OUG 13/2013, privind serviciile postale
PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 139 din 15 martie 2013
d)modalitatea si termenul de plata a contributiilor;
e)orice alte elemente necesare in vederea functionarii mecanismului de compensare.
(2) Contributiile datorate de furnizorii de servicii postale sau sumele colectate de furnizorii de servicii postale de la utilizatori pentru compensarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, in temeiul prezentului articol, constituie creante bugetare administrate de autoritatea de reglementare, fiind aplicabile in mod corespunzator dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In cazul in care s-a realizat compensarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, autoritatea de reglementare publica un raport anual privind acest cost si contributiile efectuate de catre furnizorii de servicii postale si/sau utilizatori la mecanismul de compensare.
Articolul 24
(1) Furnizorul de serviciu universal tine o evidenta contabila separata in cadrul contabilitatii interne de gestiune, prin aplicarea, in mod unitar, a principiilor privind elaborarea sistemului de evidenta contabila separata si a cerintelor privind intocmirea si transmiterea situatiilor financiare separate stabilite de autoritatea de reglementare.
(2) In cadrul contabilitatii interne de gestiune vor fi evidentiate distinct fiecare dintre serviciile incluse in sfera serviciului universal, pe de o parte, de cele neincluse in sfera serviciului universal, pe de alta parte.
(3) Sistemul de evidenta contabila separata asigura alocarea costurilor in urmatoarele categorii:a)costuri directe care includ costurile ce pot fi repartizate in mod direct unui anumit serviciu sau produs;
b)costuri comune care includ costurile ce nu pot fi repartizate direct unui anumit serviciu sau produs.
(4) Alocarea costurilor prevazute la alin. (3) lit. b) se realizeaza astfel:a)atunci cand este posibil, pe baza unei analize directe a originii lor;
b)atunci cand analiza directa a originii nu este posibila, costurile comune sunt alocate pe baza unei legaturi indirecte cu alte categorii de costuri sau cu un grup de categorii de costuri pentru care o alocare sau o reprezentare directa este posibila; legatura indirecta se va baza pe structuri de cost comparabile;
c)atunci cand nu exista modalitati de alocare directa sau indirecta, categoria de cost este alocata pe baza unei ponderi calculate prin raportarea tuturor cheltuielilor atribuite sau repartizate, direct sau indirect, pe fiecare serviciu din sfera serviciului universal, pe de o parte, si pe alte categorii de servicii postale, pe de alta parte;
d)costurile comune care sunt necesare atat pentru furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze, cat si pentru furnizarea altor categorii de servicii postale vor fi alocate in mod corespunzator; aceleasi chei de repartizare se utilizeaza atat pentru serviciile din sfera serviciului universal, cat si pentru alte categorii de servicii postale.
(5) Furnizorul de serviciu universal poate utiliza alte sisteme de evidenta contabila separata daca acestea respecta dispozitiile alin. (3) si (4), numai cu aprobarea prealabila a autoritatii de reglementare si cu informarea Comisiei Europene.
(6) Verificarea conformitatii sistemului de evidenta contabila separata cu principiile si cerintele stabilite potrivit prezentului articol se realizeaza de un auditor independent, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare. Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a publica anual declaratia acestui organism privind respectarea acestor principii si cerinte .
Articolul 25
(1) Autoritatea de reglementare transmite Comisiei Europene, la cerere, informatii detaliate cu privire la sistemul de evidenta contabila separata elaborat de furnizorul de serviciu universal in procesul de implementare a obligatiei prevazute la art. 24.
(2) La solicitarea scrisa a autoritatii de reglementare sau a Comisiei Europene, furnizorul de serviciu universal transmite acestora informatii contabile detaliate rezultate din sistemul de evidenta contabila separata, acestea avand obligatia respectarii confidentialitatii informatiilor transmise.
Articolul 26
In cazul in care autoritatea de reglementare decide ca nu se justifica stabilirea mecanismului prevazut la art. 23 pentru compensarea costurilor ocazionate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, iar furnizorul de serviciu universal nu beneficiaza direct sau indirect de masuri de natura ajutorului de stat sau cu efecte similare, asigurandu-se astfel existenta unei concurente efective, autoritatea de reglementare poate decide sa nu impuna obligatia de a tine evidenta contabila separata.
Articolul 27
(1) Subventionarea incrucisata de catre furnizorul de serviciu universal intre serviciile din sfera serviciului universal se poate realiza numai in masura in care nu se restrange, nu se impiedica sau nu se denatureaza concurenta .
(2) In cazul in care subventionarea incrucisata restrange, impiedica sau denatureaza concurenta, autoritatea de reglementare adopta, prin decizie cu caracter individual, masurile necesare in vederea asigurarii respectarii dispozitiilor alin. (1), conform atributiilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta .
Articolul 28
Autoritatea de reglementare poate impune furnizorilor de servicii postale care au obligatia de a contribui la mecanismul de compensare sau de a colecta contributiile utilizatorilor la mecanismul de compensare, conform dispozitiilor art. 23, introducerea unui sistem adecvat de evidenta contabila separata pentru a asigura functionarea acestui mecanism.
Capitolul VI
Protectia utilizatorilor
Articolul 29
(1) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a respecta, in relatiile cu utilizatorii, regulile stabilite potrivit prezentului articol .
(2) Furnizorul de serviciu universal stabileste si supune spre aprobare autoritatii de reglementare, intr-un termen stabilit de aceasta, regulile aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze.
(3) Autoritatea de reglementare analizeaza regulile aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal transmise de furnizorul de serviciu universal, in termen de 60 de zile de la data transmiterii acestora.
(4) In cazul in care apreciaza ca regulile propuse sunt nesatisfacatoare din punct de vedere tehnic sau al protectiei utilizatorilor ori contravin prevederilor legale, acordurilor internationale la care Romania este parte sau regulilor minime obligatorii stabilite potrivit alin. (5), autoritatea de reglementare poate solicita modificarea corespunzatoare a acestor reguli, iar furnizorul de serviciu universal este obligat sa opereze modificarile cerute.
(5) Autoritatea de reglementare poate stabili reguli minime obligatorii aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal, cu respectarea prevederilor cuprinse in prezenta ordonanta de urgenta, in celelalte acte normative si in acordurile internationale la care Romania este parte. 
Articolul 30
(1) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a respecta cerintele minime de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze.
(2) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a respecta cumulativ urmatoarele conditii:a)de a asigura livrarea la destinatari, in 3 zile lucratoare de la data depunerii trimiterilor postale intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard la punctele de acces, a 85% din aceste trimiteri postale;
b)de a asigura livrarea la destinatari, in 5 zile lucratoare de la data depunerii trimiterilor postale intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard la punctele de acces, a 97% din aceste trimiteri postale. 
(3) Cerintele minime de calitate privind normele de distribuire pentru trimiterile postale interne din sfera serviciului universal, precum si alte cerinte de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care furnizorul de serviciu universal are obligatia sa le presteze se stabilesc de autoritatea de reglementare.
(4) Cerintele minime de calitate privind normele de distribuire a trimiterilor postale interne din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard se stabilesc astfel incat sa se asigure respectarea cerintelor de calitate privind normele de distribuire pentru serviciile postale ce au ca obiect trimiteri postale intracomunitare, prevazute la alin. (2), si se comunica de catre autoritatea de reglementare Comisiei Europene.
(5) In cazuri exceptionale, determinate de infrastructura retelei postale publice sau de situatii geografice speciale, autoritatea de reglementare poate stabili derogari de la cerintele minime de calitate prevazute la alin. (2), informand in acest sens, de indata, Comisia Europeana .
(6) In sensul prezentului articol, data depunerii este data la care trimiterea postala a fost colectata prin intermediul punctelor de acces, daca aceasta a fost colectata inainte de ultima operatiune de ridicare a trimiterilor postale stabilita pentru respectivul punct de acces. In cazul in care colectarea are loc dupa acest moment-limita, se considera ca data depunerii trimiterii este data urmatoarei zile lucratoare celei la care trimiterea postala este colectata prin intermediul punctelor de acces. 
Articolul 31
(1) Respectarea cerintelor minime de calitate privind normele de distribuire pentru trimiterile postale interne din sfera serviciului universal face anual obiectul evaluarii de catre un organism independent, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare. Raportul de evaluare intocmit se publica anual pe cheltuiala furnizorului de serviciu universal.
(2) Furnizorul de serviciu universal realizeaza un raport anual cu privire la respectarea altor cerinte minime de calitate, stabilite potrivit art. 30 alin. (3), care se transmite autoritatii de reglementare. 
(3) Autoritatea de reglementare ia toate masurile necesare pentru asigurarea realizarii evaluarii privind respectarea cerintelor minime de calitate stabilite potrivit art. 30, verificarea acestora si publicarea rapoartelor prevazute la alin. (1) si (2).
(4) Evaluarea respectarii cerintelor minime de calitate privind normele de distribuire pentru trimiterile postale intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard si publicarea raportului de evaluare se realizeaza in conditiile stabilite de Comisia Europeana .
(5) Autoritatea de reglementare poate dispune, din oficiu ori la primirea unei plangeri sau sesizari, obligarea furnizorului de serviciu universal de a lua masurile necesare in vederea asigurarii respectarii cerintelor minime de calitate .
(6) Cerintele minime de calitate prevazute la art. 30 alin. (1) se publica pe paginile de internet ale furnizorului de serviciu universal si autoritatii de reglementare. 
Articolul 32

Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat online
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE | 
Ultimele acte normative publicate:
 Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            
        
     Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            
        
     
     Din domeniul:
            
                Legislatie Fiscala
            Din domeniul:
            
                Legislatie Fiscala
            
        
     Din domeniul:
            
                Contencios Administrativ
            Din domeniul:
            
                Contencios Administrativ
            
        
     Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            
        
     Din domeniul:
            
                Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
            Din domeniul:
            
                Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
            
        
     Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            
        
     Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            
        
     Din domeniul:
            
                Legislatie Fiscala
            Din domeniul:
            
                Legislatie Fiscala
            
        
     Din domeniul:
            
                Diverse Domenii juridice
            Din domeniul:
            
                Diverse Domenii juridice
            
        
     Din domeniul:
            
                Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
            Din domeniul:
            
                Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
            
        
     Din domeniul:
            
                Contencios Administrativ
            Din domeniul:
            
                Contencios Administrativ
            
        
     Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            
        
     Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            Din domeniul:
            
                Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
            
        
     
     Din domeniul:
            
                Legislatie Fiscala
            Din domeniul:
            
                Legislatie Fiscala
            
        
     Articole Juridice
 Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
 Jurisprudenţă
 JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? 
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Ştiri Juridice
 Ştiri Juridice Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Romania Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	