din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2970 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » OUG 13/2013, privind serviciile postale

OUG 13/2013, privind serviciile postale

  Publicat: 15 Mar 2013       26706 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG Nr.13/2013, privind serviciile postale

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 139 din 15 martie 2013

Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Institutie de drept procesual penal, reglementata de Codul de procedura penala in diverse texte.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Institutie de drept procesual penal, reglementata de Codul de procedura penala in diverse texte.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sunt subiectele derivate ale dreptului international, titulare de drepturi si obligatii in conformitate cu normele internationale, instituite de state prin acorduri incheiate intre ele.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Articolul 53
(1) Contraventiile prevazute la art. 52 se sanctioneaza astfel:1. in cazul persoanelor fizice:
a)cu amenda de la 500 lei la 2.000 lei, pentru savarsirea contraventiilor prevazute la art. 52 alin. (1);
b)cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru savarsirea contraventiei prevazute la art. 52 alin. (2) pct. 4.2. in cazul persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale:
a)cu amenda de la 500 lei la 5.000 lei, pentru savarsirea contraventiilor prevazute la art. 52 alin. (1) si art. 52 alin. (2) pct. 18 si 20-22;
b)cu amenda de la 1.000 lei la 100.000 lei, pentru savarsirea contraventiilor prevazute la art. 52 alin. (2) pct. 3, 11, 15 si 19;
c)cu amenda de la 5.000 lei pana la 2% din cifra de afaceri, pentru savarsirea contraventiilor prevazute la art. 52 alin. (2) pct. 1, 2, 4-10, 12-14, 16 si 17.
(2) Cifra de afaceri este cea prevazuta in ultima situatie financiara anuala raportata de operatorul economic.
(3) Pentru persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cifrei de afaceri prevazute la alin. (1) pct. 2 lit. c) ii corespunde totalitatea veniturilor brute realizate de respectivii operatori economici.
Articolul 54
(1) Controlul respectarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta revine ANCOM, care actioneaza prin personalul de specialitate imputernicit in acest scop, denumit in continuare personal de control sau, dupa caz, Ministerului Afacerilor Interne, care actioneaza prin ofiterii sau agentii de politie, ofiterii si subofiterii din cadrul Jandarmeriei Romane, precum si prin politistii de frontiera, pentru faptele constatate in zona specifica de competenta .
(2) In exercitarea atributiilor specifice, personalul de control poate sa efectueze actiuni de control, inclusiv inopinate, in conditiile legii, in cadrul carora poate sa solicite si sa primeasca, de la persoanele care detin sau au obligatia sa detina, la fata locului sau la termenul stabilit, orice informatii sau documente necesare pentru efectuarea controlului, mentionand temeiul legal si scopul solicitarii, sa ridice copii de pe orice registre, acte financiar-contabile si comerciale ori alte acte sau documente, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
(3) Rezultatul actiunilor de control efectuate de catre personalul de control va fi consemnat intr-o nota de control, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 55.
(4) La solicitarea ANCOM, in ipoteza in care poate exista o opozitie la desfasurarea actiunii de control, in vederea identificarii persoanelor fizice, organele de politie sunt obligate sa insoteasca si sa asigure sprijinul necesar personalului de control pentru exercitarea, in conditiile legii, a atributiilor de control prevazute in prezenta ordonanta de urgenta .
Articolul 55
(1) Constatarea si aplicarea sanctiunilor pentru contraventiile prevazute la art. 52 alin. (1) se realizeaza de catre personalul de control sau, dupa caz, de catre personalul din cadrul Ministerului Afacerilor Interne prevazut la art. 54 alin. (1), prin procesul-verbal de constatare a contraventiei si aplicare a sanctiunii.
(2) Contraventiile prevazute la art. 52 alin. (2) se constata de catre personalul de control prin procesul-verbal de constatare a contraventiei si aplicare a sanctiunii, iar sanctiunea se aplica de catre presedintele ANCOM, prin rezolutie scrisa pe procesul-verbal de constatare a contraventiei si aplicare a sanctiunii.
Articolul 56
(1) In cazul constatarii unei contraventii in conformitate cu art. 55, ANCOM va dispune masurile necesare pentru a asigura incetarea incalcarii si remedierea situatiei produse. Masurile vor fi adecvate si proportionale cu incalcarea savarsita si vor prevedea un termen in care furnizorul trebuie sa se conformeze acestora.
(2) Masurile prevazute la alin. (1) se dispun odata cu aplicarea sanctiunii, astfel:a)pentru contraventiile constatate in conformitate cu art. 55 alin. (1) teza I, de catre personalul de control prin procesul-verbal de constatare a contraventiei si aplicare a sanctiunii;
b)pentru contraventiile constatate in conformitate cu art. 55 alin. (2), de catre presedintele ANCOM - prin rezolutie scrisa pe procesul-verbal de constatare a contraventiei si aplicare a sanctiunii.
Articolul 57
(1) ANCOM poate obliga furnizorii de servicii postale sau alte persoane fizice sau juridice care desfasoara activitati in domenii conexe pietei serviciilor postale la plata unor amenzi administrative de la 100 lei la 15.000 lei pentru fiecare zi de intarziere, pentru a-i determina:a)sa furnizeze in mod corect si complet informatiile care le-au fost solicitate conform prevederilor art. 25 alin. (2), art. 50 alin. (1) sau art. 54 alin. (2), precum si informatiile stabilite in conformitate cu art. 50 alin. (3);
b)sa se supuna controlului prevazut la art. 54 alin. (1) si (2);
(2) Sanctiunea prevazuta la alin. (1) se aplica prin decizie a presedintelui ANCOM si produce efecte de la data comunicarii.
(3) Sumelor rezultate din incasarea amenzilor administrative stabilite la alin. (1) li se aplica in mod corespunzator dispozitiile art. 14 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2009 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii, aprobata prin Legea nr. 113/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 58
(1) In cazul savarsirii contraventiei prevazute la art. 52 alin. (2) pct. 5, furnizorului de servicii postale i se aplica sanctiunea contraventionala complementara de retragere a dreptului de a furniza servicii postale pe baza regimului de autorizare generala, nemaiputand beneficia de dreptul de a furniza servicii postale pe o perioada de 3 ani de la aplicarea sanctiunii.
(2) Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infractiuni ori contraventii pot fi confiscate numai in conditiile legii.
Articolul 59
Dispozitiile prevazute la art. 52 referitoare la contraventii se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.


Capitolul XI
Dispozitii finale si tranzitorii
Articolul 60

(1) MSI este organul administratiei publice centrale care are sarcina de a organiza si de a supraveghea indeplinirea obligatiilor ce rezulta pentru Romania din actele Uniunii Postale Universale si din alte instrumente juridice internationale in domeniul postal la care Romania este parte.
(2) MSI reprezinta administratia postala romana in relatiile cu toate organizatiile internationale.
(3) MSI poate delega indeplinirea atributiilor prevazute la alin. (1) si (2) altor persoane juridice.
(4) MSI este organul administratiei publice centrale care elaboreaza politica in domeniul timbrelor si efectelor postale.
Articolul 61
Drepturile exclusive stabilite in favoarea furnizorului de serviciu universal desemnat la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta inceteaza la data expirarii perioadei de desemnare.
Articolul 62
Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile postale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 87 din 1 februarie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 642/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Titlul va avea urmatorul cuprins:
Ordonanta Guvernului privind unele masuri pentru emiterea si comercializarea timbrelor si efectelor postale
2. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
Articolul 34
Planurile emisiunilor filatelice, conditiile de emitere, tiparire, punere in circulatie, retragere din circulatie si de comercializare a timbrelor si efectelor postale se stabilesc de autoritatea de reglementare, in conformitate cu politica in domeniul timbrelor si efectelor postale elaborata de Ministerul pentru Societatea Informationala.
3. Articolul 1 se abroga.
4. La articolul 2, partea introductiva si literele a)-m) si o)-v) se abroga.





Afişează OUG 13/2013, privind serviciile postale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 13/2013    Servicii postale    OUG 31/2002    Legea 642/2002    ANCOM    Posta Romana    Legea 180/2002

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati