LEGEA nr. 367/2022 a dialogului social
Publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1238 din 22 decembrie 2022
c) situatie cumulativa, semnata de reprezentantul legal al federatiei patronale, cuprinzand lista unitatilor membre;
d) certificat eliberat de Inspectia Muncii, privind numarul de angajati/lucratori ai unitatilor cuprinse in lista prevazuta la lit. c), pe baza informatiilor extrase din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii cu registrele generale de evidenta a salariatilor depuse de angajatori. Eliberarea certificatului in acest scop se face gratuit;
e) sectorul de negociere colectiva si numarul de angajati/ lucratori din sectorul de negociere colectiva din sistemul privat la nivelul caruia se solicita reprezentativitatea, conform adresei Institutului National de Statistica.
Articolul 81
(1) Anterior depunerii dosarului de reprezentativitate la Tribunalul Municipiului Bucuresti, confederatiile si federatiile patronale vor depune o copie in format electronic a respectivului dosar la ministerul responsabil cu dialogul social care o va inregistra si va emite dovada in acest sens.
(2) Dupa constatarea reprezentativitatii federatiilor sau confederatiilor patronale, Tribunalul Municipiului Bucuresti va inscrie in registrul special data hotararii de admitere a cererii de constatare a reprezentativitatii.
(3) Confederatiile si federatiile patronale sunt obligate ca, in termen de 5 de zile lucratoare de la comunicarea hotararii judecatoresti de constatare a reprezentativitatii, sa transmita in format electronic o copie a acesteia ministerului responsabil cu dialogul social.
(4) O copie a dosarului prevazut la alin. (1) si o copie a hotararii judecatoresti de constatare a reprezentativitatii vor fi publicate pe site-ul ministerului responsabil cu dialogul social in termen de 5 zile lucratoare de la depunerea dosarului, respectiv de la primirea hotararii.
Titlul IV Consiliul National Tripartit pentru Dialog Social
Articolul 82
In vederea promovarii bunelor practici din domeniul dialogului social tripartit la cel mai inalt nivel, se constituie Consiliul National Tripartit pentru Dialog Social, denumit in continuare Consiliul National Tripartit, organism consultativ la nivel national al partenerilor de dialog social.
Articolul 83
(1) Consiliul National Tripartit are urmatoarea componenta:
a) presedintii confederatiilor patronale reprezentative la nivel national;
b) presedintii confederatiilor sindicale reprezentative la nivel national;
c) reprezentanti ai Guvernului, desemnati prin decizie a primministrului, cel putin la nivel de secretar de stat, din fiecare minister, precum si din alte structuri ale statului, conform celor convenite cu partenerii de dialog social;
d) presedintele Consiliului Economic si Social si alti membri conveniti cu partenerii de dialog social.
(2) Membrii titulari ai Consiliului National Tripartit pot fi inlocuiti, in mod exceptional, de reprezentanti mandatati in mod explicit in acest scop.
Articolul 84
Consiliul National Tripartit este prezidat de primministru, loctiitorul de drept al acestuia fiind ministrul responsabil cu dialogul social.
Articolul 85
Principale atributii ale Consiliului National Tripartit sunt:
a) asigurarea cadrului de consultare pentru stabilirea salariului minim garantat in plata;
b) dezbaterea si analiza proiectelor de programe si strategii elaborate la nivel guvernamental;
c) elaborarea si sustinerea implementarii strategiilor, programelor, metodologiilor si standardelor in domeniul dialogului social;
d) solutionarea pe calea dialogului tripartit a diferendelor de natura sociala si economica;
e) negocierea si incheierea acordurilor si pactelor sociale, precum si a altor intelegeri la nivel national si monitorizarea aplicarii acestora;
f) stabilirea sectoarelor de negociere colectiva in care partenerii sociali convin sa negocieze colectiv, care se aproba prin hotarare a Guvernului;
g) analizarea si dezbaterea plangerilor sindicale si patronale inaintate la Biroul International al Muncii, al Organizatiei Internationale a Muncii, in conformitate cu prevederile din Constitutia acesteia;
h) analizarea si dezbaterea programelor nationale de reforma si a recomandarilor specifice de tara formulate de Comisia Europeana;
i) analizarea si dezbaterea raportului privind Carta Sociala Europeana revizuita solicitat de Comitetul European pentru Drepturi Sociale, precum si a raportului privind conventiile Organizatiei Internationale a Muncii ratificate de Romania;
j) reexaminarea la intervale adecvate a conventiilor neratificate si a recomandarilor Organizatiei Internationale a Muncii carora nu s-a dat inca efect, pentru adoptarea masurilor de promovare a implementarii si ratificarea acestora, dupa caz;
k) analizarea intrebarilor care decurg din rapoartele care urmeaza sa fie inaintate Biroului International al Muncii in temeiul art. 22 din Constitutia Organizatiei Internationale a Muncii;
l) propuneri de denuntare a conventiilor ratificate;
m) alte atributii convenite intre parti.
Articolul 86
Secretariatul Consiliului National Tripartit este asigurat de ministerul responsabil cu dialogul social.
Articolul 87
Consiliul National Tripartit isi elaboreaza regulamentul propriu de organizare si functionare, care se aproba in plenul acestuia.
Articolul 88
(1) Consiliului National Tripartit se intruneste, de regula, in prima luna a fiecarui trimestru. Convocarea Consiliului National Tripartit pentru Dialog Social se va face de catre primministru sau loctiitorul sau de drept .
(2) In cazul in care prim-ministrul sau loctiitorul sau de drept nu convoaca Consiliul National Tripartit conform alin. (1), acesta poate fi convocat, in luna urmatoare, prin initiativa a doua confederatii sindicale sau a doua confederatii patronale, reprezentative la nivel national.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
