In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 13 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative,Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare .CAPITOLUL I: Organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare FiscalaSECTIUNEA 1: Dispozitii generale si principalele obiectiveArt. 1Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare Agentia, se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, finantata din bugetul de stat, conform legii.Art. 2(1)Sediul central al Agentiei este in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.(2)Agentia isi desfasoara activitatea si in alte sedii detinute potrivit legii.(3)Agentia intretine propriul site web prin care asigura prezenta pe internet, la adresa "http://www.anaf.ro/". Pentru domeniul vamal, prezenta pe internet se asigura la adresa "http://www.customs.ro/".Art. 3(1)Agentia are o sigla ale carei caracteristici se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.(2)Directia generala a vamilor si Directia generala antifrauda fiscala utilizeaza sigle specifice ale caror caracteristici se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.Art. 4Agentia asigura administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare date prin lege in competenta sa, aplicarea politicii si reglementarilor in domeniul vamal si exercitarea atributiilor de autoritate vamala, precum si controlul operativ si inopinat privind prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care au ca efect evaziunea fiscala si frauda fiscala si vamala, precum a altor fapte date prin lege in competenta sa.SECTIUNEA 2: Principii, functii si atributiiArt. 5Principiile care stau la baza activitatii Agentiei sunt urmatoarele:a)eficienta activitatii;b)transparenta activitatii, in conditiile legii;c)tratament egal si nediscriminatoriu in aplicarea legislatiei fiscale si a reglementarilor in domeniul vamal;d)respectul fata de contribuabili;e)coerenta, stabilitatea si predictibilitatea.Art. 6Agentia indeplineste urmatoarele functii:a)de strategie si management;b)de gestiune a contribuabililor si a impozitelor, taxelor, contributiilor si a celorlalte venituri bugetare date in competenta sa, conform legii;c)de inspectie fiscala si de verificare fiscala;d)de colectare a veniturilor statului;e)de asigurare de servicii pentru contribuabili;f)de control operativ si inopinat;g)de prevenire si combatere a evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si vamale;h)de suport tehnic de specialitate acordat procurorului in efectuarea urmaririi penale;i)de supraveghere vamala si fiscala; />j)de control vamal;k)de coordonare, indrumare si control al aplicarii reglementarilor legale in domeniul de activitate, precum si al functionarii structurilor care isi desfasoara activitatea in subordinea sa;l)de suport, respectiv de management al resurselor umane, financiare si materiale, de sustinere a activitatilor specifice prin intermediul tehnologiei informatiilor si comunicatiilor, de reprezentare juridica, de audit public intern, precum si de comunicare interna si externa;m)de cooperare internationala.Art. 7In realizarea functiilor sale, Agentia are, in principal, urmatoarele atributii:(A)Atributii generale:1.contribuie in domeniul sau de activitate la implementarea programului de guvernare si a altor documente programatice prin elaborarea si aplicarea de strategii de dezvoltare pe termen mediu si lung, generale sau sectoriale; elaboreaza si implementeaza strategia de dezvoltare informatica proprie si a unitatilor sale subordonate, in colaborare cu Ministerul Finantelor Publice;2.urmareste realizarea unui management eficient si coerent al administrarii fiscale;3.organizeaza, indruma, coordoneaza si controleaza activitatea structurilor subordonate;4.asigura managementul riscurilor interne si externe ale organizatiei;5.asigura managementul resurselor umane, la nivelul Agentiei;6.dezvolta si implementeaza strategii unitare de comunicare interna si externa;7.emite puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte ministere si institutii centrale, care cuprind masuri referitoare la domeniul sau de activitate;8.participa la elaborarea modificarilor si completarilor aduse Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a proiectelor de norme metodologice, precum si a altor acte normative, care contin prevederi referitoare la impozite, taxe, contributii si alte venituri date in administrare, potrivit legii;
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Oportunitatea selectiei salariatilor nu poate face obiectul controlului judecatoresc, unui atare control fiind supusa doar legalitatea masurii de concediere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 197/2016A, in sedinta publica din 16 martie 2017
Reorganizarea activitatii poate privi, in general, orice masuri organizatorice menite sa conduca la imbunatatirea activitatii. Contestatie decizie concediere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 278/2017, in sedinta publica din 19 ianuarie 2017
Relevant pentru determinarea calitatii procesuale pasive este stabilirea „detinatorului legal” al arhivei si al documentelor verificabile de incadrare in grupe superioare de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 248/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017
Decizie de concediere a salariatilor in baza unor criterii de discriminare. Reorganizare fictiva a societatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 100 din 19.01.2016
Modificarea contractului de munca. Desfiintarea postului in mod real, efectiv si serios Pronuntaţă de: Decizia civila nr.629 din 05.02.2016
Anularea deciziei de concediere. Reintegrarea salariatului pe postul detinut anterior concedierii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 132 din 03.03.2016
Plata orelor suplimentare si de noapte efectuate de catre salariat Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 3075/2016 din 08.06.2016
Concedierea in procedura de insolventa. Legalitate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti, Sectia I Civila, Decizia nr. 1636/2016 din 22.06.2016
Concedierea salariatului pe perioada incapacitatii temporare de munca. Obligatia salariatului de a aduce la cunostinta angajatorului starea de incapacitate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta, Sectia I Civila, Decizia nr. 162/CM din 09.03.2016
Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Cum interpretati articolul 48 din Codul Muncii? Angajatorul poate face concedieri in baza lui? Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Incetarea contractului de munca temporara. Concedierea salariatului temporar Sursa: MCP Cabinet avocati
Concedierea salariatilor pe durata carantinei sau ca urmare a starii de carantina Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Drepturi salariale neplatite de angajatorul aflat in insolventa. Fondul de garantare a creantelor salariale Sursa: MCP Cabinet avocati
Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului Sursa: Irina Maria Diculescu