Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Ordonanta de urgenta nr. 49/2019 privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto

Ordonanta de urgenta nr. 49/2019 privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto

  Publicat: 01 Jul 2019       4843 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 535 din 28.06.2019

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
A fost promulgat la 11.09.1865
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Confirmare intr-o anumita functie
Sistem de organizare
(lat. culpa "vina")Forma a vinovatiei, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19, C. pen., partea generala.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Forma a raspunderii juridice care se fundamenteaza pe obligatia celui ce a pagubit pe altul de a repara prejudicial produs.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.

(1) Autoturismele care efectueaza transport alternativ se vor conforma normelor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Autoturismele care efectueaza transport alternativ nu beneficiaza de facilitatile de trafic aferente serviciilor publice de transport local.
(3) Pasagerii sunt preluati si coboara in locurile unde este permisa oprirea autovehiculelor conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 21
(1) Toate veniturile obtinute in urma efectuarii de transport alternativ sunt impozitate in conformitate cu legislatia fiscala in vigoare in Romania.
(2) In cazul in care se incaseaza direct de la pasager, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ are obligatia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de a emite si inmana bon fiscal pasagerului, precum si de a emite factura la solicitarea acestuia.
(3) In cazul serviciilor de transport alternativ pentru care plata se realizeaza exclusiv online prin intermediul platformei digitale prin debitarea contului pasagerului cu suma reprezentand contravaloarea cursei respective, este obligatorie emiterea unei facturi electronice catre pasager, conform art. 319 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prin intermediul platformei digitale.

Articolul 22
(1) In trafic, pe durata efectuarii curselor de transport alternativ, autoturismele inregistrate pe platforma digitala vor avea afisat la vedere, in partea din fata si din spate a autoturismului, un ecuson pentru transport alternativ cu dimensiunea de 10 cm x 10 cm, ce va contine urmatoarele elemente:
a) numarul de inmatriculare al autoturismului;
b) denumirea platformei digitale pe care este inregistrat autoturismul;
c) elemente de siguranta care sa ateste autenticitatea ecusonului.
(2) Ecusonul pentru transport alternativ prevazut la alin. (1) se elibereaza de catre agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., cu plata tarifului aferent achitat in contul acesteia, pentru fiecare autoturism pentru care a fost emisa in prealabil copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ, dupa prezentarea de catre operatorul de transport alternativ a unui contract de afiliere incheiat cu cel putin un operator al unei platforme digitale.
(3) Ecusonul pentru transport alternativ da dreptul operatorului de transport alternativ sa utilizeze autoturismul astfel identificat si sa efectueze transport alternativ in conditiile prevazute la art. 13 alin. (4).
(4) Tariful pentru eliberarea ecusonului pentru transport alternativ este de 8 lei/2 bucati.
(5) Operatorul platformei digitale tine un registru al tuturor ecusoanelor pentru transport alternativ emise pentru efectuarea transportului alternativ pe platforma sa digitala, cu identificarea, pentru fiecare ecuson, a conducatorului auto si a autoturismului pentru care a fost emis.

Articolul 23
Conducatorul auto care efectueaza transport alternativ trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba varsta de cel putin 21 de ani;
b) sa detina un certificat de atestare a pregatirii profesionale pentru transportul de persoane in regim de inchiriere eliberat de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.;
c) sa detina permis de conducere categoria B cu o vechime de cel putin 2 ani;
d) din certificatul de cazier judiciar al persoanei trebuie sa rezulte ca aceasta nu a fost condamnata pentru infractiuni contra sigurantei pe drumurile publice, infractiuni privind traficul si consumul de droguri, infractiuni contra vietii, sanatatii si integritatii corporale, traficul si exploatarea persoanelor vulnerabile, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale sau infractiuni contra patrimoniului;
e) sa detina avizul medical si avizul psihologic prin care este declarat apt pentru desfasurarea activitatii de transport persoane;
f) sa nu aiba suspendata exercitarea dreptului de a conduce in ultimul an pentru conducerea sub influenta bauturilor alcoolice sau a substantelor psihoactive sau sa nu fi fost implicat in accidente rutiere soldate, din culpa sa, cu decesul sau vatamarea grava a uneia sau mai multor persoane .

Articolul 24
Atunci cand isi desfasoara activitatea, conducatorul auto trebuie sa detina la bordul autoturismului si sa prezinte organului de control rutier, pe langa documentele prevazute prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele documente:
a) asigurarea de raspundere civila auto;
b) asigurarea pentru persoane si bunurile acestora;
c) ecusonul de transport alternativ;
d) copia conforma a autorizatiei pentru transport alternativ.

CAPITOLUL V
Obligatiile operatorului platformei digitale, operatorului de transport alternativ, precum si a conducatorilor auto

Articolul 25
Operatorul platformei digitale are urmatoarele obligatii specifice:
a) sa informeze complet si cuprinzator toti utilizatorii, la inregistrarea acestora pe platforma digitala, cu privire la termenii si conditiile de functionare a platformei digitale, la drepturile si obligatiile lor in cursul si dupa utilizarea platformei digitale, precum si cu privire la prelucrarea datelor lor cu caracter personal; termenii si conditiile privind functionarea platformei digitale trebuie sa poata fi accesati cu usurinta de utilizatori prin intermediul acesteia, iar operatorul trebuie sa permita doar celor care au fost de acord in mod expres cu acesti termeni si conditii sa devina utilizatori ai platformei digitale;
b) sa opereze un sistem functional de asistenta pentru utilizatori, disponibil pasagerilor in legatura cu orice aspecte referitoare la cursa lor;
c) sa implementeze un sistem de verificare a calitatii pentru activitatea de transport alternativ oferit de operatorii de transport alternativ/conducatorii auto acceptati pe platforma digitala;
d) sa pastreze datele fiecarei curse efectuate prin intermediul platformei digitale pentru o perioada de cel putin 5 ani. Aceste date se comunica si sucursalei operatorului nerezident al platformei digitale si se pastreaza de aceasta din urma pe aceeasi perioada de timp;
e) sa pastreze datele cu caracter personal ale conducatorilor auto pentru cel putin doi ani de la data de la care acestia nu mai sunt inregistrati pe platforma digitala. Aceste date se comunica sucursalei operatorului nerezident al platformei digitale din Romania si se pastreaza de aceasta din urma pe aceeasi perioada de timp;
f) sa admita pe platforma digitala doar pasagerii care si-au inregistrat in mod corespunzator datele cu caracter personal solicitate prin platforma digitala si doar operatorii de transport alternativ si conducatorii auto care respecta dispozitiile prezentei ordonante de urgenta. Operatorii de transport alternativ/Conducatorii auto care nu pot fi identificati in mod corespunzator in baza informatiilor furnizate la inregistrare nu vor primi drept de acces la platforma digitala si, implicit, nu vor putea presta activitati de transport alternativ;
g) sa asigure securitatea cibernetica a platformei digitale si a tuturor datelor incarcate de utilizatori;
h) sa notifice, in termen de 15 zile, Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale orice modificare care afecteaza conditiile prevazute la art. 7;
i) sa prelucreze toate datele cu caracter personal colectate prin intermediul platformei digitale in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si sa informeze in mod corespunzator, inainte de inregistrare, toti utilizatorii, prin intermediul platformei digitale, cu privire la colectarea si prelucrarea datelor cu caracter personal ale acestora;
j) sa inregistreze pe platforma digitala doar solicitantii care sunt de acord in mod expres cu termenii si conditiile prelucrarii datelor cu caracter personal;
k) sa solicite operatorului de transport alternativ, la fiecare 12 luni de la data acceptarii pe platforma digitala, documente privind modul de indeplinire in continuare a conditiilor legale pentru efectuarea activitatii de transport alternativ de catre conducatorii auto si autoturismele utilizate;
l) sa elimine de pe platforma digitala operatorii de transport alternativ, conducatorii auto si autoturismele care nu mai indeplinesc conditiile legale pentru efectuarea transportului alternativ;
m) toate informatiile publicate pe platforma digitala sa fie obligatoriu si in limba romana;
n) sa publice pe platforma digitala avizul tehnic eliberat de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale;
o) sa publice pe platforma digitala datele de inregistrare fiscala si datele de contact ale operatorului platformei digitale;
p) sa achite la bugetul de stat o taxa anuala in valoare de 50.000 lei;





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 49/2019 privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Transport alternativ    Uber    OUG 49/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Noul Codul Administrativ al Romaniei. Ratiune, dispozitii generale, principiile dreptului administrativ. (I)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Serviciul oferit de Uber nu poate fi calificat drept "serviciu al societatii informationale"
Sursa: EuroAvocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Interdictia de circulatie pentru camioanele care transporta anumite marfuri pe autostrada de pe Valea Inn-ului in Tirol este incompatibila cu libera circulatie a marfurilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Fotografia portret beneficiaza de aceeasi protectie cu cea pe care dreptul de autor o confera oricarei alte opere
Sursa: EuroAvocatura.ro