din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2431 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Imobiliara » Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare

Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare

  Publicat: 09 Dec 2023       9733 citiri        Secţiunea: Legislatie Imobiliara  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare - Republicata

Actualizata prin Ordonanta de urgenta 44/2023 pentru stabilirea unor masuri necesare optimizarii procesului de implementare a proiectelor de infrastructura finantate din fonduri externe nerambursabile, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Puterile publice existente in stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Sunt doua ipoteze: 1)Programul este creat de persoane libere de contract in mod independent. 2)Programul este creat in exercitarea sarcinilor de serviciu sau dupa instructiunile celui care angajeaza.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Puterile publice existente in stat.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila (�persoana vizata�);
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice

TITLUL I: Regimul general al cadastrului si publicitatii imobiliare

CAPITOLUL I: Dispozitii generale

Art. 1

(1) Cadastrul si cartea funciara formeaza un sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica, de importanta nationala, a tuturor imobilelor de pe intregul teritoriu al tarii. Scopul acestui sistem este:

a) determinarea informatiilor tehnice, economice si juridice referitoare la imobile;

b) asigurarea publicitatii drepturilor reale imobiliare, a drepturilor personale, a actelor si faptelor juridice, precum si a oricaror altor raporturi juridice, prin cartea funciara;

c) furnizarea de date institutiilor publice ale statului, necesare sistemului de impozitare si pietei imobiliare;

d) contribuie la asigurarea securitatii tranzactiilor imobiliare si la facilitarea creditului ipotecar.

(2) Cadastrul realizeaza identificarea, masurarea, descrierea si inregistrarea imobilelor in documentele cadastrale si reprezentarea acestora pe harti si planuri cadastrale.

(3) Cartea funciara cuprinde descrierea imobilelor si inscrierile referitoare la drepturile reale imobiliare, la drepturile personale, la actele, faptele sau la raporturile juridice care au legatura cu imobilele.

(4) Evidenta imobilelor inscrise in planul cadastral si in cartea funciara se realizeaza si se actualizeaza din oficiu, la cererea persoanelor interesate sau la initiativa autoritatilor publice. Autoritatile publice si titularii de drepturi asupra imobilelor au obligatia de a sprijini crearea si actualizarea cadastrului prin punerea la dispozitie cu titlu gratuit a datelor si informatiilor detinute. Autoritatile administratiei publice locale sunt obligate sa acorde sprijin informational, tehnic si de alta natura, in limitele competentelor, la crearea si actualizarea sistemului de cadastru si carte funciara .

(5) Prin imobil, in sensul prezentei legi, se intelege terenul, cu sau fara constructii, de pe teritoriul unei unitati administrativ-teritoriale, apartinand unuia sau mai multor proprietari, care se identifica printr-un numar cadastral unic.

(6) Imobilul definit la alin. (5) se inscrie intr-o carte funciara .

(7) Entitatile de baza ale acestui sistem sunt imobilul si proprietarul .

Art. 2

(1) Cadastrul se realizeaza la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, pe sectoare cadastrale. Sectorul cadastral este unitatea de suprafata delimitata de elemente liniare stabile in timp - sosele, ape, canale, diguri, cai ferate etc.

(2) Prin sistemul integrat de cadastru si carte funciara se realizeaza:

a) identificarea, descrierea si inregistrarea in documentele cadastrale a imobilelor prin natura lor, masurarea si reprezentarea acestora pe harti si planuri cadastrale, precum si stocarea datelor pe suporturi informatice;

b) identificarea si inregistrarea proprietarilor, a altor detinatori legali de imobile si a posesorilor;

c) furnizarea datelor necesare sistemului de impozite si taxe pentru stabilirea corecta a obligatiilor fiscale ale contribuabililor, solicitate de institutiile abilitate;

d) publicitatea imobiliara, care asigura opozabilitatea drepturilor reale imobiliare, a drepturilor personale, a actelor si faptelor juridice, precum si a oricaror raporturi juridice supuse publicitatii, referitoare la imobile.

(3) Planul cadastral contine reprezentarea grafica a limitelor imobilelor dintr-o unitate administrativ-teritoriala, care se inscriu in cartea funciara, precum si numerele cadastrale ale acestora. Planul cadastral este actualizat de catre inspectorii de cadastru din cadrul oficiilor de cadastru si publicitate imobiliara.

(4) Rectificarea coordonatelor imobilelor inregistrate in planul cadastral se poate face la cererea persoanelor interesate sau din oficiu, de catre oficiul de cadastru si publicitate imobiliara.

(5) Extrasul de plan cadastral reprezinta sectiunea din planul cadastral, cu reprezentarea imobilului si a celor invecinate, a dimensiunilor laturilor acestuia, precum si a datei ultimei actualizari a bazei de date grafice gestionate de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

(6) Pentru inscrierea in sistemul integrat de cadastru si carte funciara a terenurilor agricole din domeniul public si/sau privat al statului, situate in extravilan, a suprafetelor terestre si acvatice, inclusiv a terenurilor aflate permanent sub apa si a plajelor din Rezervatia Biosferei "Delta Dunarii", responsabilitate ce revine, conform legii, administratorilor bunurilor din domeniul public sau privat al statului, institutii publice centrale ce detin in administrare astfel de terenuri in temeiul legislatiei speciale, acestia pot contracta lucrari de inregistrare sistematica pentru sectoarele cadastrale care includ astfel de imobile.

(7) Masura prevazuta la alin. (6) este aplicabila si imobilelor supuse procedurilor necesare trecerii terenurilor proprietate publica a statului in proprietatea privata a statului pentru a fi afectate restituirii in natura, ce fac obiectul Legii nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.

(8) Lucrarile prevazute la alin. (6) si (7) sunt incluse in Programul national de cadastru si carte funciara si constituie pentru administratorii domeniului public si/sau privat al statului, institutii publice centrale ce detin in administrare astfel de terenuri in temeiul legislatiei speciale, indiferent de sistemul de finantare, actiuni urgente, pentru a caror indeplinire este necesar a se solicita de catre acestia Agentiei Nationale finantare .

(9) Sumele necesare finantarii activitatii de inregistrare sistematica contractata de administratorii domeniului public si/sau privat al statului se aproba de catre Consiliul de administratie al Agentiei Nationale, in limita bugetului aprobat, de la o pozitie distincta de transferuri, si constituie sursa de finantare a acestei activitati, ce urmeaza a fi evidentiata la o pozitie distincta de venituri in bugetul administratorilor, in temeiul prezentei legi, si utilizate potrivit acestei destinatii.

(10) Agentia Nationala, prin oficiile teritoriale, realizeaza, conform procedurilor legale in vigoare, inscrierea in sistemul integrat de cadastru si carte funciara a imobilelor aferente sectoarelor cadastrale ce au facut obiectul inregistrarii sistematice, pe baza solicitarilor administratorilor bunurilor din domeniul public sau privat al statului prevazuti la alin. (6) si (7) .

(11) Fondurile aferente acestor lucrari se vireaza de catre Agentia Nationala in contul administratorilor domeniului public si/sau privat al statului, dupa infiintarea cartilor funciare pentru toate imobilele din sectorul cadastral contractat.

(12) Efectuarea lucrarilor de inregistrare sistematica derulate in conditiile alin. (6) si (7) se face cu respectarea dispozitiilor art. 9 alin. (7) -(9) , precum si a dispozitiilor art. 11 alin. (2) si art. 17.

Art. 3

(1) Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, denumita in continuare Agentia Nationala, se organizeaza ca institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, personalul acesteia, precum si cel al institutiilor subordonate fiind incadrat cu contract individual de munca .

(2) La nivelul fiecarui judet si in municipiul Bucuresti functioneaza oficiile de cadastru si publicitate imobiliara, denumite in continuare oficii teritoriale, ca institutii cu personalitate juridica in subordinea Agentiei Nationale, conduse de directori, care au calitatea de ordonatori tertiari de credite.

(21) Directorul oficiului teritorial este numit, concediat sau revocat din functie, in conditiile prezentei legi, prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale, contractul individual de munca al acestuia fiind incheiat pe perioada nedeterminata.

(22) Concedierea sau revocarea din functie a directorului oficiului teritorial, dispusa, in conditiile prezentei legi, prin ordinul prevazut la alin. (21) , reprezinta un caz de incetare de drept a contractului individual de munca . Fac exceptie persoanele incadrate prin concurs pe un post in cadrul oficiului teritorial, anterior preluarii la Agentia Nationala, care pot opta pentru incadrarea pe o functie de executie vacanta in cadrul oficiului teritorial, daca persoana indeplineste conditiile prevazute de lege pentru ocuparea respectivei functii.

(23) In cazul in care in functia de director al oficiului teritorial este numit un angajat din cadrul institutiilor subordonate sau al Agentiei Nationale, contractul individual de munca incheiat cu aceste institutii se suspenda pe perioada exercitarii functiei de director.

(24) Exercitarea cu caracter temporar a functiei vacante sau temporar vacante de sef serviciu cadastru, sef serviciu publicitate imobiliara sau sef serviciu/birou economic se poate face prin detasarea pe aceasta functie a unei persoane din cadrul oficiului teritorial care indeplineste conditiile prevazute de lege pentru ocuparea respectivei functii de conducere si care nu a fost sanctionata disciplinar.

(25) Prevederile alin. (21) se aplica in mod corespunzator si persoanelor care ocupa functiile de director general adjunct in cadrul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

(3) Pana la data de 31 decembrie 2018, la nivelul fiecarei circumscriptii judecatoresti se va constitui si va functiona cel putin un birou de cadastru si publicitate imobiliara, denumit in continuare birou teritorial, sau, dupa caz, un birou de relatii cu publicul, ca unitati fara personalitate juridica, in subordinea oficiilor teritoriale. Modul de organizare si functionare, numarul, precum si arondarea acestora pe unitati administrativ-teritoriale se stabilesc prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agentiei Nationale.

(4) In vederea specializarii relatiilor de colaborare dintre unitatea administrativ-teritoriala, instantele de judecata, notarii publici, avocatii si Agentia Nationala sau, dupa caz, oficiul teritorial, primarul, presedintele instantei sau al Consiliului Superior al Magistraturii, presedintele Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania sau al Camerei Notarilor Publici, presedintele Uniunii Nationale a Barourilor din Romania sau decanul baroului stabilesc prin dispozitie persoanele din structura de specialitate a acestora care colaboreaza direct cu Agentia Nationala sau, dupa caz, cu oficiul teritorial, in conditiile stabilite prin protocol de colaborare incheiat intre Agentia Nationala si institutiile anterior mentionate.

(5) In aplicarea prevederilor alin. (4) , Agentia Nationala stabileste intalniri periodice de lucru cu colaboratorii, in vederea identificarii modalitatii de imbunatatire a serviciilor prestate de institutie.

(6) Pentru indeplinirea obligatiilor ce le revin, autoritatile publice centrale si locale, autoritatile administrative autonome, institutiile publice, instantele judecatoresti, notarii publici, expertii judiciari, persoanele autorizate sa realizeze lucrari de cadastru, geodezie, cartografie si fotogrammetrie, avocatii, practicienii in insolventa si executorii judecatoresti au acces gratuit, direct, permanent, personal sau prin reprezentant, la platforma, seturile de date si serviciile online ale sistemului integrat de cadastru si carte funciara, in conditii stabilite prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale.

(61) Prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale dreptul de acces se poate revoca, fara un aviz prealabil, pentru nerespectarea conditiilor in baza carora a fost acordat accesul la seturile de date .

(62) Seturile de date disponibile, forma acestora, modalitatea de accesare si ghidurile de utilizare se publica si se actualizeaza permanent pe pagina web a Agentiei Nationale si se pot comunica utilizatorilor, dupa caz, prin alte mijloace de comunicare .

(63) Ordinul prevazut la alin. (6) cuprinde inclusiv serviciile gratuite ce se acorda entitatilor astfel enumerate si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet a Agentiei Nationale. Prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale pot fi stabilite si serviciile online ale sistemului integrat de cadastru si carte funciara, in conditiile stabilite.

(64) Procedura comunicarii actelor catre birourile teritoriale se va stabili prin protocoale de colaborare aprobate prin hotarare a Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, prin hotarare a Consiliului Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, respectiv prin hotarare a Consiliului Uniunii Nationale a Executorilor Judecatoresti, si prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agentiei Nationale, protocoale care se vor publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(7) Furnizarea on-line a serviciilor de cadastru si publicitate imobiliara poate fi pusa la dispozitia altor persoane fizice si juridice interesate, conform unor proceduri stabilite prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agentiei Nationale.

(8) In subordinea Agentiei Nationale functioneaza Centrul National de Cartografie, ca institutie cu personalitate juridica, care preia intreg patrimoniul si personalul Centrului National de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie si Teledetectie.





Afişează Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 7/1996    Legea 7/1996 actualizata    Legea 7/1996 actualizata 2024    Legea cadastrului

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ nr. 13/2019: Lipsa autorizatiei de construire sau nerespectarea prevederilor acesteia - impedimente pentru recunoasterea dreptului de proprietate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 5/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 32 din Legea nr. 7/1996
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Plangere impotriva incheierii de carte funciara. Somatie notata in cartea funciara. Mentinerea notarii somatiei, in urma dezmembrarii imobilului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 215 din 23 ianuarie 2014

Actiune in revendicare. Imobil ce a apartinut patrimoniului sindicatului. Incidenta dispozitiilor art. 480 C.civ.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 319 din 30 martie 2014

Revendicare imobil. Concurs intre legea speciala si Conventia Europeana a Drepturilor Omului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia civila si de proprietate intelectuala, Decizia nr. 1176/R din 11.02.2011

Uzucapiune. Actiune in prestatie tabulara
Pronuntaţă de: Judecatoria Intorsura Buzaului, Sentinta civila nr. 124 din 02.03.2011

Respingerea actiunii privind obligarea coproprietarului sa isi dea consimtamantul pentru efectuarea lucrarilor de reparatie a imobilului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I civila, Decizia nr. 3460/R din 07.10.2011

Acord de mediere. Partajul bunurilor succesorale
Pronuntaţă de: Tribunalul Alba, Sectia civila, Sentinta civila nr. 1565 din 22.03.2011

Radierea dreptului de superficie din cartea funciara
Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu, Sectia civila, Decizia nr. 50 din 02.03.2012

Neplata pretului determina rezolutiunea contractului de vanzare-cumparare
Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu, Sectie civila, Decizia nr. 173 din 12.06.2012



Articole Juridice

Atributiile de control judiciar exercitate de Judecatorie
Sursa: EuroAvocatura.ro