Normele metodologice privind functionarea SIMPV - 09.10.2019
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Articolul 1
(1) Prezentele norme metodologice reglementeaza urmatoarele:
a) functionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal, denumit in continuare SIMPV;
b) procedura de urmat in cazul disfunctionalitatii SIMPV;
c) conditiile de inregistrare audiovideo neintrerupta a operatiunilor efectuate de catre membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare pentru numararea voturilor;
d) verificarea, prin mijloace electronice, a corelatiilor din procesele-verbale de consemnare a rezultatelor votarii, in cazurile prevazute de lege;
e) selectia, desemnarea si atributiile operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale sectiilor de votare.
(2) Prezentele norme metodologice se aplica la toate tipurile de alegeri si referendumuri.
Articolul 2
In sensul prezentelor norme metodologice, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) date de autentificare - setul de date cuprinzand un nume de utilizator si o parola, alocat unui operator de calculator, care ii permite acestuia sa isi acceseze contul din aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot;
b) nume de utilizator - un nume unic care identifica un cont de acces al unui operator de calculator in aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot;
c) parola - un sir de caractere asociat unui nume de utilizator pe care un operator de calculator il foloseste pentru a accesa aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot;
d) autentificare - procedura prin care se permite unui operator de calculator ce poseda un anumit set de date create in acest scop sa aiba acces la un cont in aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot;
e) identificare - procedura de recunoastere fara echivoc a unui operator de calculator care intra in contul sau de acces din aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot.
Articolul 3
SIMPV are urmatoarele functionalitati principale:
a) faciliteaza verificarea indeplinirii conditiilor prevazute de lege pentru exercitarea dreptului de vot;
b) semnaleaza cazurile in care este posibil ca actele de identitate ale alegatorilor sa se afle in afara perioadei de valabilitate;
c) semnaleaza cazurile in care, potrivit evidentelor prevazute de art. 4, persoanele care se prezinta la vot nu au drept de vot sau figureaza cu interdictii de exercitare a dreptului de vot;
d) semnaleaza cazurile in care alegatorii care se prezinta la vot figureaza ca au mai votat;
e) semnaleaza cazurile in care alegatorii figureaza ca au votat prin corespondenta;
f) asigura indicarea pozitiei la care alegatorul este inscris in lista electorala permanenta;
g) urmareste unicitatea inscrierii in listele electorale, conform legii;
h) asigura inregistrarea primirii documentelor de vot prin corespondenta prin scanarea codurilor de bare inscrise pe plicurile exterioare;
i) asigura preluarea semnaturilor alegatorilor care voteaza in strainatate pe terminalele informatice puse la dispozitie de Serviciul de Telecomunicatii Speciale;
j) genereaza listele electorale suplimentare electronice pentru sectiile de votare din strainatate;
k) agrega date statistice privind prezenta alegatorilor la vot;
l) asigura transmiterea de mesaje si informari ale birourilor electorale sau ale autoritatilor si organismelor prevazute de lege;
m) asigura inregistrarea audiovideo neintrerupta a operatiunilor efectuate de catre membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare pentru numararea voturilor;
n) asigura verificarea electronica a corectitudinii corelatiilor dintre datele care urmeaza a fi inscrise in procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votarii, generarea proceselor- verbale privind consemnarea rezultatelor votarii in format electronic si semnarea electronica a acestora prin intermediul certificatelor digitale puse la dispozitie de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, precum si transmiterea acestora catre Sistemul informatic central;
o) asigura fotografierea proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votarii, intocmite pe suport hartie, precum si transmiterea fotografiilor catre Sistemul informatic central.
Articolul 4
(1) SIMPV se constituie pe baza datelor din urmatoarele evidente:
a) listele electorale permanente din tara, listele electorale permanente din strainatate, listele electorale permanente pentru votul prin corespondenta, listele electorale speciale si/sau listele electorale complementare, dupa caz;
b) Registrul sectiilor de votare;
c) lista persoanelor carora li s-a interzis exercitarea dreptului de vot si lista persoanelor puse sub interdictie judecatoreasca.
(2) Directia generala sistemul informational electoral national asigura punerea la dispozitia Serviciului de Telecomunicatii Speciale a datelor din evidentele prevazute de alin. (1), in format electronic, pana cel mai tarziu cu 48 de ore inaintea inceperii termenului prevazut de art. 15 alin. (3) lit. a).
CAPITOLUL II
Arhitectura SIMPV
Articolul 5
(1) SIMPV este compus din urmatoarele elemente principale:
a) Sistemul informatic central;
b) aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot, denumita in continuare ADV;
c) Centrul de suport tehnic;
d) infrastructura de comunicatii;
e) terminalele informatice din sectiile de votare, puse la dispozitie de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale;

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















