Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica

Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica

  Publicat: 12 Feb 2019       2009 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Documente atasate
organigrama INSP
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial nr. 108 din 12.02.2019 a fost publicat Ordinul nr. 82/2019 pentru aprobarea organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Institutului National de Sanatate Publica.

Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Curtea aplica prevederile Conventiei europene a drepturilor omului. Verificarea respectarii de catre state a drepturilor si garantiilor prevazute de Conventie, reprezinta misiunea Curtii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
De nationalitate romana, Victor Babes, s-a nascut la Viena la data de 4.07.1854.
De nationalitate romana, Victor Babes, s-a nascut la Viena la data de 4.07.1854.

In continuare, prezentam integralRegulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica, aplicabil incepand cu 12.02.2019.

CAPITOLUL I

Dispozitii generale

Art. 1. - (1) Institutul National de Sanatate Publica, denumit in continuare Institutul, este institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Sanatatii, infiintata prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 1.414/2009 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Institutului National de Sanatate Publica, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Institutul are sediul in municipiul Bucuresti, str. Dr. Leonte nr. 1-3, sectorul 5.

Art. 2. - (1) Institutul desfasoara asistenta de sanatate publica, coordonand tehnic si metodologic activitatea de specialitate in domeniul fundamentarii, elaborarii si implementarii strategiilor privitoare la prevenirea imbolnavirilor, controlul bolilor transmisibile si netransmisibile si a politicilor de sanatate publica din domeniile specifice, la nivel national si regional.

(2) Obiectivele principale ale activitatii Institutului sunt:

a) prevenirea, supravegherea si controlul bolilor transmisibile si netransmisibile;

b) monitorizarea sanatatii in relatie cu mediul;

c) monitorizarea sanatatii ocupationale in relatie cu mediul de munca;

d) monitorizarea starii de sanatate;

e) promovarea sanatatii si educatia pentru sanatate;

f) elaborarea reglementarilor in domeniul sanatatii publice;

g) asigurarea managementului sanatatii publice;

h) dezvoltarea serviciilor de sanatate publica specifice;

i) organizarea, conducerea, indrumarea si verificarea din punct de vedere tehnic si metodologic, pe intregul teritoriu al tarii, a sistemului informational in domeniul sanatatii;

j) participa la realizarea si organizarea sistemului informatic in domeniul sanitar;

k) participa la organizarea si administrarea sistemului de raportare si baze de date in domeniul sanatatii publice;

l) elaborarea indicatorilor de evaluare a starii de sanatate si a performantei retelei sanitare.

Art. 3. - In vederea realizarii obiectivelor mentionate la art. 2, Institutul exercita urmatoarele atributii generale:

a) asigura indrumarea tehnica si metodologica a retelei nationale de sanatate publica, in specialitatile medicale de epidemiologie, igiena si sanatate publica;

b) participa la elaborarea strategiilor si politicilor din domeniul de competenta;

c) elaboreaza proiecte de acte normative, norme, metodologii si instructiuni privind domeniile specifice din cadrul sanatatii publice;

d) efectueaza expertize, ofera asistenta tehnica si realizeaza servicii de sanatate publica, la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;

e) supravegheaza starea de sanatate a populatiei, bolile transmisibile si netransmisibile, pentru identificarea problemelor de sanatate comunitara;

f) asigura sistemul de supraveghere epidemiologica, precum si de alerta precoce si raspuns rapid si participa la schimbul de informatii in cadrul retelei europene de supraveghere epidemiologica in domeniul bolilor transmisibile;

g) participa la procesul de invatamant medical de specializare si perfectionare in domeniile specifice ale Institutului;

h) organizeaza cursuri acreditate de educatie medicala continua si perfectionare profesionala in domeniul specific;

i) desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare in domeniul sanatatii publice si al managementului sanatatii publice;

j) colecteaza, analizeaza si disemineaza date statistice privind sanatatea publica;

k) participa la organizarea si actualizarea sistemului de raportare statistica in sanatate publica;

l) organizeaza si administreaza bazele de date privind statisticile de sanatate publica;

m) asigura functia de punct focal pentru Regulamentul sanitar international si organizeaza serviciul de permanenta 24/7 cu personal din structurile cu atributii .

Art. 4. - (1) Institutul asigura implementarea programelor nationale de sanatate pentru care este desemnat, desfasurand activitatile prevazute in cadrul acestora.

(2) Institutul participa la organizarea fluxului informational din domeniul asistentei de sanatate publica prin: elaborarea structurii bazelor de date, a metodologiei culegerii si transmiterii datelor, validarea datelor, analiza si interpretarea informatiilor, elaborarea rapoartelor si a sintezelor nationale privind starea de sanatate a populatiei in relatie cu principalii determinanti.

Art. 5. - In vederea realizarii obiectivelor, Institutul colaboreaza cu institutii si autoritati centrale sau locale, institutii de invatamant superior medicale, organisme si asociatii profesionale, precum si cu institutii si organisme internationale.

Art. 6. - (1) La nivel teritorial, activitatea Institutului se realizeaza prin 4 centre nationale si 6 centre regionale de sanatate publica.

(2) Centrele nationale, care asigura coordonarea profesionala specifica pe plan national a Institutului, sunt:

a) Centrul National de Supraveghere si Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT);

b) Centrul National de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC);

c) Centrul National de Evaluare si Promovare a Starii de Sanatate (CNEPSS);

d) Centrul National de Statistica si Informatica in Sanatate Publica (CNSISP).

(3) Centrele regionale de sanatate publica (CRSP), care asigura coordonarea si executia profesionala la nivel regional a Institutului, sunt:

a) Centrul Regional de Sanatate Publica Bucuresti, cu sediul in str. Dr. Leonte nr. 1-3, Bucuresti;

b) Centrul Regional de Sanatate Publica Cluj, cu sediul in str. Louis Pasteur nr. 6, Cluj-Napoca;

c) Centrul Regional de Sanatate Publica Iasi, cu sediul in str. Victor Babes nr. 14, Iasi;

d) Centrul Regional de Sanatate Publica Timisoara, cu sediul in bd. Dr. Victor Babes nr. 16-18, Timisoara;

e) Centrul Regional de Sanatate Publica Targu Mures, cu sediul in str. Gh. Marinescu nr. 40, Targu Mures;

f) Centrul Regional de Sanatate Publica Sibiu, cu sediul in Str. Luptei nr. 21, Sibiu.



Documente Atasate
organigrama INSP

Afişează Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Institutul National de Sanatate Publica



Comentează: Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica
Jurisprudenţă

Decizia ICCJ nr. 16/2019 - O hotarare judecatoreasca in materie civila, referitoare la restituirea despagubirilor acordate in baza Legii nr. 10/2001 este asimilata, in vederea executarii, unui titlu executoriu referitor la creante bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 141/2019
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ: actiunea de conducere a unui vehicul, astfel cum este prevazuta de art. 336 din Codul penal, nu presupune in mod necesar punerea in miscare a vehiculului prin actionarea sistemelor de autopropulsie.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 138/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate unor dispozitii din Legea privind sistemul public de pensii
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 54/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 336 alin. (1) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 183/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 339 si art. 340 din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 51/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutI.alitate a unor dispozitii din Codul Silvic
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 53/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 273 alin. (1) din Codul penal
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Data incetarii de drept a contractului individual de munca atunci cand salariatul nu solicita reintegrarea – aspecte de constitutionalitate si echitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Repunerea partilor in situatia anterioara prin anularea deciziei de concediere – echitate sau discriminare fata de angajator?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Termenul de apel in litigiile de munca – constitutionalitate si oportunitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Necesitatea implementarii de catre angajatori a unui sistem de inregistrare a timpului de lucru zilnic al salariatilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Validitatea inregistrarii unei marci corespunzand numelui unui alt jucator de fotbal celebru
Sursa: EuroAvocatura.ro

Aplicarea imediata a pedepsei dupa revocarea amanarii aplicarii pedepsei – intre remediu si discriminare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii competentei Curtilor de Apel de a judeca infractiunile savarsite de magistratii ce functioneaza in cadrul acestora
Sursa: Irina Maria Diculescu