LEGEA nr. 367/2022 a dialogului social
Publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1238 din 22 decembrie 2022
(3) La oricare din sedintele Consiliului National Tripartit pot fi invitati reprezentanti ai altor autoritati ale statului sau experti, conform celor convenite intre parti.
Titlul V Constituirea si functionarea comisiilor de dialog social la nivelul administratiei publice centrale si la nivel teritorial
Articolul 89
(1) In cadrul ministerelor ce compun Guvernul Romaniei, conform structurii aprobate de Parlament, al altor institutii/autoritati publice, precum si la nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti se constituie si functioneaza comisii de dialog social, formate din reprezentantii administratiei publice centrale sau locale, dupa caz, reprezentantii organizatiilor patronale si reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel national.
(2) Daca timp de doua luni consecutive nu este convocata comisia de dialog social de la nivelul unui minister sau a unei institutii/autoritati publice, orice membru din partea sindicatelor sau patronatelor in comisia de dialog social se poate adresa, in scris, ministerului responsabil cu dialogul social. Acesta il informeaza pe prim-ministru, care, in decurs de 10 zile de la primirea sesizarii, dispune convocarea comisiei de dialog social.
(3) Comisiile de dialog social care functioneaza la nivelul ministerelor pot aproba infiintarea unor subcomisii de dialog social sau a unor grupuri de lucru formate din persoane desemnate de plenul comisiilor respective.
(4) Comisiile de dialog social constituite la nivelul judetelor pot aproba infiintarea unor subcomisii de dialog social la nivelul localitatilor din judetul respectiv. Modalitatea de constituire si functionare a acestor subcomisii se stabileste de plenul comisiei la nivel judetean.
(5) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi se constituie comisiile de dialog social la nivelul institutiilor/autoritatilor prevazute la alin. (1), acolo unde acestea nu exista.
(6) In termen de 30 de zile de la data constituirii, comisiile de dialog social prevazute la alin. (5) elaboreaza si aproba propriile regulamente de functionare.
Articolul 90
Comisiile de dialog social au caracter consultativ si activitatea lor vizeaza, in special, urmatoarele:
a) asigurarea unor relatii de parteneriat social intre administratie, organizatiile patronale si organizatiile sindicale, care sa permita o informare reciproca permanenta asupra problemelor care sunt de domeniul de interes al administratiei sau al partenerilor sociali, in vederea asigurarii unui climat de pace si stabilitate sociala;
b) consultarea obligatorie a partenerilor sociali asupra initiativelor legislative sau de alta natura cu caracter economico-social;
c) alte probleme din sfera de activitate a administratiei publice centrale sau din judete si municipiul Bucuresti asupra carora partenerii sociali convin sa discute.
Articolul 91
(1) Din comisiile de dialog social organizate la nivelul ministerelor si institutiilor/autoritatilor publice prevazute la art. 89 alin. (1) fac parte:
a) reprezentanti ai ministerelor sau ai respectivelor institutii/autoritati publice, numiti prin ordin al ministrului, respectiv al conducatorului institutiei/autoritatii publice;
b) reprezentanti numiti de confederatiile patronale reprezentative la nivel national;
c) reprezentanti numiti de confederatiile sindicale reprezentative la nivel national.
(2) Din comisiile de dialog social organizate la nivel teritorial fac parte:
a) prefectul, precum si reprezentanti ai prefectului si ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, numiti prin ordin de catre prefect;
b) presedintele consiliului judetean sau, pentru municipiul Bucuresti, primarul general;
c) cate un reprezentant numit de fiecare confederatie patronala reprezentativa la nivel national;
d) cate un reprezentant numit de fiecare confederatie sindicala reprezentativa la nivel national.
Articolul 92
(1) Presedintia comisiilor de dialog social se asigura astfel:
a) la nivelul fiecarui minister, de catre un secretar de stat sau, in situatii exceptionale si cu acordul partenerilor de dialog social, de catre un alt reprezentant al ministerului, imputernicit prin ordin al ministrului;
b) la nivelul celorlalte institutii/autoritati publice prevazute la art. 89 alin. (1), de catre un reprezentant numit de conducatorul institutiei/autoritatii publice;
c) la nivel teritorial, in baza principiului copresedintiei, de catre prefect si presedintele consiliului judetean sau, pentru municipiul Bucuresti, de catre primarul general.
(2) Secretariatul comisiilor de dialog social se asigura de institutia publica in cadrul careia acestea functioneaza.
Articolul 93
(1) Elaborarea unitara a politicilor nationale in domeniul dialogului social si coordonarea metodologica a comisiilor de dialog social se asigura de catre ministerul responsabil cu dialogul social.
(2) Presedintii comisiilor de dialog social din ministere sau din cadrul institutiilor/autoritatilor publice prevazute la art. 89 alin. (1) sunt coordonati metodologic de catre secretarul de stat desemnat de ministerul responsabil cu dialogul social.
(3) Pentru exercitarea rolului sau de coordonator prevazut la alin. (1), ministerul responsabil cu dialogul social emite norme cu caracter metodologic pentru reglementarea dialogului social.
(4) Pentru asigurarea functionarii unitare a comisiilor de dialog social, persoanele responsabile de acest domeniu din cadrul ministerelor, al institutiilor/autoritatilor publice prevazute la art. 89 alin. (1), precum si de la nivel teritorial, vor fi instruite prin programe derulate de ministerul responsabil cu dialogul social prin directiile cu atributii in activitatea de dialog social.
(5) Secretariatele comisiilor de dialog social vor transmite ministerului responsabil cu dialogul social componenta comisiilor de dialog social in termen de 30 de zile de la constituire.
(6) Raportarea activitatii comisiilor de dialog social din ministere se face lunar catre ministerul responsabil cu dialogul social si se transmite spre informare partenerilor sociali, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1.
(7) Raportarea activitatii comisiilor de dialog social judetene se face lunar catre secretarul de stat responsabil cu dialogul social din cadrul ministerului responsabil cu dialogul social, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1.
(8) Raportarea se face pe suport hartie si in format electronic.
Articolul 94
(1) In cazul reorganizarii Guvernului, a institutiilor/ autoritatilor publice prevazute la art. 89 alin. (1), precum si a institutiilor de la nivel teritorial, se vor constitui comisii de dialog social la nivelul institutiilor succesoare in maximum 30 de zile de la reorganizare, care isi vor desfasura activitatea in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(2) Regulamentul-cadru privind constituirea si functionarea comisiilor de dialog social la nivelul administratiei publice centrale este prevazut in anexa nr. 2.
(3) Regulamentul-cadru privind constituirea si functionarea comisiilor de dialog social la nivelul administratiei publice locale este prevazut in anexa nr. 3.
(4) Comisiile de dialog social constituite conform alin. (1) isi vor elabora propriul regulament de functionare in maximum 30 de zile de la constituire; dispozitiile acestor regulamente nu pot contraveni prevederilor regulamentului-cadru.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
