Legea nr. 145/2019 privind statutul politistilor de penitenciare
b) evaluatorii sa isi inteleaga rolul si sa fie familiarizati cu legislatia aferenta procesului de evaluare.
(2) Daca este cazul, contrasemnatarul se poate consulta cu evaluatorii anterior demararii evaluarii finale, evaluarii partiale, respectiv evaluarii intermediare, pentru realizarea unui schimb de opinii cu privire la procesul de evaluare si cunoasterea nivelului de performanta atins de personalul din subordine.
(3) Daca, din motive temeinic justificate, contrasemnatarul nu poate contrasemna fisa de evaluare sau atributiile functiei contrasemnatarului nu sunt exercitate, conducatorul unitatii in al carei stat de organizare se regaseste functia contrasemnatarului desemneaza o persoana care realizeaza aceasta activitate .
Articolul 79
In activitatea de evaluare calificativele trebuie sa reflecte cu acuratete nivelul real al performantelor profesionale individuale. Calificativele "exceptional" si "nesatisfacator" se acorda doar in situatii temeinic justificate.
Articolul 80
(1) Fisa de evaluare se aduce la cunostinta evaluatului dupa contrasemnare, de regula de catre evaluator.
(2) In cazul in care persoana evaluata refuza sa semneze de luare la cunostinta, dovada comunicarii rezultatului evaluarii activitatii profesionale se face prin proces-verbal constatator semnat de evaluator si doi ofiteri sau agenti, dintre care unul va fi obligatoriu din structura de resurse umane si formare profesionala .
(3) Pentru persoanele care nu sunt prezente in institutie, aducerea la cunostinta a calificativului se realizeaza printr-un curier al unitatii, telefonic, prin scrisoare recomandata cu aviz de primire sau prin e-mail, pastrandu-se confirmarea de trimitere ori primire. In situatia in care evaluatul refuza primirea documentului se intocmeste un proces-verbal conform prevederilor alin. (2).
A§ 9.
Interviul de evaluare
Articolul 81
Obiectivele interviului de evaluare sunt urmatoarele:
a) realizarea unui cadru organizat pentru discutarea de catre evaluator si evaluat a problematicii supuse evaluarii;
b) fundamentarea mai exacta a datelor privind performanta profesionala a personalului, in scopul sporirii acuratetei procesului de evaluare;
c) recunoasterea rezultatelor activitatii desfasurate;
d) clarificarea asteptarilor pe care le au atat seful direct, cat si subordonatul fata de modul de indeplinire a atributiilor profesionale;
e) facilitarea autoevaluarii personalului si dezvoltarea unei imagini de sine realiste;
f) imbunatatirea procesului de comunicare intre evaluat si evaluator;
g) obtinerea suportului emotional si a sprijinului direct din partea sefului ierarhic;
h) identificarea factorilor care au influentat performanta personalului;
i) cresterea motivarii si a satisfactiei in munca;
j) identificarea celor mai potrivite cai pentru dezvoltarea personalului si a carierei profesionale a acestuia;
k) lamurirea unor aspecte de natura profesionala insuficient cunoscute/clarificate;
l) eliminarea potentialelor surse de eroare in apreciere si limitarea, pe cat posibil, a contestarii rezultatelor aprecierii.
Articolul 82
Pregatirea interviului de evaluare va cuprinde:
a) studierea sarcinilor, indatoririlor si responsabilitatilor personalului evaluat, a nivelului de indeplinire a obiectivelor individuale, a indicatorilor de evaluare, precum si a cerintelor cuprinse in fisa postului;
b) evidentierea aspectelor cuprinse in fisa de evaluare care pot genera confuzii si interpretari;
c) planificarea personalului pentru interviu si comunicarea acesteia.
Articolul 83
Desfasurarea interviului se bazeaza pe urmatoarele cerinte:
a) pe durata desfasurarii interviului se recomanda imprimarea unui caracter de discutie informala si incurajarea exprimarilor deschise. Dialogul dintre evaluat si evaluator se va desfasura intr-un interval rezonabil de timp;
b) se vor avea in vedere urmatoarele aspecte:
(i) enumerarea celor mai importante rezultate ale activitatii in perioada evaluata;
(ii) prezentarea principalelor deficiente ale activitatii in perioada evaluata;
(iii) prezentarea factorilor care au influentat pozitiv sau negativ performanta profesionala in perioada evaluata;
(iv) argumentarea eventualelor opinii ale personalului evaluat, referitor la obiectivele anului urmator;
(v) alte aspecte considerate relevante de catre evaluat sau evaluator;
c) evaluatorul va oferi evaluatului posibilitatea de a-si sustine argumentat obiectiile privind modul de apreciere si de a prezenta aspectele pe care le considera relevante pentru activitatea sa;
d) in cadrul discutiei purtate este obligatorie respectarea principiului legalitatii, responsabilitatii, impartialitatii si a ierarhiei organizatorice si functionale, prin urmarirea nivelului de indeplinire a obiectivelor individuale, a indicatorilor de evaluare si a cerintelor cuprinse in fisa postului.
Articolul 84
Pentru parcurgerea acestei etape, in situatii justificate, pot fi utilizate si mijloace de comunicare la distanta, evaluatul semnand ulterior fisa de evaluare. In acest caz, interviul se inregistreaza, aspect care se consemneaza la acest capitol.
Articolul 85
(1) In functie de rezultatele concrete ale activitatii profesionale, pregatirea si conduita profesionala a personalului, evaluatorul care desfasoara interviul de evaluare poate prelua sau adapta dintre intrebarile prevazute in anexa nr. 7.
(2) In cazul in care evaluatul nu poate participa la interviu direct, atunci se poate folosi o forma electronica de sustinere a acestuia prin videoconferinta.
A§ 10.
Contestatia la evaluarea performantelor profesionale
Articolul 86
(1) In situatia in care persoana evaluata este nemultumita de calificativul acordat, are dreptul de a contesta rezultatul evaluarii performantelor profesionale anuale, mentionand explicit si motivat obiectivele individuale/indicatorii de evaluare ale caror punctaje acordate le considera necorespunzatoare realitatii.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















