Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php81/sess_03679a9c71450b46f750611719aa68a1, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/euroavo/public_html/index.php on line 6

Warning: session_start(): Failed to read session data: files (path: /var/cpanel/php/sessions/ea-php81) in /home/euroavo/public_html/index.php on line 6

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/euroavo/public_html/index.php:6) in /home/euroavo/public_html/index.php on line 9
LEGEA nr. 367/2022 a dialogului social. Pagina 22



din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » LEGEA nr. 367/2022 a dialogului social

LEGEA nr. 367/2022 a dialogului social

    20085 citiri       Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGEA nr. 367/2022 privind dialogul social (Inlocuieste Legea nr. 62/2011)

Publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1238 din 22 decembrie 2022

Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Caracteristica a raportului juridic de obligatii cu pluralitate de subiecte, mai multi creditori si un singur debitor, un singur creditor si mai multi debitori, mai multi creditori si mai multi debitori.
Negocierea intre angajator sau organizatia de angajatori pe de o parte si angajati,
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Caracteristica a raportului juridic de obligatii cu pluralitate de subiecte, mai multi creditori si un singur debitor, un singur creditor si mai multi debitori, mai multi creditori si mai multi debitori.
(stat federativ). Stat format din 2 sau mai multe state membre, caracterizat prin functionarea a 2 randuri de organe de conducere -
Legea 10 din 2001. Entitatea cu personalitate juridica care exercita, in numele statului, dreptul de proprietate publica/privata cu privire la un bun ce face obiectul legii (minister, primarie, prefectura sau orice alta institutie publica)
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Caracteristica a raportului juridic de obligatii cu pluralitate de subiecte, mai multi creditori si un singur debitor, un singur creditor si mai multi debitori, mai multi creditori si mai multi debitori.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Inainte de deschiderea negocierilor de aderare la Uniunea Europeana , Comisia evalueaza legislatia fiecarui stat candidat, pentru a stabili un program de lucru si pentru a defini pozitiile de negociere.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Lucratorii salariati precum si cei independenti din statele membre ale UE au dreptul de a se stabili si lucra in oricare alt stat membru decat cel ai carui cetateni sunt, beneficiind de avantajele sociale ale tarii de resedinta in aceleasi conditii ca si resortisantii acelei tari, fara nici o discriminare bazata pe nationalitate.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Despagubiri ce se acorda partii vatamate

(2) Greva de solidaritate poate fi declansata in vederea sustinerii revendicarilor formulate de angajatii/lucratorii din unitati apartinand aceluiasi grup de unitati sau sector de negociere colectiva.
(3) Hotararea de a declansa greva de solidaritate poate fi luata de catre organizatiile sindicale afiliate la aceeasi federatie sau confederatie sindicala la care este afiliata organizatia sindicala organizatoare, cu acordul a cel putin 35% din numarul total al angajatilor/lucratorilor din unitate .
(4) Greva de solidaritate nu poate avea o durata mai mare de o zi si trebuie anuntata in scris angajatorului, cu cel putin 48 de ore inainte de data incetarii lucrului.

Articolul 151
(1) Greva este organizata de organizatiile sindicale care au declansat conflictul colectiv sau de reprezentantii angajatilor/lucratorilor, dupa caz, conform prevederilor art. 147 alin. (1)-(3), care vor stabili durata acesteia.
(2) Organizatorii grevei prevazuti la alin. (1) ii reprezinta pe grevisti, pe toata durata grevei, in relatiile cu angajatorii, inclusiv in fata instantelor judecatoresti, in cazurile in care se solicita incetarea grevei.

Articolul 152
Pe durata in care revendicarile formulate de angajati/lucratori sunt supuse medierii ori arbitrajului, acestia nu pot declansa greva sau, daca greva este declansata, aceasta se suspenda in conditiile art. 162 alin. (3).

Articolul 153
(1) In situatia in care, dupa declansarea grevei, mai mult de jumatate din numarul angajatilor/lucratorilor care au hotarat declararea grevei renunta in scris la greva, aceasta inceteaza.
(2) Orice retragere din greva a unui angajat/lucrator trebuie transmisa in scris, individual, atat Comitetului de greva, cat si angajatorului.
(3) Notificarea privind renuntarea la greva se transmite de catre Comitetul de greva atat angajatorului, cat si inspectoratului teritorial de munca .
(4) In cazul in care greva nu inceteaza conform prevederilor alin. (1), devin aplicabile prevederile art. 166.
(5) Greva se desfasoara cu prezenta grevistilor in incinta unitatii.

Articolul 154
(1) Greva poate fi declarata numai pentru apararea intereselor cu caracter profesional, economic si social ale angajatilor/lucratorilor.
(2) Greva nu poate urmari realizarea unor scopuri politice.

Articolul 155
(1) Pot declara greva impotriva politicii sociale si economice a Guvernului federatiile si confederatiile sindicale reprezentative.
(2) Prin exceptie de la prevederile art. 146 alin. (1) si (2), art. 147, 151 si 152, greva impotriva politicii sociale si economice a Guvernului se declanseaza cu respectarea procedurilor prevazute in prezentul articol .
(3) Hotararea de a se declara greva se ia conform statutelor organizatiilor sindicale organizatoare.
(4) Cu minimum 10 zile anterior declararii grevei, organizatiile sindicale organizatoare au obligatia de a notifica Guvernul cu privire la declansarea grevei si de a invita reprezentantii acestuia la negocieri .
(5) In termenul prevazut la alin. (4), organizatorii grevei inainteaza Guvernului o copie a urmatoarelor documente:
a) actul normativ de adoptare a documentului de politica publica care a condus la diminuarea drepturilor angajatilor/ lucratorilor prevazute de contractele colective de munca in vigoare la data adoptarii documentului de politica publica cu specificarea clauzelor afectate;
b) contractele colective de munca care includ clauzele privind acordarea drepturilor ce sunt diminuate ca efect al politicii sociale si economice a Guvernului si lista unitatilor in care contractele colective de munca se aplica;
c) numarul angajatilor/lucratorilor a caror drepturi negociate prin contractele colective de munca sunt diminuate si nivelul acestora.
(6) Guvernul are obligatia de a posta pe site-ul propriu anuntul privind declararea grevei.
(7) Organizatorul grevei notifica cu minimum 10 zile inainte de declansarea grevei unitatile si angajatorii in care greva urmeaza sa se desfasoare. Declansarea si incetarea grevei se notifica si inspectoratelor teritoriale de munca in raza carora isi au sediul unitatile in care se declanseaza greva in termenul prevazut la art. 146 alin. (3).
(8) In cazul nerespectarii obligatiei prevazute la alin. (5), precum si in situatia in care Guvernul si/sau angajatorii constata ca documentul de politica economica si sociala invocat nu conduce la diminuarea drepturilor angajatilor/lucratorilor negociate prin contracte colective de munca in vigoare, Guvernul si/sau angajatorii unitatilor in care se desfasoara greva se pot adresa tribunalelor in a carui circumscriptie se afla unitatile in care s-a declarat greva cu o cerere prin care se solicita instantei incetarea grevei, fiind aplicabile dispozitiile prevazute la art. 166-169.
(9) In timpul grevei, organizatorii grevei au obligatia de a continua negocierile cu Guvernul in vederea solutionarii revendicarilor care formeaza obiectul conflictului colectiv
de munca, fiind aplicabile dispozitiile prevazute la art. 153 si art. 156-162.

Articolul 156
(1) Participarea la greva este libera . Nimeni nu poate fi constrans sa participe sau sa nu participe la greva.
(2) Pe durata unei greve declansate intr-o unitate pot inceta activitatea si angajatii/lucratorii unor subunitati sau compartimente care nu au participat initial la declansarea conflictului colectiv de munca .
(3) In situatiile prevazute la alin. (2), revendicarile sunt cele formulate la declansarea conflictului colectiv de munca .

Articolul 157
(1) Angajatii/lucratorii care nu participa la greva isi vor continua activitatea .
(2) Angajatii/lucratorii aflati in greva trebuie sa se abtina de la orice actiune de natura sa impiedice continuarea activitatii de catre cei care nu participa la greva.

Articolul 158
(1) Organizatorii grevei au obligatia ca pe durata acesteia sa protejeze bunurile unitatii si, impreuna cu angajatorul, sa asigure functionarea continua a utilajelor si a instalatiilor a caror oprire ar putea constitui un pericol pentru viata sau pentru sanatatea oamenilor.
(2) Pentru pagubele materiale provocate de catre participantii la greva, angajatorul se poate adresa instantei competente pentru despagubiri .




Documente Atasate

Afişează LEGEA nr. 367/2022 a dialogului social pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea dialogului social    Legea nr. 367/2022.Legea dialogului social 2023

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Prima pagină » Legislaţie

   HEADLINE LEGISLATIE

Ultimele acte normative publicate:

MCP Avocați
Asistenţă juridică şi reprezentare litigii şi conflicte de muncă
www.mcp-avocati.ro
MCP Avocați
Avocat cu experiență în consultanță juridică și reprezentare în instanță
www.mcp-avocati.ro
Articole Juridice

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice