgenta, efectuat la solicitarea autoritatii contractante.
2. La articolul 5, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
(2) Controlul ex ante exercitat de ANAP potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se desfasoara la solicitarea autoritatii contractante pe baza de liste de verificare si vizeaza verificarea conformitatii cu dispozitiile legale aplicabile din punctul de vedere al regularitatii si calitatii, cu exceptia contractelor sau acordurilor cu finantare europeana pentru care controlul ex ante se asigura de catre autoritatile de management.
(3) Controlul ex ante prevazut la alin. (1) se exercita de ANAP in mod selectiv, cu incadrarea in procentul prevazut la art. 7 alin (3), pe baza unei metodologii de selectie.
3. La articolul 6, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Fac obiectul controlului ex ante toate procedurile de atribuire prevazute la art. 2 alin. (1) lit. g) pentru care autoritatea contractanta a formulat la momentul initierii o solicitare de introducere in programul de verificare al ANAP. Prin exceptie, procedurile de negociere fara publicare prealabila reglementate la art. 104 alin. (1) lit. c), alin. (5) lit. c)-d) si alin. (7) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 117 alin. (1) lit. d), g), h), i) si j) din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot face obiectul controlului ex ante.
4. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Metodologia de selectie trebuie sa asigure realizarea controlului prevazut la art. 6 alin. (1) lit. a) pentru un procent de 5% din totalul procedurilor de atribuire initiate in conformitate cu prevederile legislatiei prevazute la art. 2 alin. (1) lit. g) de catre autoritatile contractante intr- un an calendaristic prin publicarea in SEAP a anuntului de participare/de participare simplificat/de concurs, aferente contractelor/acordurilor-cadru cu o valoare estimata mai mare decat pragul stabilit de aceasta legislatie pentru realizarea achizitiei directe, cu accent pe acelea aferente contractelor ce se incadreaza in categoriile cu riscul cel mai mare, asa cum vor fi definite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia procedurilor de negociere fara publicare prealabila reglementate la art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 117 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 99/2016.
5. La articolul 7, alineatul (31) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(31) Modul in care se realizeaza aplicarea metodologiei de selectie si introducerea in programul de verificare al ANAP a procedurilor de atribuire a contractelor supuse controlului ex ante, alaturi de tintele care trebuie atinse anual prin raportare la procentul prevazut la alin. (3) se stabilesc prin ordin al presedintelui ANAP.




Documente Atasate
OUG_114_2018_PDF_integral_mcp_avocati_buc.pdf

Afişează OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul muncii    Salariu    OUG 114/2018    OUG 19/2019    Taxa pe lacomie    Codul fiscal 2019    Taxe constructii 2019    CAS constructii 2019    Fondul de Dezvoltare si Investitii    Programul de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare    Salarizare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Obligatiile, drepturile si diligentele angajatorului pe parcursul evaluarii profesionale a salariatului
Sursa: MCP avocati

Perioada de proba si abuzul de drept in relatiile de munca. Sarcina probei
Sursa: MCP avocati

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro

O conventie colectiva care micsoreaza remuneratia lucratorilor care isi desfasoara activitatea prin agent de munca temporara fata de lucratorii recrutati direct trebuie sa prevada avantaje compensatorii
Sursa: MCP Cabinet avocati

Cand il preceda in mod direct repausul zilnic se adauga la repausul saptamanal
Sursa: MCP Cabinet avocati

Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto
Sursa: MCP Cabinet avocati